Pokaż wyniki od 1 do 10 z 42

Wątek: Obiektyw do 500D na koncerty

Mieszany widok

  1. #1
    Zablokowany
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    11

    Domyślnie

    [QUOTE=panmateusz;951165]Podepnę się*pod temat.
    . Czy 85mm f/1.8 da radę, QUOTE]

    sam nie da rady. musisz mu pomoc.
    to sie nie da powiedziec- przeciez warunki moga byc rozne i zmienne. mozesz zmieniac tez pozycje.
    jesli chcesz sfotografowac cala scene to 85 moze byc za dlugi jesli jestes w poblizu , jesli bedziesz chcial sfotografowac detal , osobe , to moze okazac sie za krotki. Nie ma jednego uniwersabnego obiektywu. W pewnych warunkach bedzie idealny , w innych nieodpowiedni.

    Na ogol sila reflektorow jest tak znaczna , ze wbrew pozorom niedostatek swiatla nie musi wystapic.

    Uniwersalne do tych celow to beda zoomy 70-200 z IS em.

  2. #2
    Zablokowany
    Dołączył
    Apr 2010
    Miasto
    Toruń
    Posty
    734

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Panos Zobacz posta
    to sie nie da powiedziec
    ??

    Cytat Zamieszczone przez Panos Zobacz posta
    Uniwersalne do tych celow to beda zoomy 70-200 z IS em.
    Ciężki i ciemny jeśli mowa o 4 - czy sens jest nie chyba jednak nie. W dodatku z 450D będzie topornie. Może bigma 50-150/2.8 jeśli pod cropa to jak znalazł.

    Odnośnie 85/1.8 różnie to bywa. Ja za często na koncerty niestety nie chodzę, ale 85/1.8 na pewno dawałaby radę - wiadomo czasem by trzeba było lekko odskoczyć

  3. #3
    Zablokowany
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    11

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N00bek Zobacz posta
    ??


    Ciężki i ciemny jeśli mowa o 4 - czy sens jest nie chyba jednak nie. W dodatku z 450D będzie topornie. Może bigma 50-150/2.8 jeśli pod cropa to jak znalazł.

    Odnośnie 85/1.8 różnie to bywa. Ja za często na koncerty niestety nie chodzę, ale 85/1.8 na pewno dawałaby radę - wiadomo czasem by trzeba było lekko odskoczyć

    zauwaz : piszesz ze 85 daje rady , a 70-200 nie za bardzo.
    przeciez 85 miesci sie w zakresie 70-200mm
    poza tym co znaczy toporny ?
    dlaczego 70-200 mialby byc z 450 toporny a z innymi nie ?
    ma przeciez z kazdym aparatem ten sam ksztalt przypominajacy rure/pancerfausta. jego "topornosc" jak to nazywasz nie ma zadnego zwiazku z jakakolwiek puszka.

    nawet jesli masz 70-200/4 to z is schodzisz spoko do czasow z reki na 80mm do ok 1/20 sek. na 85mm bez is raczej ponizej 1/60 nie powinno sie schodzic , raczej nie mniej niz 1/120 bo to przeciez format polowkowy i przewaga jasnosci obiektywu znika. W dodatku oswietlenie sceny to kilowaty , czesto oswietlenia jest az nadto . jasne ze jesli wylacza i zrobia nastroj to robi sie ciemno dla obu obiektywow.
    a wlasciwie to najwiecej zalezy od tego na jaka odleglosc uda sie podejsc do sceny - a tego nie wiemy . to zalezy od organizatorow i inwencji fotografa.
    to proste - jesli mam krotsza ogniskowa do dyspozycji to musze starac podejsc sie blizej.
    Jesli jestem w odleglosci kilkunastu metrow od sceny lub dalej , to dluzsza ogniskowa jest przydatna. A jesli mam dostep na scene to wystarczy zoomik pokojowy , no moze nieco dluzszy.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •