Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Wątek: 350D + 420Ex - troche pytan...

  1. #1
    Początki nałogu Awatar Błajo
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    Gdynia
    Wiek
    40
    Posty
    473

    Domyślnie 350D + 420Ex - troche pytan...

    Witam,

    Od czasu do czasu zabieram aparat na dyskoteke i robie fotki Po zmianie 300D -> 350D myslalem, ze zdjecia bede robil podobnie... a jednak nie.

    Zdjecia z 350D wychodza inaczej... nie tak jak chce Na 1/4 sek + blysk na zamkniecie porusza mi strasznieee postac. W 300D postac byla ostra a tlo rozmazane... a moze to wina stroboskopu, ktory to sobie klub sprawil ostatnio...

    No ale teraz pytanka:

    1. Na 420Ex jest guziki co przelacza miedzy (takie H) FP a wszystkimi czasami naswietlania... zdjecia robie na TV z czasami 1/60 - 1/5 czy jest sens wtedy przelaczac na to H?

    2. W CF znalazlem takie cos: E-TTL II Evaluative/Average... hmm doradzi ktos kiedy co stosowac?

    3. W 300D nie martwilem sie pomariem swiatla Teraz troche tych opcji jest (3 dokladnie) dajmy przyklad... tanczy sobie pani ubrana na bialo (corka mlynarza ) jaki pomiar ustawic? Punktowy i pomiar na twarz i przekadrowac? Czy moze centralny? Nie chce przepalic kiecki ani sprawic, ze za nia bedzie panowac mrok bo aparat pomysli, ze jest jasno...

    Z gory thx za pomoc.

    Pozdrawiam!
    Sprzęt: Canon + wymienne obiektywy + zewnętrzna lampa błyskowa

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar KuchateK
    Dołączył
    Feb 2005
    Miasto
    USA
    Posty
    4 895

    Domyślnie

    1. H (FP) stosuje sie kiedy chcesz dopalac lampa powyzej czasu X-sync.
    W 350'tce X-sync to 1/200. Powyzej tego czasu migawka nigdy nie jest otwarta w pelni i lampa nie jest w stanie oswietlic klatki pojedynczym blyskiem. Lampa na FP oswietla klatke wysylajac serie blyskow (strobo) w czasie jak szczelina w migawce jedzie nad matryca, dzieki czemu klatka jest w pelni oswietlona. Plus? Dopalic mozna kazdy czas. Minus? Strata mocy (jak jest zastanego na ponad 1/200 to juz nie taka tragedia) i ewentualnie rozmazane szybko poruszajace sie obiekty.

    2. Evaluative to w zasadzie cala jazda z e-ttl II. Wysyla przedblysk, analizuje wszystkie strefy pomiarowe, aktywne punkty af, swiatlo zastane, wybiera sobie co jest (albo i nie) pierwszym planem, dorzuca jakas kopmensacje i to oswietla tak aby uzyskac prawidlowa ekspozycje. Average dziala troche jak stara wersja e-ttl w 300D. Duzo lepiej nadaje sie przy pracy z fel'em i doswietlaniem lampa co sie dokladnie chce (miales 300D wiec pewnie wiesz co i jak).

    3. A to juz zaleznie od upodobania Kombinuj i cwicz. Byly tutaj gdzies watki o lampie i weselach wiec tam cos pewnie znajdziesz o bieli.
    Ja od siebie napisze ze punktowy na twarz i przekadrowywanie to raczej nie do tanca (napewno nie jakiegos dynamiczniejszego). Manual 1/60-1/125 ISO 400-800 f/5.6-8, do tego e-ttl II na evaluative i ewentualnie korekta na lampe na plus jak wychodzi za ciemno (czesto tak wychodzi) po pierwszej klatce albo wyciagnac nieco z rawa.

    Mam nadzieje ze nic nie pokrecilem... Pozno juz
    Ostatnio edytowane przez KuchateK ; 04-09-2005 o 07:16
    ...

  3. #3
    Początki nałogu Awatar Błajo
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    Gdynia
    Wiek
    40
    Posty
    473

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KuchateK
    1. H (FP) stosuje sie kiedy chcesz dopalac lampa powyzej czasu X-sync.
    W 350'tce X-sync to 1/200. Powyzej tego czasu migawka nigdy nie jest otwarta w pelni i lampa nie jest w stanie oswietlic klatki pojedynczym blyskiem. Lampa na FP oswietla klatke wysylajac serie blyskow (strobo) w czasie jak szczelina w migawce jedzie nad matryca, dzieki czemu klatka jest w pelni oswietlona. Plus? Dopalic mozna kazdy czas. Minus? Strata mocy (jak jest zastanego na ponad 1/200 to juz nie taka tragedia) i ewentualnie rozmazane szybko poruszajace sie obiekty.
    Po pierwsze wielki dzieki

    Po drugie to nie kumam tego w/w cytowania... tzn zrozumialem tak Na FP uzywamy by np. doswietlic cienie w ostrym sloncu... czyli generalnie stosujemy tam gdzie ustawiamy, krotkie czasy. Ale na takim weselu czy dyskotece to ciemno zazwyczaj i czasy okolo 1/50 ustawiam wiec ustawianie FP mija sie z celem, tak ?

    Po trzecie ten ETL || na dyskotece glupieje najwyrazniej... kolorofony / strobo i jest nie halo... a szkoda.

    Jak ktos jeszcze moze mi doradzic z ta dama w bialym wdzianku to bede wdzieczny Bo np taki slub... Czarny Garnitur i biala suknia i badz tu madry... pomiar punktowy na twarz? Help
    Sprzęt: Canon + wymienne obiektywy + zewnętrzna lampa błyskowa

  4. #4
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Błajo
    Po trzecie ten ETL || na dyskotece glupieje najwyrazniej... kolorofony / strobo i jest nie halo... a szkoda.
    A na jakim trybie robisz i dlaczego masz 1/4 sek?

    Efekt o ktorym piszesz to ustawienie blysku na druga odslone migawki. 300D mial na sztywno blysk tylko na pierwsza kurtyne migawki.
    Jak chcesz miec tak samo to Custom Function numer 9 przestaw na 0.
    Ale ogolnie na dyskoteke, podobnie jak na wesele to ustaw aparat (z lampa 420) tak:
    iso 800, tryb M , czas 1/50 , przyslona 4.0-5.6 (zalezy ktore szklo) . W pozostalych kwestiach naswietlenia zaufaj E-TTL II - zadne strobo czy kolorofony go nie oglupia bo przedblysk jest za krotki by mu mogly tego typu swiatelka przeszkadzac.

    Odnosnie lampy - ustaw na H i zapomnij o tym przelaczniku - bedzie wykorzystywany tylko gdy jest potrzeba.
    Odnosnie E-TTL II - ustaw na Evaluative i nie ruszaj - bedzie dobrze.

    Jak ktos jeszcze moze mi doradzic z ta dama w bialym wdzianku to bede wdzieczny Bo np taki slub... Czarny Garnitur i biala suknia i badz tu madry... pomiar punktowy na twarz? Help
    E-TTL II sobie poradzi. I z ta pania i ze slubem (wiem bo np wczoraj robilem ). O ile ustawisz tak jak ci powyzej radze.

  5. #5
    Początki nałogu Awatar Błajo
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    Gdynia
    Wiek
    40
    Posty
    473

    Domyślnie

    Vitez jak bedziesz w 3miescie to sie odezwij Kolejny raz mi pomagasz...

    Ale no jeszcze pytanka:

    "przyslona 4.0-5.6 (zalezy ktore szklo)" na impreze zawsze biore kita wiec chyba 5.6, co?

    Czemu 1/4? Bo chcialbym uzyskac efekt rozmytego tlumu z tylu i swiatel i zeby osoba na pierwszym planie byla ostra tylko... na 1/50 tlo nie bedzie calkowicie ciemne i ruch na maxa zamrozony?

    "E-TTL II sobie poradzi. I z ta pania i ze slubem (wiem bo np wczoraj robilem ). O ile ustawisz tak jak ci powyzej radze."

    To co pomiar swiatla matrycowy? Zadne "*" ? Ogolnie to 24 bede foto na slubie kumpla ale to poczytam jeszcze forum a potem najwyzej spytam

    Milego dnia

    BTW: http://www.e-fotografija.com/artman/...icle_602.shtml te fotki na dole to mozliwe, ze bez lampy?
    Sprzęt: Canon + wymienne obiektywy + zewnętrzna lampa błyskowa

  6. #6
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Błajo
    "przyslona 4.0-5.6 (zalezy ktore szklo)" na impreze zawsze biore kita wiec chyba 5.6, co?
    Na kicie 5.6 .

    Czemu 1/4? Bo chcialbym uzyskac efekt rozmytego tlumu z tylu i swiatel i zeby osoba na pierwszym planie byla ostra tylko... na 1/50 tlo nie bedzie calkowicie ciemne i ruch na maxa zamrozony?
    No to rowniez tryb M, czasy miedzy 1/2 a 1/20 sekundy (jak w tym linku) tylko upewnij sie w Custom Functions ze masz blysk na pierwsza migawke.
    Wtedy dziala to tak - blysk zamraza ci pierwszy plan (pania) a tlo (tlum) rozmazuje.
    W przypadku blysku na druga kurtyne to aparat najpierw naswietla ci tlo a potem zamraza pierwszy plan - czyli trudniej wcelowac w moment zamrozenia. Jesli jednak w czasie naswietlania pani na pierwszym planie dosc intensywnie bedzie sie ruszac to w obu przypadkach (kurtynach) bedzie troszke rozmazana tylko w innej pozie i smugi w innym kierunku beda isc... zauwaz ze na przykladowych zdjeciach panie raczej pozuja niz skacza szybciutko

    To co pomiar swiatla matrycowy? Zadne "*" ?
    Dokladnie tak.

    Ogolnie to 24 bede foto na slubie kumpla ale to poczytam jeszcze forum a potem najwyzej spytam
    Na kilku pierwszych slubach (wsrod znajomych, rodziny) to dobrze byc foto na slubie ale jako poboczny fotograf, jeden z gosci a nie glowny. Wprawic sie, smialosci nabrac, obyc ze sprzetem.
    Jesli na pierwszy slub z aparatem idziesz od razu jako glowny fotograf to... obys mial wyrozumialego kumpla .

    BTW: http://www.e-fotografija.com/artman...ticle_602.shtml te fotki na dole to mozliwe, ze bez lampy?
    Blysku na nich nie widac zreszta za daleko troszke na blyskanie. Zapewne jakies podparcie mial (krzeslo, stolik, statyw?) .

  7. #7
    Początki nałogu Awatar Błajo
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    Gdynia
    Wiek
    40
    Posty
    473

    Domyślnie

    "Wtedy dziala to tak - blysk zamraza ci pierwszy plan (pania) a tlo (tlum) rozmazuje.
    W przypadku blysku na druga kurtyne to aparat najpierw naswietla ci tlo a potem zamraza pierwszy plan - czyli trudniej wcelowac w moment zamrozenia."

    Qurcze a myslalem ze tu i tu tlo jest rozmazane tylko, ze przy blysku na zamkniecie ruchy sa bardziej naturalne... a nie jest tak, ze na synch na zamkniecie tlo jest lepiej naswietlone niz na pierwsza lamelke?

    Co do slubu to robie to mu za free i sadze bedzie lepiej niz aparatu cioci

    Postaram sie kupic 28-75 F2.8 do slubu... 420Ex + softbox (geez jak sie z nim komicznie wyglada) i sadze bedzie dobrze Wlasnie najbradziej balem sie pomiaru swiatla... ale jak dobrze zrozumialem ustawic na matrycowy i zdac sie na ETL II

    Hmmm a na slubie synchro lampy na zamkniecie czy otwarcie? Aaaa i slyszalem, ze czesto sie daje (Ty chyba tez) sile blysku na (-1) czy to prawda? Expozycje w spokoju zostawic?

    Qurcze zabije was tymi pytaniami
    Sprzęt: Canon + wymienne obiektywy + zewnętrzna lampa błyskowa

  8. #8
    Pełne uzależnienie Awatar Pszczola
    Dołączył
    Feb 2004
    Miasto
    Bydgoszcz
    Wiek
    54
    Posty
    1 760

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Błajo
    Hmmm a na slubie synchro lampy na zamkniecie czy otwarcie? Aaaa i slyszalem, ze czesto sie daje (Ty chyba tez) sile blysku na (-1) czy to prawda?
    Ja na wbudaowanej lampie w 350D w pomieszczeniach ustawiam w body korekte lampy na -1/3.

    I chyba koniecznie w RAWach robic.
    Ostatnio edytowane przez Pszczola ; 04-09-2005 o 22:04
    EOS 300v + BP, EOS 350d, EFs 18-55 3.5-5.6 II, EF 28-90 4-5.6 II, EF 75-300 4-5.6 III, EF 50mm 1.8 II, EF 85mm 1.8, Auto Revuenon 135 2.8, Pentacon 200 4, 430EX + rożny osprzęt; FED 5B; LOMO LK-A; Lubitel 166B; Minolta AF Big-Finder; Umax AstraCam 1000

  9. #9
    Początki nałogu Awatar Błajo
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    Gdynia
    Wiek
    40
    Posty
    473

    Domyślnie

    I chyba koniecznie w RAWach robic.
    Ano

    Jeszcze jedno pytanie... jak aparat oblicza sile blysku jak palnik jest w gore? Mierzy odleglosc od sufitu?

    I drugie: Foty z 350D troche wychodza ciemniejsze niz z 300D... to wina ETL || zapewne.
    Ostatnio edytowane przez Błajo ; 04-09-2005 o 20:18
    Sprzęt: Canon + wymienne obiektywy + zewnętrzna lampa błyskowa

  10. #10
    Pełne uzależnienie Awatar Pszczola
    Dołączył
    Feb 2004
    Miasto
    Bydgoszcz
    Wiek
    54
    Posty
    1 760

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Błajo
    Ano

    Jeszcze jedno pytanie... jak aparat oblicza sile blysku jak palnik jest w gore? Mierzy odleglosc od sufitu?
    Nie mierzy w takiej sytuacji odleglosci. Swiato mierzy.
    EOS 300v + BP, EOS 350d, EFs 18-55 3.5-5.6 II, EF 28-90 4-5.6 II, EF 75-300 4-5.6 III, EF 50mm 1.8 II, EF 85mm 1.8, Auto Revuenon 135 2.8, Pentacon 200 4, 430EX + rożny osprzęt; FED 5B; LOMO LK-A; Lubitel 166B; Minolta AF Big-Finder; Umax AstraCam 1000

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •