"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
trochę fot z 7D już obrobionych (dwie pierwsze z rawów), pozostałe jpgi:
http://fotogalerie.pl/fotka/29408412...on2005,....htm
http://fotogalerie.pl/fotka/29408512...on2005,....htm (użyty tonal contrast, więc widać to w tle
http://fotogalerie.pl/fotka/29408412...n2005,Didi.htm
http://fotogalerie.pl/fotka/29408412...n2005,Didi.htm
http://fotogalerie.pl/fotka/29408412...n2005,Didi.htm
http://fotogalerie.pl/fotka/29408412...05,Didi....htm
http://fotogalerie.pl/fotka/29408412...do-domu....htm
http://fotogalerie.pl/fotka/29408412...-szach-mat.htm
generalnie na paru fotach przesadziłem z autoiso. O ile w środku działa to dobrze, o tyle na zewnątrz powinniśmy wyłączać go, bo potrafi czasem niepotrzebnie wydłużyć czas...
Ładne fotki szczególnie portretówki Pani. Myśle ze nie przesadziłeś z autoiso a jeśli to dobrze poprawiłeś w p-shopie. Jakim obiektywem robiłeś portretówki?
przy paru fotach na zewnątrz, autoiso ustawiło mi czas 1/40 np. przy łapaniu znajomych przy ogniskowej 28mm (tamron 28-75mm f2.8). Uważam, że to za mało, ale to był mój błąd.
We wnętrzu próbowałem najpierw używać C 70-200mm, ale z światłem f2.8-3.5 autoiso ustawiało się często na 3200 i widać to już na fotach, że na powiększeniu nie jest tak dobrze.
Z tego co widzę - cztery pierwsze zdjęcia Didi były robione Tamronem 28-75mm f2.8, ostatnie dwa C 24-105L f4.
Brazylijczyk też był robiony Tamronem.
AutoISO ustawia czas ~1/f i nie bierze przy tym pod uwagę cropa 1.6x ani włączonej stabilizacji.
Prośba do wszystkich szczęśliwych posiadaczy aparacików 7D o podesłanie sampli zapisanych w formacie RAW zdjęć zrobionych obiektywami 17-40 4 L, 24-70 2.8 L i 70-200 2.8 L ??
Chcę kupić na dniach ten aparat i chciałbym zobaczyć czy w/w szkiełka dają rady tym 18 mpix.
Pozdrawiam serdecznie
faraokh@wp.pl
CANON EOS 7D + BG-E7 + 17-40 4L + CANON 24-70 2.8L + CANON EF 50 1.8 MKII + 70-200 2.8L + Olympus C4000Z + Panasonic DMC-LZ7 + plany rozbudowy szklarni)