Strona 7 z 11 PierwszyPierwszy ... 56789 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 108

Wątek: Canon 7D Filmy

  1. #61
    Coś już napisał
    Dołączył
    Dec 2005
    Posty
    76

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kolekcjoner Zobacz posta
    Sony HVR-Z1, Sony PMW EX1 Sony PD 170 - z niektórych z nich korzystam niemal codziennie, pomijam te z którymi miałem przelotny kontakt.
    Rozumiem, że według Ciebie HVR Z1, EX1 z nagrywaniem natywnym 23.98P, takim, jakiego używa się przy produkcji filmów nie pasują jakością obrazu do tego, jaki generuje podczas filmowania 7D? Pomijam PD 170 bo ta kamera nie jest HD, ale i tak jest to sprzęt profesjonalny i kręci w DVCAM, czyli obraz, jaki oglądamy w TV. W związku z tym nic tylko patrzeć jak we wszystkich studiach TV, oraz przy produkcjach niskobudżetowych filmów i nie tylko, pojawią się Canony 7D
    Ostatnio edytowane przez Web ; 25-10-2009 o 07:56

  2. #62

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Web Zobacz posta
    Rozumiem, że według Ciebie HVR Z1, EX1 z nagrywaniem natywnym 23.98P, takim, jakiego używa się przy produkcji filmów nie pasują jakością obrazu do tego, jaki generuje podczas filmowania 7D? Pomijam PD 170 bo ta kamera nie jest HD, ale i tak jest to sprzęt profesjonalny i kręci w DVCAM, czyli obraz, jaki oglądamy w TV. W związku z tym nic tylko patrzeć jak we wszystkich studiach TV, oraz przy produkcjach niskobudżetowych filmów i nie tylko, pojawią się Canony 7D
    Chodzi o wielkość matrycy - matryca w 7d ma wielkość zbliżoną do wielkości klatki w kamerach FILMOWYCH.
    Wydaje mi się że kamery cytowane wyżej mają o wiele mnijesze przetworniki -znając życie gdzieś pewnie około 2/3 cala ? ale nie chce mi się sprawdzać.
    I tylko o to chodzi - albo AŻ o to.
    Raczej AŻ niz tylko.

  3. #63
    Coś już napisał
    Dołączył
    Dec 2005
    Posty
    76

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michal_sokolowski Zobacz posta
    Chodzi o wielkość matrycy - matryca w 7d ma wielkość zbliżoną do wielkości klatki w kamerach FILMOWYCH.
    Wydaje mi się że kamery cytowane wyżej mają o wiele mnijesze przetworniki -znając życie gdzieś pewnie około 2/3 cala ? ale nie chce mi się sprawdzać.
    I tylko o to chodzi - albo AŻ o to.
    Raczej AŻ niz tylko.
    Ja kolego doskonale rozumiem w czym problem, mowa jest tutaj o kamerach wysokobudżetowych, EX1 to koszt ponad 30 tys. zł Przetworniki jakie posiada to 3 sensory Exmor CMOS o rozmiarze 1/2 cala każdy. Wszystko w tym temacie.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Dodam jeszcze, że w kamerach oprócz przetwornika ważne jest to, z jaką kompresją zapisują obraz, a w przypadku tej, o której powyżej mowa jest to 35 Mb/s. Ale w związku z faktem, że jest to forum o aparatach, proponuję nie rozwijać już tematu w tym kierunku , a z wszelkimi wątpliwościami udać się na forum video i tam zapytać, co lepszej jakości będzie nagrywać flimy i nie mam na myśli tych do YouTube.
    Pozdrawiam.
    Ostatnio edytowane przez Web ; 25-10-2009 o 09:06 Powód: Automerged Doublepost

  4. #64
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    27

    Domyślnie

    A 5D zapisuje 38.6 Mbits/sec, wszystko w tym temacie.

  5. #65
    Coś już napisał
    Dołączył
    Dec 2005
    Posty
    76

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez carlo Zobacz posta
    A 5D zapisuje 38.6 Mbits/sec, wszystko w tym temacie.
    Sceny ruchome? Aby wypowiadać się na dany temat, trzeba mieć napierw pojęcie o czym chce się napisać

  6. #66
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie Canon 7D - Filmy

    Założyłem nowy wątek żeby nie śmiecić innych.
    Żeby kontekst dyskusji był jasny to tutaj daję posty wycięte z:
    http://www.canon-board.info/showthread.php?t=53762

    Cytat Zamieszczone przez Kolekcjoner Zobacz posta
    Co do mnie to ja pewnie prędzej czy później 7D kupię, bo potrzebuję kamery video . Miałem już nawet zmieniać moją dotychczasową na coś nowszego ale jak zobaczyłem co produkuje 7D w porównaniu z nimi to mi zupełnie przeszło. 40D nie sprzedam, bo po prostu szkoda mi się pozbywać tak dobrego aparatu za w sumie marne pieniądze.
    Na to Web zapytał:
    Cytat Zamieszczone przez Web Zobacz posta
    Zależy z jakich kamer nagrania oglądałeś... kamera AVCHD z przetwornikiem 1/3", 1/5" za połowę kwoty jaką wydasz na 7D daje bardzo wysokiej jakości obraz Full HD, chociaż ta druga będzie gorzej dawać sobie radę w nocnych scenach. Akurat w kwestii kamer mam pewne doświadczenie.
    Odpowiedź:
    Cytat Zamieszczone przez Kolekcjoner Zobacz posta
    Sony HVR-Z1, Sony PMW EX1, Sony PD 170 - z niektórych z nich korzystam niemal codziennie, pomijam te z którymi miałem przelotny kontakt.
    i

    Cytat Zamieszczone przez Web Zobacz posta
    Rozumiem, że według Ciebie HVR Z1, EX1 z nagrywaniem natywnym 23.98P, takim, jakiego używa się przy produkcji filmów nie pasują jakością obrazu do tego, jaki generuje podczas filmowania 7D? Pomijam PD 170 bo ta kamera nie jest HD, ale i tak jest to sprzęt profesjonalny i kręci w DVCAM, czyli obraz, jaki oglądamy w TV. W związku z tym nic tylko patrzeć jak we wszystkich studiach TV, oraz przy produkcjach niskobudżetowych filmów i nie tylko, pojawią się Canony 7D
    Cytat Zamieszczone przez michal_sokolowski Zobacz posta
    Chodzi o wielkość matrycy - matryca w 7d ma wielkość zbliżoną do wielkości klatki w kamerach FILMOWYCH.
    Wydaje mi się że kamery cytowane wyżej mają o wiele mnijesze przetworniki -znając życie gdzieś pewnie około 2/3 cala ? ale nie chce mi się sprawdzać.
    I tylko o to chodzi - albo AŻ o to.
    Raczej AŻ niz tylko.
    Cytat Zamieszczone przez Web Zobacz posta
    Ja kolego doskonale rozumiem w czym problem, mowa jest tutaj o kamerach wysokobudżetowych, EX1 to koszt ponad 30 tys. zł Przetworniki jakie posiada to 3 sensory Exmor CMOS o rozmiarze 1/2 cala każdy. Wszystko w tym temacie.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Dodam jeszcze, że w kamerach oprócz przetwornika ważne jest to, z jaką kompresją zapisują obraz, a w przypadku tej, o której powyżej mowa jest to 35 Mb/s. Ale w związku z faktem, że jest to forum o aparatach, proponuję nie rozwijać już tematu w tym kierunku , a z wszelkimi wątpliwościami udać się na forum video i tam zapytać, co lepszej jakości będzie nagrywać flimy i nie mam na myśli tych do YouTube.
    Pozdrawiam.
    I teraz moja odpowiedź:
    Web - nie rozumiem skąd ten sarkazm?
    Po prostu 7D daje możliwości pod względem filmowania takie przy których te wspaniałe (szumiące nawiasem mówiac całkiem zdrowo) CMOSy z EX-a wysiadają i tyle. Pomijam już kwestię optyki i tego, że nawet na pełnej dziurze (1.9) nie da się odseparować sensownie tła w niektórych sytuacjach.
    Dochodzi jeszcze czynnik odporności na przepały - tutaj znów wystarczy chwila nieuwagi i ujęcie idzie do śmieci.
    A jeszcze na koniec - napisałeś, że EX to kamera wysokobudżetowa - powiedzmy, że to kwestia umowna - tania nie jest ale właściwie byłem na nią zdecydowany. PD170 poszła praktycznie do ludzi i w tym momencie pojawił się 7D. Dla mnie rozwiązanie dużo lepsze niż kupienie tak drogiej kamery ze stałym obiektywem i maciupkimi przetwornikami. Wesel nie kręcę do tego do czego mi jest potrzebna kamera 7D nada się dużo lepiej - nie mówiąc już o tym, że przy okazji będę miał niezły aparat . Wiadomo że w firmie nadal będziemy używać kamer ale .... HD staje się coraz bardziej popularne i niektóre inwestycje trzeba będzie mocno przemyśleć.
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  7. #67
    Bywalec Awatar corass
    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    Gdynia
    Posty
    102

    Domyślnie

    Umówmy się, że 7D daje mała głębie, jest tańszy od EX'a, przy marnym świetle daje radę, no i wygląda mało profi (w Australii włożyli 'go' w body od starej Bety i dodali parę ficzerów). Natomiast kwestia kodeka, bitrate'u poręczności używania to zupełnie inna kwestia. O ile do Ex'a dorzucimy LEX'a to możemy uzyskać małą głębię. Zaraz wjedzie temat nowego Red'a. Nie powiem, że 7D nie kusi obrazkiem, do niskobudżetówek w sam raz. Tylko jak to wygląda na sensownym planie/TV?
    10D + 28-135 3,5-5,6 USM IS + Tokina 10-17 Fisheye+ +70-200 f4 L +2x sunpak 4000AF +2x Metz 45 + helios 58 2 + 2x Metz 60.


    85sunrise.com

  8. #68
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez corass Zobacz posta
    Natomiast kwestia kodeka, bitrate'u poręczności używania to zupełnie inna kwestia.
    Oczywiście - ja zresztą oceniam to tylko z mojego punktu widzenia - od tego zaczęła się zresztą cała dyskusja. Z mojego punktu widzenia w przypadku zakupu EX-a mam drożej za mniejsze możliwości i gorszą jakość.
    Zresztą w filmie jest tyle różnych aspektów i elementów niezwiązanym z tym czym się filmuje, że trudno jednoznacznie powiedzieć że ten sprzęt jest najlepszy, a ten nie.
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  9. #69
    Bywalec Awatar corass
    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    Gdynia
    Posty
    102

    Domyślnie

    Zresztą w filmie jest tyle różnych aspektów i elementów niezwiązanym z tym czym się filmuje, że trudno jednoznacznie powiedzieć że ten sprzęt jest najlepszy, a ten nie.
    true, true... co po małej głębi jak nie ma świateł, scenariusza, ludzi
    Swojego czasu postrach siała Omnia HD z dostawką DOP... Myślę, że niestety ale takie gadżety zaczną wpisywać się w produkcje= niski budżet=
    10D + 28-135 3,5-5,6 USM IS + Tokina 10-17 Fisheye+ +70-200 f4 L +2x sunpak 4000AF +2x Metz 45 + helios 58 2 + 2x Metz 60.


    85sunrise.com

  10. #70

    Dołączył
    Jul 2009
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    6

    Domyślnie

    Mam pytanie na ile użyteczne do nagrywania małych dzieci będzie 7D? Mam obecnie 40D oraz niezłą kamerę na DVD. Jednak noszenie obu rzeczy razem i to w dodatku z dziećmi jest co najmniej uciążliwe - stąd pomysł o przejściu na 7D.

    Podpinane byłoby pod 24-105/4 oraz 85/1.8. Pytanie czy będę w stanie nagrać scenki z dziećmi i wrzucić to później na płytę DVD bez znajomości programów do edytowania nagrań/etc?

    Opcją alternatywną jest pozostanie z obecnym zestawem i dokupienie 70-200/4IS.

    Pzdr

Strona 7 z 11 PierwszyPierwszy ... 56789 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •