Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 23

Wątek: canon 50d z jakim obiektywem

  1. #11
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    267

    Domyślnie

    A moze 10-22 i do tego stalka 50 1.4 albo 85 1.8. Trzebaby roche nadwyrezyc budzet niestety...

  2. #12
    Bywalec Awatar oasisman
    Dołączył
    Aug 2009
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    100

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Misiek87 Zobacz posta
    A moze 10-22 i do tego stalka 50 1.4 albo 85 1.8. Trzebaby roche nadwyrezyc budzet niestety...
    Zależy co chcesz robić i na ile jesteś oblatany z lustrzanką. Jak to twoja pierwsza to lepiej weź 1 obiektyw i skup się na foceniu a nie żonglerce szklami
    17-55/2,8 IS USM z 50d sprawdza sie bardzo dobrze jako "baza".
    |Canon|

  3. #13

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MusicMan Zobacz posta
    już chyba nie mogłeś dobrać droższego zestawu? To raczej dla swiadomych fotografow a nie osob pytajacych 50d-z jakim obiektywem?
    Prawda! Wogole to i tak dla poczatkujacego fotografa kupno Lki nie jest tez jakims mega dobrym rozwiazaniem. Niby gromadzi sie szkielka, ale najpierw trzeba sprecyzowac potrzeby i dopiero potem isc w jakosc.
    Dlatego Tamron albo ten Canon 17-55 to fajne propozycje
    Pozdrawiam
    Paweł Kasprzak

  4. #14
    iz80
    Guest

    Domyślnie

    dzieki za info. Mam juz szklo canon 10 do 22, F 3.5-4.5 USM, chcialabym teraz cos jasniejszego i od 22, 24 w gore,
    Kupuje raz cos na kilka dobrych lat, wole wiec cos lepszego od razu kupic wiec albo ten co wspomnialam wczesniej 24-105 albo 24-70mm f/2.8L USM, ten drugi jest jasniejszy.

    A zawsze jak sie wymieni na lepszego korpusa w przyszlosci, to jest obiektyw:-D

    jakies porady?

  5. #15
    Pełne uzależnienie Awatar mate00sh
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Warszawa & Mysiadło
    Wiek
    45
    Posty
    1 312

    Domyślnie

    17-55 2.8 IS jak już pisałem wcześniej.
    "Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston

  6. #16
    Uzależniony Awatar tom517
    Dołączył
    Jun 2007
    Wiek
    46
    Posty
    495

    Domyślnie

    masz 10-22 i chcesz cos jasniejszego, to wez 50 1.4

  7. #17
    Początki nałogu
    Dołączył
    Mar 2007
    Miasto
    Rumia
    Wiek
    49
    Posty
    299

    Domyślnie

    Jeżeli masz 10-22 to 24-105 jest bardzo dobrym uzupełnieniem zestawu.

    Jeżeli nie miałbyś, optowałbym za 17-55 2.8 IS

  8. #18
    Uzależniony
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    513

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez malkontent Zobacz posta
    Jeżeli masz 10-22 to 24-105 jest bardzo dobrym uzupełnieniem zestawu.

    Jeżeli nie miałbyś, optowałbym za 17-55 2.8 IS
    Dokładnie. Ale jeśli ma być jasno, to jeszcze możesz pomyśleć np o takim Tamronie SP AF 28-75 (dość tanio i w miarę ok optycznie), ale to tylko jeśli lubisz non-stop przepinać szkła (pamiętaj że takie szkło pokrywa na cropie zakres od standardu po krótkie tele - zero szerokiego). Jeśli nie to tylko 17-55 2,8
    C7D | S30 1,4 | C17-55 2,8 | S50-150 2,8

  9. #19

    Domyślnie

    Używam na co dzień 24-105 i w zasadzie jest ok.
    17-55 to zdecydowanie nie mój zakres.
    Jeśli lubisz robić zbliżenia twarzy itp ( trzeba baaaardzo blisko podejść) to w ciemnych miejscach 17-55 może nie zdać egzaminu, bo będziesz musiał doświetlać lampą, a jak nie można odbić od ściany to się robi problem .

    Sam często się zastanwiam czy nie zmienić 24-105 na coś innego, ale nie ma za bardzo alternatywy ( 24-70 nie ma IS).
    Stałek nie lubię bo nie lubię ograniczeń, zoomy są za ciemne ale też często nie ostre od pełnej dziury i koło się zamyka.
    Aktualnie jest kilka ofert na alledrogo 24-105 w dobrej cenie.
    Zaletą tego szkła jest to że jak kupisz używkę z około 3000 -3300 to w razie sprzedaży nie stracisz.
    Szkło niby ciemne ale ostre od pełnej dziury, co z tego że kupisz z 2,8 ale nieostre.
    Idealne są jasne stałki ale drogie i trzeba żonglować.

    Niestety jak się ma lustrzankę to zawsze jest dylemat co kupić - z kompaktem jest prościej - musisz lubić to co masz...

  10. #20
    Dopiero zaczyna Awatar ad@mo
    Dołączył
    Nov 2008
    Miasto
    Pabianice / Warszawa
    Wiek
    42
    Posty
    48

    Domyślnie

    Ja jakiś czas temu miałem podobny dylemat i zdecydowałem się właśnie na Canona 17-55/2.8 IS jako podstawowy obiektyw ze względu na uniwersalność. Sprawdza się super, jakość obrazu jest bardzo dobra i jest stosunkowo jasny.
    Teraz stopniowo będę rozszerzał szklarnie o stałki pod konkretne zastosowania.
    C5DmkII + C24-85mm f/1.2-1.4 + Fuji X100

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •