"Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston
To coś słabo porównujesz...
40D 3200:
7D 3200
7D 6400
Porównaj sobie ilość detali! Jeszcze bardziej to jest widoczne na wstążkach.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
PS: Zrobiłem podobne porównanie z 50D i ten wypada już dużo lepiej niż 40D. Minimalnie gorzej niż 7D (zwłaszcza widoczne na ISO 6400).
Czyli przeskok jakościowy był między 40D a 50D. W 7D jest jeszcze dopieszczenie tej nowej "bezgapowej" matrycy. Paradoksalnie megapiksele jak widać idą w parze ze wzrostem SNR![]()
Ostatnio edytowane przez Sober ; 02-09-2009 o 11:25 Powód: Automerged Doublepost
C7D | S30 1,4 | C17-55 2,8 | S50-150 2,8
na samplach powyżej 7d wypada bardzo fajnie.... mnie najbardziej zawsze przeszkadza color noise... a tu nie ma tego dziadostwa a na dodatek przyzwoite szczegóły zostają.... dobra pucha na ptaki i tańsza alternatywa puchy sportowej
Oko plus aparat - dobrana para.
sprzęt do generowania, rozpraszania, skupiania i rejestrowania świat(ł)a.....
Za długo tłumaczyć (od zera). Zapytaj sam www.smialek.prv.pl
the silence is deafening
Nie wiem czy było.. parę filmików o siódemce na YT:
http://www.youtube.com/user/ChristopherKblog
![]()
Porównałem sample dla wysokich ISO dla 50D i 7D. Na moje oko:
- ISO 800 i 1600 bez istotnych różnic (szczerze mówiąc z tych nielicznych
sampli wybrałbym 50D),
- 3200 tylko nieco lepiej w 7D.
- 6400 łatwo zauważalna róznica na korzysść 7D,
- 12800 duża różnica na korzysść 7D.
Generalnie na samplach widać też nieco więcej szczegółów niż w 50D.
Niestety 6400 (i 12800) w 7D jest gorsze od 3200 w 50D, a to jest dla mnie próg (braku)jakości (gdy jest gorzej nie używam - nawet w SRAW). W sumie więc kupując 7D pod kątem wysokich ISO zyskałbym nieco lepsze 3200. Czułości 6400 i 12800 zapewe bym nie używał. Z nielicznych sampli widać, że matryca 7D jest niezła (jak na APS-C) z tym, że największy uzysk jest tam, gdzie jakość jest już z zasadzie niekceptowalna - niemniej niektórym może się przydać. Warto również porównać sobie 7D z 5 MKII, żeby wiedzieć co się traci![]()
Tak jak pisałem - spory przeskok jakości był pomiędzy 40D a 50D. W 7D jest jeszcze dodatkowo lekka poprawa.
6400 w 50D jest tworzone cyfrowo, a w 7D analogowo - stąd widoczna różnica dla tej czułości.
C7D | S30 1,4 | C17-55 2,8 | S50-150 2,8
"Imagination is more important than knowledge." - szkoda, że brak mi tego pierwszego ...
... mój zestaw...
Ale co gdzie? Gdzie pisałem? Parę postów wyżej![]()
C7D | S30 1,4 | C17-55 2,8 | S50-150 2,8