mieszkanie czy normalne studio, odpuść je sobie, podobne mam w szkolnym studiu i jest masakryczne, albo je totalnie przejarasz, albo wychodzą plamy.
mieszkanie czy normalne studio, odpuść je sobie, podobne mam w szkolnym studiu i jest masakryczne, albo je totalnie przejarasz, albo wychodzą plamy.
5DmkII + C50/1.4 + C85/1.8 + 2,5kg jabłek w wersji PRO
"ADMINISTRACJO ! ZAPOBIEGAJ I LECZ SIĘ RUTYNOWO. DOBRO ADMINISTRACJI, GWARANTEM DOBRA OGÓŁU"
To jakie polecacie?
Ja bym brał papierowe. Ubrudzi się, odcinasz kawałek i nie ma problemu. Wiadomo że może się porwać, ale jeśli się tym nie rzuca to da się obejść bez porwanych krawędzi.
5DmkII + C50/1.4 + C85/1.8 + 2,5kg jabłek w wersji PRO
"ADMINISTRACJO ! ZAPOBIEGAJ I LECZ SIĘ RUTYNOWO. DOBRO ADMINISTRACJI, GWARANTEM DOBRA OGÓŁU"
Za dwa ( niecałe ) papierowe można kupić jedno materiałowe, nie jest to moze mistrzostwo swiata, ale stosunek jakosci do trwałości i ceny jest wg. mnie bardzo dobry.
Piotr Talarczyk
1ds III 1d
Witam,
a co sadzicie o takim tle:
http://www.allegro.pl/item736018510_...plotno_6m.html
moze ktos ma doswiadczenie, bo tez szukam czegos odpowiedniego..
pozdrawiam,
darek
______________
__________
500 656 500
Ja szukam czegoś szarego, coś jak szara karta do ustawiania balansu bieli, może trochę ciemniejszy szary.
Ogólnie chodzi o fotografię produktów. Białe tło jest za jasne, przy wyszparowaniu brzegi obiektu są przepalone, czarne za ciemne, niektóre elementy toną w tej czerni i sensowne wyszparowanie staje się niemożliwe, więc stwierdziłem, że może szare...
Gdzie można takie szare kupić? Ważne żeby było prostokątne lub kwadratowe. Nie wiem czy są szare blendy pewnie są, ale czy w sytuacji gdy je zegnę to materiał się nie pomarszczy. Coś szarego jednym słowem potrzebuję byle nie miało zbyt wyraźnej tekstury.
Dla mnie szare jest przeważnie za ciemne. Używam białego, a dla osłabienia bieli przydają się ekrany ograniczające intensywność światła na drugim planie.
C-F-K - forever
W namiocie nie mam za wiele możliwości wytłumiania bieli, stąd właśnie zastanawiam się nad szarym 18%. Zastanawia mnie czy udałoby mi się zniwelować niedogodności spowodowane stosowaniem tła białego lub czarnego. Czy w sytuacji zastosowania szarości 18% łatwiej można wyszparować obiekt. Głownie stosuję namiot ale pole manewru wewnątrz nie jest zbyt wielkie, dodatkowo nie mogę oddalić obiektu od tylnej ścianki na tyle na ile bym chciał.
Mam też koncepcję zakupu na metry takiego materiału z jakiego zrobione są namioty bezcieniowe. ktoś się orientuje gdzie taki materiał można nabyć? W normalnym sklepie jest nie do dostania. Mam na myśli materiał z którego zrobione są dobre namioty bezcieniowe.
Zwróć uwagę że przy takiej fotografii wydobędziesz detal powierzchni materiału o jakim piszesz (kartonu również) a chyba nie o to chodzi?
Do fotografii o jakiej piszesz; technicznej, packshotowej są specjalne tła plastikowe; zarówno matowe jak i błyszczące, jednokolorowe i gradientowe. Charakteryzują się bardzo delikatną, aksamitną strukturą, są zmywalne i przepuszczają światło. Osobiście korzystam z teł colormat/colorgloss z oferty Fomei (w Polsce sprzedaje to medikon).
Przy fotografii produktów (isolated on white) korzystam z tła białego, cała umiejętność przepalenia tła i prawidłowego zarysowania obiektów to działanie głównie metodą prób i błędów, dla każdych warunków są nieco inne sposoby - mnie nie udało się to do końca w namiocie - lepiej jest na stole bezcieniowym - gdzie łatwiej operować światłem niezależnie - osobno na tło, osobno na obiekt. Namiot nie daje takiej możliwości.
pozdrawiam
Tomek