To ja dołożę swoje 3 grosze.. jestem obecnie w trakcie zakupu monitora u Tom01.. wątek pokazał się mniej więcej w tym samym czasie kiedy już monitor został zamówiony - nie jest to tania "zabawka" - oczywiście mógłbym kupić taki sprzęt gdzie indziej, ale po pierwsze p. Tomasz sporo wcześniej był nagabywany przeze mnie o różnie monitory i mimo mojej upierdliwości zawsze rzeczowo i dogłębnie temat wyjaśniał - mimo że wtedy jeszcze nie było nawet poruszanego tematu zakupu monitora..
Po jakimś czasie jak finanse na to pozwoliły zacząłem szukać takiego sprzętu jaki by mi odpowiadał oraz oczywiście porównywanie cen ale także szukanie opinii na temat sprzedaży, warunków gwarancji itp.
okazało się zatem że mogę kupić szukany monitor (NEC2190UXi) jakieś 200 zł taniej niż u Tom01 (w Acion.pl albo w ABC-Data) - ale.. no właśnie.. tam kupuję monitor całkiem "w ciemno" - jak coś w nim mi nie będzie pasować albo co gorsza wyskoczy jakiś pixel (itp.) to mogę sobie tylko ponarzekać.. o zwrocie czy naprawie nie ma mowy (wg gwarancji nie jest to wada - dopiero jak jest ich więcej to już można coś działać).. natomiast u p. Tomasza za dodatkowe pieniądze mam np. około tygodniowe wygrzanie monitora, zresztą na początku naszych kontaktów od razu było wiadomo że termin realizacji będzie co najmniej 3-4 tygodnie o ile nic "nie wyskoczy".. razem z monitorem zamawiałem kalibrator Eye One.. który otrzymałem tak jak się umawialiśmy..wracając do monitora - sprawdzana sztuka po 5ciu dniach okazała "trafiona" - znaczy piksele wyskoczyły.. i czekam sobie cierpliwie na kolejne które właśnie siedzą sobie i się grzeją.. i wolałem dopłacić te w sumie 500zł (różnica od najniższej ceny jaką znalazłem plus koszt selekcji) żeby mieć w sumie nie tani monitor od firmy, a w zasadzie człowieka który:
1. wie co sprzedaje,
2. ma ustaloną niezłą reputację (oprócz przypadku założyciela wątku znalazłem jeszcze jedną podobną sprawę) i o tym wiedziałem
3. zawsze otrzymywałem od sprzedawcy dokładnie i rzetelne informacje na temat sprzętu bez marketingowej papki - z podaniem nie tylko blasków ale i cieni sprzedawanego sprzętu..
4. oprócz "wygrzania" sprzęt będzie "potraktowany" i oprofilowany do pożądanych wartości przyrządami z najwyższej półki, przez fachowca który wie co i dlaczego robi..
mam nadzieję że w przyszłym tygodniu będę cieszył się nowym monitorem, bo wszystko na to wskazuje..
niestety w przypadku zakupów takich niszowych towarów (to nawet bardzo niszowe towary) w dodatku które jeszcze przechodzą dość ostrą selekcję (czyli jest duża szansa że jej nie przejdą) to kwestia pogodzenia się z tym że trzeba czasem poczekać.. wiadomo że jak jesteśmy "na zakupie" to byśmy chcieli mieć wszystko od ręki.. kwestia priorytetów..
Reasumując.. wydane mi się że przypadek założyciela wątku był niestety "wypadkiem przy pracy" i tym 1% który niestety czasem się zdarzy..
Dobrze że taki wątek powstał, bo każdy ma prawo się wypowiedzieć (a zwłaszcza osoby niezadowolone) i pojawiając się spowoduje że p. Tomasz wyciągnie odpowiednie wnioski - w sumie chyba już je wyciągnął..
Właśnie o tym powyżej pisałem - sprawdziłem dokładnie bo firma w której pracuję sporo kupuje sprzętu komputerowego - i właśnie dokładnie to samo co Tom01 pisze mi wyszło (zakupy w dużych hurtowniach sprzętu komputerowego) - kupiłeś i wg nich "wybrzydzasz" - to radź sobie sam - bo my mamy "normę" gwarancyjną która mówi że dwa lub 3 oddalone od siebie uszkodzone piksele to nie wada..
to zresztą nie powinno dziwić.. ale jak ktoś napisał - my wiedzę mamy za darmo.. więc jak producenci chcę płacić p. Tomkowi za upowszechnianie tej wiedzy to chwała im za to..