Założyłem nowy wątek żeby nie śmiecić innych.
Żeby kontekst dyskusji był jasny to tutaj daję posty wycięte z:
http://www.canon-board.info/showthread.php?t=53762

Cytat Zamieszczone przez Kolekcjoner Zobacz posta
Co do mnie to ja pewnie prędzej czy później 7D kupię, bo potrzebuję kamery video . Miałem już nawet zmieniać moją dotychczasową na coś nowszego ale jak zobaczyłem co produkuje 7D w porównaniu z nimi to mi zupełnie przeszło. 40D nie sprzedam, bo po prostu szkoda mi się pozbywać tak dobrego aparatu za w sumie marne pieniądze.
Na to Web zapytał:
Cytat Zamieszczone przez Web Zobacz posta
Zależy z jakich kamer nagrania oglądałeś... kamera AVCHD z przetwornikiem 1/3", 1/5" za połowę kwoty jaką wydasz na 7D daje bardzo wysokiej jakości obraz Full HD, chociaż ta druga będzie gorzej dawać sobie radę w nocnych scenach. Akurat w kwestii kamer mam pewne doświadczenie.
Odpowiedź:
Cytat Zamieszczone przez Kolekcjoner Zobacz posta
Sony HVR-Z1, Sony PMW EX1, Sony PD 170 - z niektórych z nich korzystam niemal codziennie, pomijam te z którymi miałem przelotny kontakt.
i

Cytat Zamieszczone przez Web Zobacz posta
Rozumiem, że według Ciebie HVR Z1, EX1 z nagrywaniem natywnym 23.98P, takim, jakiego używa się przy produkcji filmów nie pasują jakością obrazu do tego, jaki generuje podczas filmowania 7D? Pomijam PD 170 bo ta kamera nie jest HD, ale i tak jest to sprzęt profesjonalny i kręci w DVCAM, czyli obraz, jaki oglądamy w TV. W związku z tym nic tylko patrzeć jak we wszystkich studiach TV, oraz przy produkcjach niskobudżetowych filmów i nie tylko, pojawią się Canony 7D
Cytat Zamieszczone przez michal_sokolowski Zobacz posta
Chodzi o wielkość matrycy - matryca w 7d ma wielkość zbliżoną do wielkości klatki w kamerach FILMOWYCH.
Wydaje mi się że kamery cytowane wyżej mają o wiele mnijesze przetworniki -znając życie gdzieś pewnie około 2/3 cala ? ale nie chce mi się sprawdzać.
I tylko o to chodzi - albo AŻ o to.
Raczej AŻ niz tylko.
Cytat Zamieszczone przez Web Zobacz posta
Ja kolego doskonale rozumiem w czym problem, mowa jest tutaj o kamerach wysokobudżetowych, EX1 to koszt ponad 30 tys. zł Przetworniki jakie posiada to 3 sensory Exmor CMOS o rozmiarze 1/2 cala każdy. Wszystko w tym temacie.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Dodam jeszcze, że w kamerach oprócz przetwornika ważne jest to, z jaką kompresją zapisują obraz, a w przypadku tej, o której powyżej mowa jest to 35 Mb/s. Ale w związku z faktem, że jest to forum o aparatach, proponuję nie rozwijać już tematu w tym kierunku , a z wszelkimi wątpliwościami udać się na forum video i tam zapytać, co lepszej jakości będzie nagrywać flimy i nie mam na myśli tych do YouTube.
Pozdrawiam.
I teraz moja odpowiedź:
Web - nie rozumiem skąd ten sarkazm?
Po prostu 7D daje możliwości pod względem filmowania takie przy których te wspaniałe (szumiące nawiasem mówiac całkiem zdrowo) CMOSy z EX-a wysiadają i tyle. Pomijam już kwestię optyki i tego, że nawet na pełnej dziurze (1.9) nie da się odseparować sensownie tła w niektórych sytuacjach.
Dochodzi jeszcze czynnik odporności na przepały - tutaj znów wystarczy chwila nieuwagi i ujęcie idzie do śmieci.
A jeszcze na koniec - napisałeś, że EX to kamera wysokobudżetowa - powiedzmy, że to kwestia umowna - tania nie jest ale właściwie byłem na nią zdecydowany. PD170 poszła praktycznie do ludzi i w tym momencie pojawił się 7D. Dla mnie rozwiązanie dużo lepsze niż kupienie tak drogiej kamery ze stałym obiektywem i maciupkimi przetwornikami. Wesel nie kręcę do tego do czego mi jest potrzebna kamera 7D nada się dużo lepiej - nie mówiąc już o tym, że przy okazji będę miał niezły aparat . Wiadomo że w firmie nadal będziemy używać kamer ale .... HD staje się coraz bardziej popularne i niektóre inwestycje trzeba będzie mocno przemyśleć.