Panowie sprawa jest jeszcze prostsza, na aparacie widzisz tak naprawd3e podgląd jpga, ktory jest zaszyty w rawie, z ta czasem tak duże skoki np.balansu bieli.. Sciągnij sobie nowego LR'a , dwa zobacz jakie masz proflie aparatu w nim czym focisz, a co jest ustawione pod nim..
Sprawdzilem LR z tymi samymi zdjęciami na komputerze kumpla. I takie coś nie występuje:/ Zdjęcia wyglądają w trakcie ładowania tak samo jak PO.
5d mkII | 35L | C50mm 1.4 | C85mm 1.8 | 135L | Skyport | 2x580exII
Ok, widzę, że warto parę spraw wyjasnić.
Raw jest formatem czystym, bez żadnej korekcji, natomiast aparat zapisując go dodaje do niego coś jak by podgląd. Ten podgląd widzicie na ekranie aparatu, oraz przez krótką chwilę podczas wyświetlania w lightroomie (długość tej chwili zależy od mocy sprzętu). Po tej właśnie chwili na zdjęcie w lightroomie narzucane są defaultowe ustawienia, bądź takie które przypadkowo wcześniej wybraliście. Defaultowo Blacks +5, Brightness +50, Contrast +25. WB pozostawia As Shot.
Można to zmienić klikając w menu Develop -> Set Default Setting (opcja ustawienia na te aktualnie wybrane na suwakach, bądź przywrócenia oryginalnych).
Tyle jeśli chodzi o dziwne presety. Pozostaje temat różnicy między tym co na aparacie a w ligtroomie, przy wyłączonej korekcji. Pomóc może ściągnięcie z Adobe Labs czegoś, co nosi nazwę Camera Profiles for Lightroom. Po instalacji uzyskujemy do nich dostęp w module Develop, na samym dole - Camera Calibration - z listy możemy wybrać różne presety, które w efekcie pozwolą nam uzyskać tonację zbliżoną do tego co na aparacie.
Tylko program DPP Canona wyświetli plik surowy (wygeneruje JPEGa) wg tych samych parametrów co cyfrowy aparat EOS (nie licząc canonowskiego ZoomBrowser'a). 8)
Profile kolorów dla Lr/ACR to tylko instrukcje tłumaczenia danych zawartych w pliku surowym na specyficzne kolory (ich odcienie), wciąż pozostawiajac pełną dowolność wszelkich ustawień parametrów obróbki w ACR/Lr, które to nawet w położeniu domyślnym wszystkich suwaków mają się nijak to parametrów obróbki stosowanych przez procesor/oprogramowanie aparatu EOS do tworzenia podglądu plików surowych. To co wyświetla EOS unormowano i nazwano PictureStyles, podobnie jak unormowano to jak wyświetla pliki surowe Lr i ACR - ale to są różne i niezależne normy (algorytmy przetwarzania). Można próbować upodobnić "na oko" wyniki przetwarzania wg jednej normy do tych z innej (są przecież inne programy do interpretacji plików surowych), ale to nigdy nie będzie dokładnie to samo, bo brak ogólnoprzyjętych norm przewidujących i standaryzujących każdą dopuszczalną interpretację danych z plików surowych. (Niektórzy twierdzą, że w tym przypadku pluralizm jest zły, ale czyż to nie ostatni gwarant postępu w tej dziedzinie? :rolleyes
* Pomijam jakość wyświetlaczy i zmienne okolicznosci ich działania (stąd naszego ich postrzegania) - zwłaszcza w przenośnym aparacie...
mój aparat: [Ô] , szkła: OOO , statyw: /i\ , fotki: \\\-:\
Yup, wreszcie satysfakcjonująca odpowiedź.
Ja od lat odbijam się od obróbki RAWów w lightroomie czy Camera Raw, właśnie przez to, że aby zdjęcie wróciło do stanu "z aparatu" muszę się namęczyć z suwaczkami, co i tak nie daje tego, co mogę uzyskać obrabiając zdjęcia w zwykłym Digital Photo Professional.
Lightroom to fajna zabawka, ale raczej do zdjęć z wakacji.
No to teraz pojechałem![]()
to ja mam takie pytanie czy ktoś ma preseta albo zdradzi ustawienia aby raw wyglądał identycznie jak na LCD aparatu?
Chodzi głównie o model 5d i 5d2