Mamy oficjalnie setke macro z Hybrid IS. Kawał dobrego szkła. Coś mi się zdaje, że ten nowy system stabilizacji będzie przyjazny bardziej portrecistom - przy tym świetle naprawdę ciekawe szkło.
http://www.fotopolis.pl/index.php?n=9485
Mamy oficjalnie setke macro z Hybrid IS. Kawał dobrego szkła. Coś mi się zdaje, że ten nowy system stabilizacji będzie przyjazny bardziej portrecistom - przy tym świetle naprawdę ciekawe szkło.
http://www.fotopolis.pl/index.php?n=9485
Leica MP, 28/2, 35/1.5, 50/2.2, 75/1.9
Odpowiada mi filtr 67mm (jak w moim 70-200 f4L IS), trójpozycyjne ograniczenie zakresu ogniskowania (AF będzie szybszy w portrecie), i oczywiście najnowsza stabilizacja. Bardziej fikuśne niż w starym makro szkła też dobrze wróżą.
Zaczyna chyba przeważać ochota na to makro nad planowanym zakupem 135mmm f/2L.
Pytanie tylko o cenę??????
Mam podobnie. Coś czuję, że moje myśli o kupnie 135L skończą się zakupem 100L - bardziej wszechstronny (co prawda brak możliwości podłączenia konwerterów ale to macro OK ). Chyba, że Canon wypuści 135/1,8L i znowu dylemat wróci ;-) . Cena będzie duża. Nie łudźmy się, tu Canon nigdy nie rozpieszczał.
9 listkowa przysłona - miło to słyszeć.
Ostatnio edytowane przez BuRton ; 01-09-2009 o 09:00
Leica MP, 28/2, 35/1.5, 50/2.2, 75/1.9
Cena jest - 1050$:
http://www.amazon.com/Canon-100mm-2-...1788401&sr=1-5
"Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston
I co wybrać? 135 f/2L bez IS czy ciemniejsze o 1EV makro 100mm z IS? Cena ta sama.
?????????????????????/
PS.
Okolice ogniskowej 100mm Canon ma obstawioną nieźle. Dwa szkiełka 85mm, 100mm f/2, dwa makro 100mm, 135mm f/2, 4 zoomy 70-200, 100-400, 24-105...
Może by tak przyłożył się do 50mm i szerokiego kąta?
Wszystko pięknie, mógłby być tylko jaśniejszy.
O obiektywach wiem prawie wszystko
no właśnie - przecież to nie szkło dla portrecistów (za ciemne i za ostre, niepotrzebny IS)
czy ten IS ma szansę działać dla 1:1? (nie jak w Nikonie)
Conventional image stabilization technology is useful for reducing the effects of camera shake in non-macro shooting situations. When shooting handheld close-ups at 1x, however, camera shake makes it difficult to achieve acceptable results even with lenses incorporating conventional image stabilizers. Now, thanks to the Hybrid IS found in the EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, Canon extends IS technology to the macro realm, making it easy to obtain clear handheld close-ups – a world first* and a definite advantage in environments where use of a tripod is not an option.