Cytat Zamieszczone przez Vitez Zobacz posta
W portretach bardzo bliskich, gdzie właściwie tylko twarz widać - tu kadrowanie może być prawie wyłącznie centralne, ale wtedy staram się umieścić linię oczu lub przynajmniej jedno oko na wysokości 1/3 kadru od górnej krawędzi.
Przy szerszych ujęciach w tym i sylwetkowych - głowa albo oczy (zależy jak bardzo szerokie to ujęcie) powinny znajdować się w jednym z mocnych punktów i najlepiej by od tego mocnego punktu do któregoś innego punktu poza/ułożenie modelki, strój albo jakiś element kadru prowadził do któregoś (albo i kilku) z pozostałych mocnych punktów.
Naturalne skosy oraz podział kadru na trójkąty są jeszcze milej widziane i wprowadzają dynamikę.
Trochę o tym poczytałem, przyda się

Cytat Zamieszczone przez Vitez Zobacz posta
Kadr centralny jest *ziew*.
Bardzo dobre określenie xD

Cytat Zamieszczone przez Vitez Zobacz posta
Btw ja zazwyczaj robię szerzej (żeby przypadkiem czegoś nie odciąć, np czubków palców, łokcia itp) i docinam do "bliżej mocnych punktów" przy wołaniu RAWa.
Myślę że to dobry sposób i też zacznę tak robić!


Cytat Zamieszczone przez Vitez Zobacz posta
A jak już przyjdzie do pracy z nieco bardziej doświadczonymi modelkami to dopiero zobaczysz co potrafią ( http://www.slaboo.eu/zyl-sobie-facet...udnej-j94.html ).
hehe dobre :-P

Cytat Zamieszczone przez Vitez Zobacz posta
...wiesz gdzie znaleźć dowody na potwierdzenie mojej tezy .
Wiem :P

Co sądzicie o tych:

38
39
40

Pozdrawiam