Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 42

Wątek: Obiektyw do 500D na koncerty

  1. #21
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    310

    Domyślnie

    Podepnę się*pod temat.

    Aktualnie posiadam 450D, 430EXII, 30mm f/1.4, 50mm f/1.8 oraz kita, gdy potrzebuje 17mm. Zajmuję się fotografią klubową, aczkolwiek chciałem spróbować takze fotografii koncertowej. Czy 85mm f/1.8 da radę, czy muszę sie pogodzić z faktem odebrania sobie chleba od ust na rzecz Tamrona/Sigmy 70-200mm f/2.8?
    Sony NEX-5 + Voigtländer Nokton 35mm f/1.4

  2. #22

    Domyślnie

    Jeśli jeden obiektyw to uniwersalny taki spacer zoom tamron 28-75mm f/2.8
    Jeśli dwa to szeroko i Tele, ale i tak najczęściej niema czasu na zmianę szkła gwiazdy dają czas na foty jeden lub dwa kawałki i tak naprawdę nawet niema kiedy pokombinować

  3. #23
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    310

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KOKO74 Zobacz posta
    Jeśli jeden obiektyw to uniwersalny taki spacer zoom tamron 28-75mm f/2.8
    Jeśli dwa to szeroko i Tele, ale i tak najczęściej niema czasu na zmianę szkła gwiazdy dają czas na foty jeden lub dwa kawałki i tak naprawdę nawet niema kiedy pokombinować
    Jaki jest sens dublowania 30mm i 50mm?
    Sony NEX-5 + Voigtländer Nokton 35mm f/1.4

  4. #24
    Zablokowany
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    11

    Domyślnie

    [QUOTE=panmateusz;951165]Podepnę się*pod temat.
    . Czy 85mm f/1.8 da radę, QUOTE]

    sam nie da rady. musisz mu pomoc.
    to sie nie da powiedziec- przeciez warunki moga byc rozne i zmienne. mozesz zmieniac tez pozycje.
    jesli chcesz sfotografowac cala scene to 85 moze byc za dlugi jesli jestes w poblizu , jesli bedziesz chcial sfotografowac detal , osobe , to moze okazac sie za krotki. Nie ma jednego uniwersabnego obiektywu. W pewnych warunkach bedzie idealny , w innych nieodpowiedni.

    Na ogol sila reflektorow jest tak znaczna , ze wbrew pozorom niedostatek swiatla nie musi wystapic.

    Uniwersalne do tych celow to beda zoomy 70-200 z IS em.

  5. #25
    Zablokowany
    Dołączył
    Apr 2010
    Miasto
    Toruń
    Posty
    734

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Panos Zobacz posta
    to sie nie da powiedziec
    ??

    Cytat Zamieszczone przez Panos Zobacz posta
    Uniwersalne do tych celow to beda zoomy 70-200 z IS em.
    Ciężki i ciemny jeśli mowa o 4 - czy sens jest nie chyba jednak nie. W dodatku z 450D będzie topornie. Może bigma 50-150/2.8 jeśli pod cropa to jak znalazł.

    Odnośnie 85/1.8 różnie to bywa. Ja za często na koncerty niestety nie chodzę, ale 85/1.8 na pewno dawałaby radę - wiadomo czasem by trzeba było lekko odskoczyć

  6. #26
    Zablokowany
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    11

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N00bek Zobacz posta
    ??


    Ciężki i ciemny jeśli mowa o 4 - czy sens jest nie chyba jednak nie. W dodatku z 450D będzie topornie. Może bigma 50-150/2.8 jeśli pod cropa to jak znalazł.

    Odnośnie 85/1.8 różnie to bywa. Ja za często na koncerty niestety nie chodzę, ale 85/1.8 na pewno dawałaby radę - wiadomo czasem by trzeba było lekko odskoczyć

    zauwaz : piszesz ze 85 daje rady , a 70-200 nie za bardzo.
    przeciez 85 miesci sie w zakresie 70-200mm
    poza tym co znaczy toporny ?
    dlaczego 70-200 mialby byc z 450 toporny a z innymi nie ?
    ma przeciez z kazdym aparatem ten sam ksztalt przypominajacy rure/pancerfausta. jego "topornosc" jak to nazywasz nie ma zadnego zwiazku z jakakolwiek puszka.

    nawet jesli masz 70-200/4 to z is schodzisz spoko do czasow z reki na 80mm do ok 1/20 sek. na 85mm bez is raczej ponizej 1/60 nie powinno sie schodzic , raczej nie mniej niz 1/120 bo to przeciez format polowkowy i przewaga jasnosci obiektywu znika. W dodatku oswietlenie sceny to kilowaty , czesto oswietlenia jest az nadto . jasne ze jesli wylacza i zrobia nastroj to robi sie ciemno dla obu obiektywow.
    a wlasciwie to najwiecej zalezy od tego na jaka odleglosc uda sie podejsc do sceny - a tego nie wiemy . to zalezy od organizatorow i inwencji fotografa.
    to proste - jesli mam krotsza ogniskowa do dyspozycji to musze starac podejsc sie blizej.
    Jesli jestem w odleglosci kilkunastu metrow od sceny lub dalej , to dluzsza ogniskowa jest przydatna. A jesli mam dostep na scene to wystarczy zoomik pokojowy , no moze nieco dluzszy.

  7. #27

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez panmateusz Zobacz posta
    Jaki jest sens dublowania 30mm i 50mm?
    Ostatnio miałem okazje fotografować koncert Michała Bajora. Możliwość wykonywania zdjęć z prawami do publikacji była tylko podczas jednego krótkiego utworu jakieś dwie do trzech minut i właśnie na tym utworze pan Bajor stał się niesamowicie ruchliwy spacerował po scenie, obracał się i itd. Miałem założone 24 – 70 mm i na dwudziestu czterech miałem całą sylwetkę a na 70 fajne zbliżenie .
    Jak gwiazda daje więcej czasu na focenie to można różne szkła próbować kombinować a jak z czasem jest krucho i nie wiesz gdzie kto będzie stał i co robił to najlepiej mieć założone coś uniwersalnego
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Przy tele 70 – 200 i dłuższych na przykład 300mm oprócz fajnych zbliżeń jest jeszcze szansa odejścia do tyłu i sfotografowania całej sylwetki wokalisty lub wokalistki pod innym kontem. Sceny w amfiteatrach i na festynach mają zazwyczaj ok. 150cm wysokości i robiąc zdjęcie z pod sceny robisz je z dołu i kiepsko to wychodzi a przy Tele z piętnaście kroków do tyłu i efekt już jest super
    Dlatego tez warto mieć jasne Tele
    Ostatnio edytowane przez KOKO74 ; 25-03-2011 o 00:40 Powód: Automerged Doublepost

  8. #28
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Kraków
    Posty
    1 872

    Domyślnie

    Pojęcie "koncert" jest b. szerokie. Co innego focić gwiazdy na dużej scenie (i np. w plenerze), co innego w "niszowym" klubie typu Alchemia (Kazimierz, Kraków). Nie ma uniewersalnego obiektywu, uniwersalnego aparatu. Wszystko zależy od światła, odlegości fotografa od sceny i dynamiczności artysty. Trzeba pisać o konkretnych sytuacjach. Bywałem na konc., gdzie C50/1.8 na max. przysłonie i 1600 (bo tyle mam), to było za mało. Ostatnio obserwuję tendencje do świecenia z tyłu (dla "klimatu"), co dla słuchaczy jest może i fajne, ale dla fociarzy już mniej. Trzeba też mieć dokładny cel: czy robimy portret muzyka, czy cały zespół. No i wiedzieć, co dalej ze zdjęciem. Jesli na wystawę (duży format), to jest problem, jeśli do gazety (mały obrazek), można cropować (wiec 85/1.8 jest ok.), obrabiać, wyciągać detale. Chyba kwestia przeznaczenia zdjęcia jest tu kluczowa, i pod tym kątem powinniśmy dobierać sprzęt. Kolega z "Rzeczpospolitej" foci redakcyjnym Nikonem D700 i 70-200/ 2.8 VR. Daje radę. No, ale to nie jego sprzęt (komplet dość kosztowny).
    Koncerty to trudny, ale b. wdzięczny temat.

  9. #29
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2010
    Posty
    3 225

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KOKO74 Zobacz posta
    Jeśli jeden obiektyw to uniwersalny taki spacer zoom tamron 28-75mm f/2.8
    Jeśli dwa to szeroko i Tele, ale i tak najczęściej niema czasu na zmianę szkła gwiazdy dają czas na foty jeden lub dwa kawałki i tak naprawdę nawet niema kiedy pokombinować
    Tamron 28-75mm f/2.8 to szkło pod FF a nie pod cropa. Jeżeli już to 17-50/2,8
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    IMHO na początek stałka C 85/1,8 da radę - czasem mozesz wspomóc się lampą.
    To dobry wybór cena / jakośc i zawsze można odsprzedać bez problemu przy zamianie.
    Ostatnio edytowane przez Bolek02 ; 26-03-2011 o 08:51 Powód: Automerged Doublepost
    Canon 6D i 5D2 + Canon 24-70L/4,0 + Canon 16-35L/4,0 + Canon 17-40L/4,0 + Canon 70-200L/4,0 + Canon 40/2,8 + szkła M42 i lampa EXII

  10. #30

    Domyślnie

    Witam serdecznie, odkopuję stary temat, gdyż mam problem podobnej natury.
    Otóż od paru miesięcy zajmuję się fotografią koncertową (z akredytacją), z tym że do tej pory były to ciemne i małe kluby, gdzie działałam canonem 50 1.8 oraz sigmą 10-20 (pod 400d).
    Teraz zaczyna się sezon festiwalowy, więc będę potrzebowała czegoś dłuższego. Niestety budżet jest dość niski (~1500zł), zastanawiałam się nad Tamronem 28-75 2.8, ale nie wiem czy nie będzie za krótki i za ciemny?
    Z góry dziękuję za odpowiedź

Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •