Andrzej to ja się podpytam ponieważ widzę że masz i 17-40 i 24-105 i 15-85 m z którym z nich ci się lepiej sprawuje 7demka?
Pytam bo sam zastanawiam się nad 17-40 + 24-105 lub 15-85 + coś dłuższego.
Andrzej to ja się podpytam ponieważ widzę że masz i 17-40 i 24-105 i 15-85 m z którym z nich ci się lepiej sprawuje 7demka?
Pytam bo sam zastanawiam się nad 17-40 + 24-105 lub 15-85 + coś dłuższego.
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone , wszechświat i ludzka głupota.
A.Einstein
Pod względem AF i jakości obrazka najlepiej z tej trójki 15-85. Bardzo polubiłem ten obiektyw mimo, że nie przepadam za pompkami :-) . Sporo przeżył tego lata (piach) ale na razie czyściutki.
17-40 mam dwa: jeden niesamowicie wyrównany (rogi i centrum) kupiony od nieodżałowanego Himiego a drugi bardzo ostry w środku z kiepskim prawym rogiem. AF w obu bardzo dobry na obu aparatach.
Najmniej lubię na cropie 24-105. Niby celny ale obraz jakiś taki bez jaj.
Z moich pozostałych - 100 IS to klasa sama w sobie zarówno na 7-ce jak i na starej 5-ce.
200/2.8 najtrudniejszy na 7-ce, w zasadzie z ręki staram się nie schodzić z czasem poniżej 1/600-1/800 bo ta matryca jest bezwzględna :-)
dobry wieczor
po przesiadce z 400d na 7d
co do autofocusa to musze przyznac ze przeskok jest .... miedzy tymi dwoma aparatami dosc duza.
przy tych samych parametrach ustawien ... powiedzmy na 100 zdjec z 400d, dobrych bylo 50, reszta po prostu poruszone
jesli chodzi o 7d na 100 zdjec 95 zdjec ostrych.
to jest po prostu niesamowite, az ciezko mi to opisac.
zdjecia robilem w wiekszosci 17-55 mm
takze akurat moge potwierdzic ze w moim przypadku poki co... af jest niesamowity
6D, Sigma 24 mm f/1.4 Art, Canon 100 mm f/2.8 IS USML, Canon 70-200 f/2.8 IS II
Od 4 dni uzytkuje nowego 7D - jak pisalem w innym watku moj 500d wysiadl ("error 20"= zawieszenie lustra) i lezy w serwisie. Celowo kupilem 7D rezygnujac z pelnej klatki ze wzgledu wlasnie na charakter AF i zdjecia jakie lubie robic (np.ptaki). Po przekopaniu sie przez rozne teretyczne opinie dotyczaca ustawien 7D sprawdzilem go w praktyce w roznych ustawieniach - wszystkie mozlwie opcje AF, zdjecia w One Shot i AF Servo, ptaki w locie,stojące itp. Jesli ktos chce informacje szczegolowe - chetnie odpowiem.
Generalnie jednak moge stwierdzic - AF jest rewelacyjny i do moich celow 7D przewyzsza zdecydowanie 500D z ktorego tez przeciez bylem zadowolony. AF i mozliwosci wyboru sa po prostu super - tylko pierwszego dnia bylem troche niepewny ale szybko doszedlem do wprawy z manipulowaniem dwoma przeciskami dla wyboru AF ( przyciskiem wyboru AF i M-Fn).
Sa roznice w ostrosci pomiedzy roznymi opcjami - trzeba wybrac odpwiednia do sytuacji. Bardzo dobra jest mozliwosc aktywacji opcji pokazywania punktu pomiaru ostrosci na zrobionym zdjeciu na wyswietlaczu - okazalo sie, ze na poczatku wcale nie lokowalem dobrze max AF na obiekcie, zwlaszcza w ruchu. Szczegolne roznice sa pomiedzy AF Point Expansion i Zone AF.
Polecam ksiazke Davida Buscha - a potem to juz praktyka.
Pozdrawiam
Rzeczywiście, jest to bardzo dobra książka i warto ją dość dokładnie przeczytać. Gdyby takie informacje były zawarte w instrukcji, nie byłoby tylu problemów i skarg na wiele aspektów pracy 7d.
no trochę ma, bo jeśli ogląda się fotkę w powiększeniu 100% to na 18-to megapixelowej poruszenie widać, a na 12 mpx, czy mniejszej nie widać. Takie czasy cóż robić. Jedyna rada fotki z większych matryc oglądać tylko w powiększeniu max 50 %
20D + 7D + 5DMK4 + 24-70/2,8LII, 70-200/2,8LIS, Art35/1,4, Art85/1,4, 430EX, 580EX, 055PROB+029
o fotografii im więcej wiem tym mniej wiem a efekty coraz gorsze