Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 21

Wątek: odległość od tańczącej pary a zamrożenie ruchu

  1. #11
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2008
    Posty
    1 660

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michal_sokolowski Zobacz posta
    Pytanie brzmi: Jeżeli różnica w odległości od tańczącej pary w tych dwóch przypadkach będzie dość duża - powiedzmy około 15 metrów, to czy można założyć, że w przypadku zdjęcia wykonanego obiektywem szerokokątnym z bliska będzie mniej poruszone (ruch lepiej zamrożony) od zdjęcia wykonanego teleobiektywem z większej odległości ?
    A czy 1/500 z 2 metrów to już nie to samo co 1/500 z 20 metrów? Pierwsze słyszę.

  2. #12
    Bywalec Awatar 27rav
    Dołączył
    Apr 2008
    Miasto
    Gdańsk
    Wiek
    48
    Posty
    101

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michal_sokolowski Zobacz posta
    ...różnica w odległości od tańczącej pary w tych dwóch przypadkach będzie dość duża - powiedzmy około 15 metrów...
    Jeżeli chcesz odejść od młodych na kilkanaście metrów to jak zapanujesz nad gośćmi weselnymi, którzy zazwyczaj robią kółko wokół tańczącej młodej pary. Będziesz czekać aż wujek z ciocią się przesuną? :-)
    Jedyne rozsądne rozwiązanie to być wewnątrz tego koła - czyli szeroki kąt.
    No chyba że weźmiesz ze sobą drabinę żeby znaleźć się powyżej linii tłumu
    Canon 40D, Canon EOS M, Sigma 10-20/4-5.6, Canon 24-105/4 L IS USM, Canon 28/1.8 USM, Canon 50/1.4 USM, Canon 85/1.8 USM, Canon EF-M 18-55/3.5-5.6 IS, Speedlite 430EX, Speedlite 90EX

  3. #13

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez 27rav Zobacz posta
    Jeżeli chcesz odejść od młodych na kilkanaście metrów to jak zapanujesz nad gośćmi weselnymi, którzy zazwyczaj robią kółko wokół tańczącej młodej pary. Będziesz czekać aż wujek z ciocią się przesuną? :-)
    Jedyne rozsądne rozwiązanie to być wewnątrz tego koła - czyli szeroki kąt.
    No chyba że weźmiesz ze sobą drabinę żeby znaleźć się powyżej linii tłumu
    zapewniam Cię że bycie wewnątrz tego koła to nie jest jedyne rozsądne rozwiązanie.

    :-)

  4. #14
    Początki nałogu
    Dołączył
    Mar 2007
    Posty
    422

    Domyślnie

    Jak przeczytałem pierwszy post...i uzmysłowiłem sobie, że jest pisany najprawdopodobniej na trzeźwo i na poważnie, to spadłem z podłogi.

    Chciałem niniejszym zaznaczyć, że trzeba do rozważań wprowadzić zjawiska występujące w czasoprzestrzeni.

    Czyli musimy do obliczeń wprowadzić zależność toru lotu światła do obiektywu od masy obiektów będących w okolicy. Czyli jak pani Halince się trochę przytyło, to bidaczka może zakrzywiać linie, po których światło się porusza w jej otoczeniu. Wujek Zdzisiek zapewne zakrzywia czasoprzestrzeń jeszcze bardziej, bo nie dość że pasa ciągle popuszcza, to jeszcze jego oddech wykrzywia każdemu usta...o świetle nie wspominając.

    Ach...no i czy wspomniano o tym, że światło ma skończoną prędkość, więc fotografowana scena w miejscu, w którym jest fotograf, jest już przeszłością? Jej wizja w końcu leciała przez "jakiś" czas do fotografa. Czyli należy sobie wyrobić przeświadczenie, że nie fotografujemy wydarzeń bieżących, tylko to, co kiedyś się wydarzyło i do nas dociera jedynie tego czegoś obraz. Depresji można dostać...
    Aparaty, obiektywy, lampy.

  5. #15
    Bywalec Awatar galekeg
    Dołączył
    Apr 2008
    Miasto
    Lublin
    Wiek
    55
    Posty
    167

    Domyślnie

    Jesteście niemożliwi. Wystarczyło napisać dobieraj czas do prędkości poruszającego się obiektu i olej ogniskową.

  6. #16
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    21

    Talking prędkość dzwieku światła- wow

    Panowie ale oso chodźi....

  7. #17
    Bywalec Awatar chuba
    Dołączył
    Jul 2009
    Miasto
    Tomaszów Lubelski
    Wiek
    42
    Posty
    173

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jagular Zobacz posta
    Czyli należy sobie wyrobić przeświadczenie, że nie fotografujemy wydarzeń bieżących, tylko to, co kiedyś się wydarzyło i do nas dociera jedynie tego czegoś obraz. Depresji można dostać...
    Hmm dzięki temu postowi uświadomiłem sobie ważną rzecz. Jak patrze na moją żonę to widzę ją młodszą niż w rzeczywistości
    Muszę jej to powiedzieć, na pewno się ucieszy
    sorki za offtop
    Minolta x-300 + 50/1.7 + opemus 6 + 3 x cyfra Canon

  8. #18
    Zablokowany
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    70

    Domyślnie

    o ile dobrze policzyłem światło przebywa droge 15 m w 0.00000005 sek

    jeśli do pary dotrze ta sama ilosć światła ( bo lampa ma na tyle mocy ) to faktycznie na poruszenie mieć to wplywu nie bedzie

    ale chyba nie musze mówić że te 2 foty będż sie różnić zasadniczo

  9. #19
    Coś już napisał
    Dołączył
    Dec 2006
    Miasto
    Gdynia
    Posty
    65

    Domyślnie

    Ale skoro te same parametry to na teleobiektywie będzie mniejsza głębia ostrości czyli AutoFocusowi będzie trudniej "trafić" więc procentowo więcej będzie zdjęć nieostrych. Czy dobrze rozumiem??
    397D

  10. #20
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    May 2009
    Posty
    27

    Domyślnie

    Chciałbym też zauważyć, że jeśli tańcząca para przesuwa się w stronę fotografa, to zdjęcie będzie bardziej fioletowe, a jeśli się oddala, to bardziej czerwone.

    A tak poza tym to nie jestem pewien, czy to nie była prowokacja
    50D; C 17-55

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •