Mniej wiecej jest tak, to znaczy powinno byc ale w przypadku dyskoteki akurat przy naswietlaniu tla spora role maja swiatla - mozesz trafic na spokojniejszy kawalek i tlo ciemne a przy mocniejszych strobo i kolorach tlo lepsze - roznie to bywa.Zamieszczone przez Błajo
Ja tam mam zawsze na druga kurtyne ustawione bo przy dluzszym czasie smuga wychodzi w odpowiednim kierunku (za obiektem doblysnietym na pierwszym planie) ale jesli ty narzekasz to musisz poeksperymentowac - to nic nie kosztuje a imprezy sa dlugie 8) .
Jak bedziesz mial Tamrona to nie ruszaj ekspozycji ani sily blysku flesza. Ustaw czas na 1/60 lub 1/80, iso na 400 lub 800 (w zaleznosci od jasnosci otoczenia, dluzszy czas i nizsze iso w jasniejszym otoczeniu da lepsza jakosc), przyslone od 2.8 do 8 - w zaleznosci jaka GO chcesz osiagnac - reszte swiatla zalatwi ci E-TTL II .Wlasnie najbradziej balem sie pomiaru swiatla... ale jak dobrze zrozumialem ustawic na matrycowy i zdac sie na ETL II![]()
Hmmm a na slubie synchro lampy na zamkniecie czy otwarcie? Aaaa i slyszalem, ze czesto sie daje (Ty chyba tez) sile blysku na (-1) czy to prawda? Expozycje w spokoju zostawic?
Ja dawalem -1/3 a czesciej -2/3 ale w 10D - przy E-TTL. W 20D/350D jest E-TTL II ktory o wiele lepiej sobie radzi i jak dawalem z przyzwyczajenia korekte sily blysku flesza to potem przy wywolywaniu RAW musialem ta korekte kompensowac z powrotem (byly lekko niedoswietlone wlasnie o ta wartosc korekty jaka dawalem) - wiec przestalem dawac korekte.
W przypadku blysku odbitego od sufitu (ciasniejsze pomieszczenia - wychodzi wtedy lepiej niz z softboxem tylko na cienie od gory trzeba uwazac) oraz softboxu - rowniez sie nie martw, nic nie przestawiaj, E-TTL II poradzi sobie.
Acha - synchro... czasy bedziesz mial na tyle krotkie ze to wszystko jedno jakie ustawisz. Odczuwalne jest to przy czasach mniej wiecej 1/30 i dluzsze.