Strona 2 z 55 PierwszyPierwszy 12341252 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 618

Wątek: Canon EF 100 mm f/2,8 L macro IS USM

Mieszany widok

  1. #1
    Pełne uzależnienie Awatar gietrzy
    Dołączył
    Feb 2004
    Posty
    5 727

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez paweleverest Zobacz posta
    Do makro - po co ??
    Taki cichy marketing - jest Tamron (b. fajny zresztą) ef-s 60/2.0
    the silence is deafening

  2. #2
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Oct 2006
    Miasto
    Kraków/Szczecin
    Wiek
    45
    Posty
    1 641

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gietrzy Zobacz posta
    Taki cichy marketing - jest Tamron (b. fajny zresztą) ef-s 60/2.0
    ...khm khm, Di II, khm khm... ;-)
    Fotograf platoniczny

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar airhead
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 495

    Domyślnie

    no właśnie - przecież to nie szkło dla portrecistów (za ciemne i za ostre, niepotrzebny IS)
    czy ten IS ma szansę działać dla 1:1? (nie jak w Nikonie)
    Canon 6D + 20/2,8; 35/1,4; 85/1,8; 70-210/3,5-4,5
    Fujifilm x100

    mgrochocki.wordpress.com

  4. #4
    Uzależniony
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    884

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez airhead Zobacz posta
    no właśnie - przecież to nie szkło dla portrecistów (za ciemne i za ostre, niepotrzebny IS)
    czy ten IS ma szansę działać dla 1:1? (nie jak w Nikonie)
    Conventional image stabilization technology is useful for reducing the effects of camera shake in non-macro shooting situations. When shooting handheld close-ups at 1x, however, camera shake makes it difficult to achieve acceptable results even with lenses incorporating conventional image stabilizers. Now, thanks to the Hybrid IS found in the EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, Canon extends IS technology to the macro realm, making it easy to obtain clear handheld close-ups – a world first* and a definite advantage in environments where use of a tripod is not an option.

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar Ernest_DLRS
    Dołączył
    Dec 2007
    Miasto
    Toronto, Kanada
    Wiek
    41
    Posty
    1 216

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez airhead Zobacz posta
    no właśnie - przecież to nie szkło dla portrecistów (za ciemne i za ostre, niepotrzebny IS)
    czy ten IS ma szansę działać dla 1:1? (nie jak w Nikonie)
    Za ciemne fakt. Ale za ostre??!!?? Ja marzę o jak najostrzejszym szkiele I oczekuję z niecierpliwością momentu aż stać mnie będzie na jasne, stałe L w okolicach 100mm.
    Ta 100L mogłaby być fajna gdyby miała f1.4 / 1.8, no od biedy f2 Tzn fajna to ona jest, dla macrorobów
    FF + S24EX | S50EX | H58/2 | H85/1.5
    APSC + 18-55is | 70-300vc

    kiedyś: C 400D > N D700 > C 30D > C 5D > C 40D | S20/1.8, S30/1.4, 85LmkII, 70-200L/2.8

  6. #6
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Oct 2006
    Wiek
    44
    Posty
    2 249

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ernest_DLRS Zobacz posta
    Ta 100L mogłaby być fajna gdyby miała f1.4 / 1.8, no od biedy f2 Tzn fajna to ona jest, dla macrorobów
    Szklo Macro nie wiem czy ma sens z 1.4 czy 1.8. W macro GO bedzie tak mala, ze nie widze sensu jej uzywania. I tak ta elke trzeba bedzie standardowo przymykac w macro do bardzo malych otworkow (F16 i duzo mniejsze otwory).

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar wojkij
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Meksyk Europy
    Wiek
    37
    Posty
    1 915

    Domyślnie

    No i im jaśniejsze szkło tym "niżej" osiąga swoje maksimum ostrości co w makro wcale zaletą nie jest.

  8. #8
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Oct 2006
    Miasto
    Kraków/Szczecin
    Wiek
    45
    Posty
    1 641

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez airhead Zobacz posta
    no właśnie - przecież to nie szkło dla portrecistów (za ciemne i za ostre, niepotrzebny IS)
    czy ten IS ma szansę działać dla 1:1? (nie jak w Nikonie)
    Czy "za ciemne do portretów" to chyba zależy od indywidualnego stylu. Czy "za ostre" - ja się zgadzam z Kolegami, którzy piszą, że obiektyw nie może być "za ostry". Ale mam takie spostrzeżenie - ten obiektyw jest specjalnie zaprojektowany w formule o mniejszej jasności maksymalnej tak, aby:
    1. Mieć "płaską" (równą) płaszczyznę ostrości (tautologia...)
    2. Optimum ostrości, rozdzielczości osiągać dla mniejszego otworu względnego niż superjasne obiektywy (makro, więc domykamy!)
    3. Mieć jak największą ostrość (rozdzielczość) w całym zakresie przysłon

    Porównanie do Tessara może jest bardzo dalekie (bo Tessary mają raczej słabą rozdzielczość dla dużych otworów przysłony), ale analogia jest taka, że oba obiektywy są projektowane z pewnymi założeniami, które są inne niż dla obiektywów superjasnych.
    Fotograf platoniczny

  9. #9
    Pełne uzależnienie Awatar BeatX
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    44
    Posty
    1 751

    Domyślnie

    obejrzalem fotki testowe..
    .. nieporuszone zdjecia z reki dla ogniskowej 160mm przy czasie 1/8 robia wrazenie.
    kiedy to szklo bedzie do kupienia?
    Fuji X-H2 | Viltrox 13/1.4 | Fujinon 16/1.4 R WR| Fujinon 23/1.4 R LM WR| Fujinon XF 35/1.4 R | Viltrox 75/1.2 PRO
    Moje zdjęcia: https://flickr.com/photos/maciej_k/

  10. #10
    Uzależniony Awatar ARN
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    wieś pod Warszawą
    Posty
    757

    Domyślnie

    ja już stoję w kolejce w dwóch sklepach (po obu stronach oceanu :-) )

Strona 2 z 55 PierwszyPierwszy 12341252 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •