Ten Tami może być trochę za krótki. Może jakaś stałka - Canon 100/2 ?
Obiektyw do 500D na koncerty
Zwiń
X
-
-
ja tez sadze ze tamron moze byc zbyt krotki. pomysl lepiej nad c85/1.8, c100/2 czy ewentualnie nad sigma 50-150/2.8. wiadomo, ze najlepszy bylby 70-200/2.8 ze stabilizacja ale to calkiem inny budzet450d | 60d -> 7d | s10-20/3.5 -> c10-18/4.5-5.6 | c18-55/3.5-5.6 is II | s30/1.4 | c50/1.8 | s70-200/2.8 II
Komentarz
-
Obiektyw 50-150 sigmy, to bardzo miłe szkiełko. Niestety sigma nie jest na tyle ambitna by podtrzymać linię ze stabilizacją i bez... Stąd też usuwają z oferty 50-150, a w jej miejsce wchodzi znacznie droższa z OS.
Canon 100/2 może okazać się za długi i wąski. No i trzeba zapamiętać, że operowanie stałką z początku bywa trudne. Canon 85/1.8 ma podobną sytuację jak 100mm, ciężko będzie odsuwać się od sceny by ustrzelić. Wiadomo, że lepiej mieć szerzej niżeli ciasno
Najlepsze ujęcia złapałem za pomocą 24-105/4 L IS. Fakt, f=4 to ciemno, ale IS i dobre iso dawało radę|600D|7D|17-40|24-105|70-200|120-400|
Komentarz
-
Zamieszczone przez Darx Zobacz wpis............................
Canon 100/2 może okazać się za długi i wąski. No i trzeba zapamiętać, że operowanie stałką z początku bywa trudne. Canon 85/1.8 ma podobną sytuację jak 100mm, ciężko będzie odsuwać się od sceny by ustrzelić. Wiadomo, że lepiej mieć szerzej niżeli ciasno
.........................
Ja od dłuższego czasu w ogóle nie używam zoomów na koncertach...
Komentarz
-
Zamieszczone przez aelle Zobacz wpisWitam serdecznie, odkopuję stary temat, gdyż mam problem podobnej natury.
Otóż od paru miesięcy zajmuję się fotografią koncertową (z akredytacją), z tym że do tej pory były to ciemne i małe kluby, gdzie działałam canonem 50 1.8 oraz sigmą 10-20 (pod 400d).
Teraz zaczyna się sezon festiwalowy, więc będę potrzebowała czegoś dłuższego. Niestety budżet jest dość niski (~1500zł), zastanawiałam się nad Tamronem 28-75 2.8, ale nie wiem czy nie będzie za krótki i za ciemny?
Z góry dziękuję za odpowiedź
Czy za krótki ? Tego nie wie nikt, to zależy od miejsca w którym będziesz stała.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Zamieszczone przez Darx Zobacz wpis
Najlepsze ujęcia złapałem za pomocą 24-105/4 L IS. Fakt, f=4 to ciemno, ale IS i dobre iso dawało radę
Komentarz
-
Serdecznie dziękuję za rady!
Ranking przedstawia się następująco:
- Canon 100 f/2
- Sigma 50-150 2.8 (używana)
Który byście polecali?
Komentarz
-
-
Do cropa 85 1.8, do FF 100 2.0Nie pchaj się w Sigmę na siłę, chyba że nie ma nic w podobnej cenie. Pamiętaj do ceny zakupu Sigmy doliczyć koszty kalibracji, jak nie będzie wymagana - ciesz się
zaoszczędziłeś, jak będzie wymagana kalibracja i funduszy brak = wielkie rozczarowanie...
/ Canon /
Komentarz
-
-
zdecydowanie canon 100/2. Jeszcze lepiej na cropa wg mnie będzie 85/1,8. Troszkę jaśniejsze i krótsze (odpowiednik ok135mm na ff) ze światłem 1,8. Oba są szybkie i celne, ostre. Z obiektywem używanym to jest tak, żeby przed zakupem sprawdzić pod kątem FF/BF (lub poprosić sprzedającego o zdjęcia na przysłonie 1,8), aby nie słać na żytnią do regulacji po zakupie i dodatkowe ok. 150pln nie wydać.
Używane 85-tki chodzą po ok. 1000-1200pln (nowe ok.1500), natomiast setki po ok 1200-1400 pln i jest ich dużo mniej na rynku wtórnym (nowe po ok.1800). Przy nowym masz w razie czego bezpłatny serwis i kalibrację do body więc mniejszy stres przy zakupach na odległość.
Komentarz
-
Zamieszczone przez aelle Zobacz wpisSerdecznie dziękuję za rady!
Ranking przedstawia się następująco:
- Canon 100 f/2
- Sigma 50-150 2.8 (używana)
Który byście polecali?
aczkolwiek do cropa, jak pisali koledzy, lepszy wydaje mi się 85...
Komentarz
-
Jeśli dwa obiektywy pod cropa to 28 1,8 oraz 135L. Jeśli dwa pod ff to ef 50 1,8 lub 1.4 oraz 135L.5d mII, samyang 8mm, 17-40 L, ef 50 1,8, 24-70 L, 135 L, 580 exII, ThinkPad T520+NEC PA271W
Komentarz
Komentarz