Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Wątek: jaki obiektyw stałoogniskowy?

  1. #1

    Domyślnie jaki obiektyw stałoogniskowy?

    Z racji tego, że mój kit jest strasznie denerwujący i ciemny jak noc szukam czegoś jasnego, co będzie pracowało jako obiektyw podstawowy.

    Na tapecie mam 2 obiektywy w podobnych cenach:
    Sigma 30/1.4 ex hsm
    canon 50/1.4 usm

    Bardziej póki co przekonany jestem do sigmy bo:
    w pełnej klatce takie obiektywy były podstawą
    jest to najwyższa seria obiektywów sigmy
    pewnie ma większe pole widzenia.

    Ale canon mnie przekonuje bo:
    jest canonem,
    znajoma fotografka co na ślubie mnie fociła zakochana jest w tym szkiełku,
    z racji tego, że jest canonem nie będzie problemu z kalibracją itp.

    Poza tym co napisalem wcześniej, że ma slużyć jako podstawowy obiektyw, lubię korzystać z malej GO, często fotografuję osoby, a więc można pokusic się o stwierdzenie, że do portretów będzie używany, ale nie tylko. Wszelakie uroczystości w pomieszczeniach (a z braku lampy potrzeba jasnego obiektywu).

    Trzecia sprawa: czy po zastosowaniu pierścieniu dystansowych jest szansa na wykorzystanie obiektywu jako, powiedzmy, makro?

    Dzięki wielkie za wszelakie wskazówki, będę z nich niesamowicie wdzięczny i z góry dziękuję za pomoc.

    Wszystko ma pracować z puszką 1000d.

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar Merauder
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Myslovitz
    Wiek
    43
    Posty
    1 092

    Domyślnie

    Hmmm... troche ci namieszam, skoro wymieniasz sigme 30-tke to looknij tez na Canona 28 1.8.

    Co do 50 1.4 to co by ci nie mowili i narzekali na to szklo, uwierz bedziesz zadowlony, we wnetrzach wiekszosc kadrow zlapiesz.
    7D | 450D | C10-22 3.5-4.5 | S8 3.5 Fish | C28 1.8 | C50 1.4 | C85 1.8 | 430EX II | Phottix|

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar mate00sh
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Warszawa & Mysiadło
    Wiek
    45
    Posty
    1 312
    "Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston

  4. #4
    Coś już napisał
    Dołączył
    Apr 2009
    Posty
    71

    Domyślnie

    Z tych dwóch, które podałeś, brałabym canon 50/1.4 usm, ale przejrzyj wątki na forum dot. wyboru szkła. Jest masa ich tu na forum, więc więcej się dowiesz, niż zakładając nowy wątek. 50/1.4 usm - dlatego, żeby się bardziej do portretów nadawał, głównie po to używam aparatu

  5. #5

    Domyślnie

    Szukać szukałem ale widać nie dość dokładnie - za co z góry przepraszam

    Natomiast pytanie, które podtrzymam - jak się zachowa którykolwiek z wymienionych obiektywów z pierścieniami dysttansowymi?

  6. #6
    Pełne uzależnienie Awatar Slider
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    1 052

    Domyślnie

    Jednego za bardzo nie kumam;-):

    Cytat Zamieszczone przez speq Zobacz posta
    Bardziej póki co przekonany jestem do sigmy bo:
    w pełnej klatce takie obiektywy były podstawą
    Ano okolice 30mm na pełnej klatce to standard, ale Ty masz cropa i zrobi Ci się 48mm. A na pełną klatkę go nie podepniesz, bo u Sigmy obiektywy oznaczone "DC" są dedykowane do APS-C;-)

    pewnie ma większe pole widzenia.
    No nie ma innej możliwości, skoro ma krótszą ogniskową..

    Merauder dobrze mówi, żeby się też zainteresować Canonem 28/1.8. Co prawda trochę ciemniejszy, ale IMHO b.dobry optycznie, co Canon to Canon, no i współpracuje z FF;-)
    Canon PowerShot S3 IS, Canon Lens 36-432mm f/2.7-f/3.5 IS USM, dekieLek na obiektyw, pasek, Lampa wbudowana SpeedLite, VeLbon CX200, Literatura, Karty pamięci SanDisk uLtra III 2.0 GB, Adapter, CoreL Paint Shop Pro Photo X2, Lenspen mini Pro.

  7. #7
    Początki nałogu Awatar sylwester Samluk
    Dołączył
    Jun 2007
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    316

    Domyślnie

    Witam

    Oczywiście, że Canon 1,4 50mm jest bardzo dobrym wyborem, ale pamiętaj to nie jest pełny USM tak jak w 85mm f/1.8. Mimo to wiele osob jest zadowolnoych pięknie chodzi pod cropa i pełną klatkę.

    Co do sigmy to tylko mogę powiedzieć tyle rewelacyjne szkło pod warunkiem, że będzie dobrze współpracowaćz Twoim body. Musisz pojechać do sklepu i sprwdzić kilka sztuk, czy trafia w punk, czy nie robi FF lub BF z czego sigma słynie. W razie co wysyłasz puszkęna koszt Sigmy do kalibracji i jesteś zadowolony. Sigma daje CI szersze kadry zaś Canon gwarantuje używalność na Cropie i Full Frame. Ja osobiście nie mam doświadczeń z sigma i nie mogę Ci jednoznacznie powiedzieć co bym wybrał ale wiele osob korzysta i chwali ten obiektyw.

    Ja też stłem przed podobnym dylematem, chciałem wybrać Canona 28.. f/1.8 lub sigme 30mm f/1,4 bybrałem Canona dlatego, że szybko go dostałem ale w innym przypadku byla by sigma i pewnie też bym się cieszył.

    Muisz poważnie się zastanowić czy będziesz zawsze korzystał z lustrzanek xxxxD czy xxD czy xd jeśli z xd to musisz pomyśleć o szkle do pełnej klatki innaczej kupując sigmę bedziesz musiał ją odsprzedać bo nie bedzie wspołpracować z Full frame.

    Kup raz a dobrze ale rozważ najpierw to na co Cię będzie stać w przyszłości.

    Pozdrwiam

    Sylwek
    |5D Mark I| |50D+BG-E2N| |400D+BG-E3| |Sigma 10-20mm f/4-5,6 EX DC HSM| |Canon EF 28mm f/1.8| |Canon EF 85mm f/1.8|
    |Canon EF 70-200mm f/4 L USM| |Canon Speedlite 430 EX II|Knight TR-332 E-TTL Trigger

  8. #8
    Grzeczny i układny podpis Awatar Merde
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    45
    Posty
    7 756

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez speq Zobacz posta
    Na tapecie mam 2 obiektywy w podobnych cenach:
    Sigma 30/1.4 ex hsm
    canon 50/1.4 usm

    Bardziej póki co przekonany jestem do sigmy bo:
    w pełnej klatce takie obiektywy były podstawą
    jest to najwyższa seria obiektywów sigmy
    pewnie ma większe pole widzenia.
    Na pełnej klatce ten obiektyw jest... wcale nie jest - to jest szkło do cropa. Chyba ci ta podstawowa informacja uciekła.

    Ale canon mnie przekonuje bo:
    jest canonem,
    znajoma fotografka co na ślubie mnie fociła zakochana jest w tym szkiełku,
    z racji tego, że jest canonem nie będzie problemu z kalibracją itp.

    Poza tym co napisalem wcześniej, że ma slużyć jako podstawowy obiektyw, lubię korzystać z malej GO, często fotografuję osoby, a więc można pokusic się o stwierdzenie, że do portretów będzie używany, ale nie tylko. Wszelakie uroczystości w pomieszczeniach (a z braku lampy potrzeba jasnego obiektywu).
    Jeśli do 1000D i nie zamierzasz przez najbliższe parę lat kupować FF ani analoga - bez zastanowienia Sigma. 50/1.4 na cropie w pomieszczeniach jest po prostu za wąska.
    I don't pretend to understand Brannigan's Law. I merely enforce it

  9. #9
    Pełne uzależnienie Awatar Merauder
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Myslovitz
    Wiek
    43
    Posty
    1 092

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Merde Zobacz posta
    [...]

    Jeśli do 1000D i nie zamierzasz przez najbliższe parę lat kupować FF ani analoga - bez zastanowienia Sigma. 50/1.4 na cropie w pomieszczeniach jest po prostu za wąska.
    Uuuuuuuuuu... tu sa tacy co mowia, ze 85 na cropie dobre do pomieszczen

    Co do 50 na cropie do pomieszczen to bez przesady, naprawde duzo da sie 50-tka zrobic.
    7D | 450D | C10-22 3.5-4.5 | S8 3.5 Fish | C28 1.8 | C50 1.4 | C85 1.8 | 430EX II | Phottix|

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •