Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Wątek: Focenie z ręki.

  1. #1
    Bywalec
    Dołączył
    May 2005
    Wiek
    45
    Posty
    151

    Domyślnie Focenie z ręki.

    Witam forumowiczów. Czytam sobie różne wątki o obiektywach, gdyż chcę kupić tele do swojej 350. Mocno napaliłem sie na Sigmę 100-300/4 ale... no właśnie, Gdy idę na koncert czy jakieś wyścigi samochodowe to raczej statyw zostaje w domu i tu jest problem przy jakiej ogniskowej mozna jeszcze z łapy robić (powiedzmy że czasy będa w granicach 1/125 - 1/500). Z 70-200 na długim końcu sobie poradziłem bez problemu - daje radę utrzymać :-) a co będzie sie działo przy 300 mm? (Bo wiecie, jeżeli przy 300 mm będe miał problem z utrzymaniem stabilnego obrazu to raczej kupie 70-200 i od czsyu do czasu będę konwerterek 2.0 przykręcał).
    EOS 350D + KIT EF-S 18-55 3.5-5.6 II + Hoya UV, EF 50 1.8 II + Marumi MC-UV, 2 x Kingston ELITE PRO 1GB, Statyw Velbon DF-60 i wiele chęci.

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar Mac
    Dołączył
    Nov 2004
    Miasto
    Gdańsk/Warszawa
    Wiek
    54
    Posty
    2 063

    Domyślnie

    Dobrze, że wyciągnąłeś ten wątek. Osobiście zastanawiam się nad 400/5.6 L i wiem jedno po lekturze różnych stron, książek i po rozmowach z kolegami. Monopod jest konieczny, zwłaszcza że owa 400 z cropem nędzie miała 640 zatem należałoby naświetlać z czasem nie dłuższym niż 1/640 a to nie jest proste.
    EOS 5D/BG-E4, EOS-300V, EF 16-35/2.8L | EF 24-105/4L IS | EF 70-200/2.8L| EF 100-400/4.5-5.6L IS | EF 15/2.8 Fisheye | EF 35/1.4L | EF 135/2L| EF 100/2.8L IS Macro | EF MP-E 65/2.8 Macro | Lensbaby Composer | 580 EX II | MR-14EX | PowerShot SX1 IS, Gitzo 1540, 682B
    Onanizm sprzętowy NIE, dobra jakość TAK.

  3. #3
    Bywalec
    Dołączył
    May 2005
    Wiek
    45
    Posty
    151

    Domyślnie

    aha, czyli jak jestem raczej leniwy i nie chce targać statywu to lepiej 70-200?
    Mac - widze w podpisie że masz 70-200/4 jak to się spisuje? Chodzi mi głównie o to jak rodzisz sobie ze światełkiem 4. Wystarcza ci w większości przypadków. Chodzi mi głównie o koncerty i sport (wykluczam zawody na hali bo nie lubię), a jakies imrezy :-) w kościele, śluby, komunie itp?
    EOS 350D + KIT EF-S 18-55 3.5-5.6 II + Hoya UV, EF 50 1.8 II + Marumi MC-UV, 2 x Kingston ELITE PRO 1GB, Statyw Velbon DF-60 i wiele chęci.

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar Polaco
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    46
    Posty
    1 135

    Domyślnie

    Zeby uzyskac nieporuszone zdjecie (z reki) przy 300mm bedzie potrzebowal czas 1/500, jak jest mocne lonce to problemu nie ma, ALE !! przy wyscigach samochodowych zamiast skracac czas to mozesz go wydluzyc i sie pobawic w panoramowanie, daje to o wiele ciekawsze efekty.

    Co do koncertow, jestes pewny ze potrzebne sa 300mm ? J akurat koncertow nie robilem, ale Thorin, Muflon i pare jeszcze osob fotografowalo koncerty i nie uzywali az tak dlugich ogniskowych. Jesli jednak sie upierasz to chyba tylko zotaje Ci jakis monopod do kupienia.

    Nie jestem Mac, ale powiem Ci ze 70-200 jest super szkielkiem, moje ulubione do fotografii sportowej
    Canon 20D + kit, Tamron 28-75 F/2.8, Canon 70-200 F/4, w planach cala reszta
    Troche moich knotow

  5. #5
    Bywalec
    Dołączył
    May 2005
    Wiek
    45
    Posty
    151

    Domyślnie

    Nie jestem Mac, ale powiem Ci ze 70-200 jest super szkielkiem, moje ulubione do fotografii sportowej
    Możesz podesłać jakies sample?
    EOS 350D + KIT EF-S 18-55 3.5-5.6 II + Hoya UV, EF 50 1.8 II + Marumi MC-UV, 2 x Kingston ELITE PRO 1GB, Statyw Velbon DF-60 i wiele chęci.

  6. #6
    Pełne uzależnienie Awatar Polaco
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    46
    Posty
    1 135

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Domini-Q
    Możesz podesłać jakies sample?
    Skontaktuj sie na PW, powiedz co Cie dokladnie interesuje.
    Canon 20D + kit, Tamron 28-75 F/2.8, Canon 70-200 F/4, w planach cala reszta
    Troche moich knotow

  7. #7
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Domini-Q
    Mac - widze w podpisie że masz 70-200/4 jak to się spisuje? Chodzi mi głównie o to jak rodzisz sobie ze światełkiem 4. (...) w kościele, śluby, komunie itp?
    70-200 w kosciele? Na slub? A po co? W plener co najwyzej... i to na kilka klatek. Oczywiscie nikt nie zabroni tego podpiac w kosciele, tylko czy jest sens?

  8. #8
    Bywalec
    Dołączył
    May 2005
    Wiek
    45
    Posty
    151

    Domyślnie

    tylko czy jest sens?
    tak, widziałem jak jeden koleś w wielkim kościele robił foty z chóru jak był koncert po śmierci papieża.
    EOS 350D + KIT EF-S 18-55 3.5-5.6 II + Hoya UV, EF 50 1.8 II + Marumi MC-UV, 2 x Kingston ELITE PRO 1GB, Statyw Velbon DF-60 i wiele chęci.

  9. #9
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Domini-Q
    tak, widziałem jak jeden koleś w wielkim kościele robił foty z chóru jak był koncert po śmierci papieża.
    W wielkim kosciele... a ile slubow spodziewasz sie robic w wielkim kosciele?
    I czy wiesz czym sie rozni koncert w kosciele od slubu?

  10. #10
    Bywalec
    Dołączył
    May 2005
    Wiek
    45
    Posty
    151

    Domyślnie

    ha, ha, ha :-) bo ja jak zwykle nie wiem jak pytania zadawać!! Generalnie to chodziło czy dam radę robic foty przy ogniskowych dłuższych niz 200mm. I juz wiem (tak wynika z tego wątku) że nie. Dlatego kupuje 70-200 ale czy 2.8 czy 4 to juz inna sprawa (kasa, kasa, kasa).
    EOS 350D + KIT EF-S 18-55 3.5-5.6 II + Hoya UV, EF 50 1.8 II + Marumi MC-UV, 2 x Kingston ELITE PRO 1GB, Statyw Velbon DF-60 i wiele chęci.

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •