Pokaż wyniki od 1 do 10 z 2843

Wątek: 7d - już oficjalnie!

Mieszany widok

  1. #1
    Dopiero zaczyna Awatar adamk9
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    22

    Domyślnie

    "Ja mam przed soba kilkanascie LCD, w tym te bardziej PRO i widze mRAW wyglada marnie :/
    Nie tego sie spodziewalem, inna bajka gdzie te mniejsze/ladniejsze szumy w mRAW?"

    :-) Mam tez 1 dobry LCD na który widzę jeszcze mniejszą różnicę. Nie napisąłem, że jej niema ale moim zdaniem nie jest powalajaca.
    Canon EOS 760D, Canon f/2.8 17-55 IS USM, Canon 70 300 IS USM, Canon 50 f/1,8 II.
    “Kto chce jednym spojrzeniem ująć wiele równocześnie przedmiotów, ten żadnego z nich nie widzi wyraźnie.” - Kartezjusz

  2. #2
    Coś już napisał Awatar darekmil73
    Dołączył
    Aug 2007
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    52
    Posty
    55

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adamk9 Zobacz posta
    Mam tez 1 dobry LCD na który widzę jeszcze mniejszą różnicę. Nie napisąłem, że jej niema ale moim zdaniem nie jest powalajaca.
    Na tych sampelkach może nie ma aż takiej wielkiej różnicy, mogę obwiniać za to pochmurny dzień, długie czasy.
    Na zdjęciach z wczoraj przy słonecznej pogodzie i krótszych czasach różnice były powalające. Nie publikowałem ich, ponieważ jak już pisałem, co kilka sekund zmieniało się oświetlenie (duży wiatr i szybko przewalające się rzadkie chmurki przez słońce) i spodziewałem się ze 20 postów komentujących "co by było, gdyby światło było..." .
    Oczywiście dla zainteresowanych wysyłam RAWy, ocenicie sami
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez Merde Zobacz posta
    Algorytm skalowania ma bardzo duży wpływ na efekt końcowy.
    Powtórz test skalując raw z 7D w dół do 10 mpix algorytmem "best for reduction" (sorry, nie mam Photoshopa pod ręką, piszę z głowy), a potem raw z 40D do 18 Mpix algorytmem "best for enlargement".
    Użyłem tego algorytmu, bo ciężko każdego zadowolić, a przynajmniej ten był domyślny
    Uczyniłem jak napisałeś - akurat na moim przykładzie nie ma praktycznie różnicy (góra 3% ostrzej jest teraz), skalując zaś 40D do 18Mpx widzę jakieś 10% na korzyść oryginalnego RAWa z 7D.
    Nawet tego nie będę publikował, bo doprawdy ciężko dopatrzeć się różnic, a co dopiero jakbym jeszcze skompresował sample do JPEGa

    Tak czy siak, Panowie (a może i Panie), ja tam omijam mRAWy szerokim łukiem.
    Ostatnio edytowane przez darekmil73 ; 04-11-2009 o 19:27 Powód: Automerged Doublepost
    Canon 40D + 5D + 7D + Canon EF 24-70mm f/2.8L USM + Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM + Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM + Canon 16-35mm f/2,8L II USM + Speedlite 580EX II + Absynt + Becherovka

  3. #3
    Dopiero zaczyna Awatar adamk9
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    22

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez darekmil73 Zobacz posta
    Tak czy siak, Panowie (a może i Panie), ja tam omijam mRAWy szerokim łukiem.
    I to wydaje mi sie dobre rozwiazanie. Ja często obrabiam grupowo Rawy w DPP. Jezeli nie zalezy mi na duzej rozdzielczosci a dodatkowo używałem wysokiego ISO, wszystkie pliki zapisuje do wielkosci 6MP. Batch process, dalej Resice 3000X 2000 pixel. U mnie rezultaty sa naprawde dobre. Nie widze radykalnego spadku w szczegółach a dodatkowo osiagam zdecydowanie mniejsze szumy. W takich okolicznosciach opcje redukcji szumu ustawiam na "0". W Camera Raw natomiast, od samego poczatku mam problem z falszowaniem koloru a dodatkowo generuje wieksze szumy.
    Uwzglednic jednak nalezy, że moja puszka to czysty amator i nie mozna jej porownywac do 7D.
    Canon EOS 760D, Canon f/2.8 17-55 IS USM, Canon 70 300 IS USM, Canon 50 f/1,8 II.
    “Kto chce jednym spojrzeniem ująć wiele równocześnie przedmiotów, ten żadnego z nich nie widzi wyraźnie.” - Kartezjusz

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •