Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy ... 3456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 52

Wątek: Konwersja sRGB do CMYK

  1. #41
    Uzależniony
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    55
    Posty
    563

    Domyślnie

    Z moich doświadczeń:

    Na początek zanieś kilka wybranych fotek do kilku labów.

    Każ zrobić odbitki bez korekcji.

    Jak już je odbierzesz ustaw monitor tak żeby pokazywał to co jest na odbitkach.

    Sam w ten sposób wybrałem lab Kodaka. Jak usiłowałem skalibrować monitor pod to co dostałem z Fuji to żadne inne zdjęcia w necie były nie do obejrzenia.

    W labach dużo zależy od obsługi tak więc nie należy się sugerować firmą. Jedno co powtarzają wszyscy zajmujący się fotografią których znam to to że należy obsłudze „utkwić w pamięci”. Tak by nie traktowali Cię jak pierwszego lepszego klienta z ulicy. Doszedłem już do tego że jak zanoszę fotki to pani mówi „tak tak wiem bez korekcji”

    I jak do tej pory jestem zadowolony i nie zmierzam zmieniać labu. Problem jest zawsze tylko na początku żeby znaleźć ten właściwy czyli ten który nam pasuje.

  2. #42
    Uzależniony Awatar gawryl
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Bialystok
    Wiek
    48
    Posty
    810

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez p13ka
    Gawryl, oto zdjęcie:

    Jak widzisz, nie ma nic.
    rzeczywiscie - tabula raza, lub super-profi-kodak-raza
    rezygnuj z niego jak najszybciej (ale to juz wiesz)
    350d, KIT 18-55, 50/f1.8, 100-300/f4.5-5.6 USM, 420EX. www.gawryl.pl

  3. #43
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    warszawa
    Wiek
    53
    Posty
    468

    Domyślnie

    Wydruku Na Odwrocie Nie Ma Bo Moze Poprzedni Klient Nie Chcial I Zapomnieli Potem Wlaczyc Te Funkcje Albo Tasma Siadla W Drukarce A Laby Dzialaja W Rgb Bo Naswietlaja Metoda Addytywna Czyli Dodaja Do Siebie Kolory Podstawowe (gŁÓwne) Czyli Zieliny Czerwony I Niebieski Papier Foto Jest Czuly Na Te Trzy Podstawowe Barwy I W Odpowiednich Warstwach Powstaje Kolor Dopelniajacy Itd Jak Padnie Swiatlo Biale (czyli Po Kolei R,g,b) To We Wszystkich Warstwach Swiatloczulych Powstana Obrazy Dopelniajace Ktore My Widzimy Jako Czarna Plame
    Itd
    350 D z gripem, sigma 18-125, kit, 580 ex, 2x1GB ELITE PRO I 512 ZWYKLA OBIE KINGSTON + 256 od canona

  4. #44
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Czytam wielokrotnie te same slogany nt. RGB vs CMYK (addytywność, światło, farba), ale jeśli chodzi o konwersje to chodzi tylko o dokonanie inwersji każdego kanału.

    Jak podejrzewam istotą jest coś innego. Nakładanie farb nie jest dodawaniem. Podstawowe barwy nie są dobrze ustandaryzowane i rozne wersje (profile) muszą to uwzględniać.
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  5. #45
    Uzależniony Awatar gawryl
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Bialystok
    Wiek
    48
    Posty
    810

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tadek
    Wydruku Na Odwrocie Nie Ma Bo Moze Poprzedni Klient Nie Chcial I Zapomnieli Potem Wlaczyc Te Funkcje Albo Tasma Siadla W Drukarce A Laby Dzialaja W Rgb Bo Naswietlaja Metoda Addytywna Czyli Dodaja Do Siebie Kolory Podstawowe (gŁÓwne) Czyli Zieliny Czerwony I Niebieski Papier Foto Jest Czuly Na Te Trzy Podstawowe Barwy I W Odpowiednich Warstwach Powstaje Kolor Dopelniajacy Itd Jak Padnie Swiatlo Biale (czyli Po Kolei R,g,b) To We Wszystkich Warstwach Swiatloczulych Powstana Obrazy Dopelniajace Ktore My Widzimy Jako Czarna Plame
    Itd
    tadek, nie obraz sie - ale Ci poprzedni rozmowca kazal zaczynac kazdy wyraz z wielkiej litery a Ty sie jeszcze nie przelaczyles? bo trudno sie to czyta....
    350d, KIT 18-55, 50/f1.8, 100-300/f4.5-5.6 USM, 420EX. www.gawryl.pl

  6. #46
    Coś już napisał
    Dołączył
    Aug 2005
    Wiek
    51
    Posty
    60

    Domyślnie

    napisał Angmar :
    CMYK to system barwny addytywny, RGB to system substraktywny
    Angmar -chyba się przejęzyczyłeś. Jest dokładnie odwrotnie - Biblia Photoshop CS PL strona 188 cytuję: "Model RGB jest także nazywany podstawowym modelem addytywnym, ponieważ kolor staje się jaśniejszy w miarę , jak dodajesz więcej czerwonego, zielonego lub niebieskiego światła.Wszystkie monitory, urządzenia projekcyjne i inne , które transmitują lub filtrują światło......działają w oparciu o model addytywny". CMYK jest natomiast modelem substraktywnym.

    napisał Angmar:
    Zresztą CMYK to jeden wielki fake, bo i tak ludzkie oko widzi wszystko w kolorach RGB
    Nie wiem co masz na myśli mówiąc to bo : Biblia Photoshop CS PL str.190 : " W naturze nasze oczy postrzegają kolory przedmiotów zgodnie z substraktywnym modelem kolorów ( czyli CMYK , nie RGB - mój wtręt oczywiście). ....... . Gdy światło słoneczne pada na obiekt, to obiekt ten absorbuje część światła i odbija resztę. Odbite światło to kolor który widzi nasze oko". Ze względu na oddanie kolorów w druku trzeba więc powiedzieć , że raczej CMYK oddaje wierniej to co zobaczymy na odbitce ( to jest jasne dla każdego na pewno) . Dlatego warto (jak wyczytałem w książce , którą tu cytuję) - przed oddaniem do labu plików w RGB- bo takie chce rzeczywiście większość ( prawie wszystkie?) labów -skorzystać w Photoshopie z okna Viev/Widok polecenia Proof Colors/Próba Kolorów i zobaczyć jak zdjęcie wygląda w CMYKu. Jeśli wcześniej wzięliśmy z naszego labu "odbitkę próbną" z próbą kolorów oraz "plik próbny" z którego zrobiono tę "odbitkę próbną" i ustawiliśmy nasz monitor tak by widzieć to samo na "odbitce próbnej" co na naszym monitorze w photoshopie po wczytaniu "pliku próbnego"- to wtedy odbitka z jakiegokolwiek innego pliku wykonana w labie będzie bardziej podobna do tego co zobaczymy oglądając nasz plik w PS na monitorze korzystając z w/w polecenia Viev/Proof Colors właśnie w CMYKu a nie w RGB . A więc oddajemy do labu plik w RGB bo tak chcą , ale wcześniej podgądamy go sobie w CMYKu aby zobaczyć jak będzie wyglądała odbitka. Tyle zrozumiałem z lektury Biblii- sam jeszcze nie spraktykowałem tego - poprawcie mnie jeśli się mylę.

  7. #47
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    warszawa
    Wiek
    53
    Posty
    468

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gawryl
    tadek, nie obraz sie - ale Ci poprzedni rozmowca kazal zaczynac kazdy wyraz z wielkiej litery a Ty sie jeszcze nie przelaczyles? bo trudno sie to czyta....
    no prawie , mialem capsa wcisnietego caly czas tylko na forum cos poprzestawialo ze pierwesza tylko duza
    350 D z gripem, sigma 18-125, kit, 580 ex, 2x1GB ELITE PRO I 512 ZWYKLA OBIE KINGSTON + 256 od canona

  8. #48
    Bywalec Awatar Angmar
    Dołączył
    Jun 2005
    Wiek
    55
    Posty
    105

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adwent
    Angmar -chyba się przejęzyczyłeś. Jest dokładnie odwrotnie
    Masz rację - czeski błąd.

    Cytat Zamieszczone przez adwent
    Nie wiem co masz na myśli mówiąc to bo : Biblia Photoshop CS PL str.190 : " W naturze nasze oczy postrzegają kolory przedmiotów zgodnie z substraktywnym modelem kolorów ( czyli CMYK , nie RGB - mój wtręt oczywiście).
    Nie wiem co mówi Biblia PS CS, bo nie czytałem. Natomiast wiem, że wszystko co widzi ludzkie oko, jest światłem (odbitym od pochłaniających jego część obiektów). Podstawowymi kolorami w spektrum świetlnym są: czerwony, zielony i niebieski.

    Promieniowanie widzialne występuje w naturze zwykle w postaci mieszaniny fal o różnej długości. Jakość tej mieszaniny, to jest udział w niej różnych długości fal i różnych energii, odbieramy jako barwę.
    [...]
    Aby tworzyć i reprodukować barwy, ludzie od dawna badali zarówno naturę promieniowania jak i fizjologię oraz psychologię widzenia. Doświadczenia i obliczenia wykazały, że nieskończoną różnorodność naturalnej mieszaniny można dla ludzkiego oka odtworzyć, mieszając tylko trzy długości fal. Skutek nie jest doskonały, ale dobierając natężenia fal o tych trzech długościach, można naśladować prawie każdą barwę widma. Oparta na tym zjawisku technika generowania barwnego światła nazywa się "syntezą trójchromatyczną".
    [...]
    Zatem na użytek modeli doświadczalnych i matematycznych możemy traktować światło białe jako sumę pełnego natężenia trzech tylko barw prostych, nazywanych dlatego barwami podstawowymi:
    * R (red) czerwonej
    * G (green) zielonej
    * B (blue) niebieskiej


    Każda barwa, inna niż biała, może być odwzorowana przez naruszenie tej równowagi, czyli pewną dysproporcję zmieszania trzech barw podstawowych.
    Wnioski pozostawiam tobie.

  9. #49
    Coś już napisał
    Dołączył
    Aug 2005
    Wiek
    51
    Posty
    60

    Domyślnie

    napisał Angmar:
    Nie wiem co mówi Biblia PS CS, bo nie czytałem. Natomiast wiem, że wszystko co widzi ludzkie oko, jest światłem (odbitym od pochłaniających jego część obiektów). Podstawowymi kolorami w spektrum świetlnym są: czerwony, zielony i niebieski. ................... wnioski pozostawiam tobie.
    to może jest tak: nasze oczy postrzegają kolory przedmiotów zgodnie z substraktywnym modelem kolorów - CMYK - tzn. tak jak sam napisałeś powyżej ;-) .
    Natomiast już ta część światła odbita od obiektów i docierająca do naszych oczu jest rzeczywiście falą świetlną dającą się rozłożyć na RGB - czyli odpowiednie kombinacje "podstawowych" częstotliwości fali światła : "czerwonej" , "zielonej" i "niebieskiej"
    EOS 50 E +Grip, EOS 350d+BG-E3, EFS 18-55, EF 50 f/1.8 II , EF 75-300 f/4-5.6 USM IS , Flektogon 20 f/2.8, 550 EX, CF 1GB,
    Apacer cd 211, Kiev 88 TTL z obiektywami, Lowepro 400 AW, Photo Trekker Classic, Manfrotto 455 B, 479-4B

  10. #50
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Panowie! A jakie to ma znaczenie? Czym różni się zapis liczb 7,12,100 od 255-7,255-12,255-100? Do tego w czystej postaci sprowadzają się różnice, o których namiętnie rozprawiacie.

    BTW. Oko jako czerwone postrzega nie falę o częstotliwości czerwonej, gdyż w takim wypadku większość barw nie byłaby dostrzegana (trzy z nieskończenie wielu to mało), tylko pewien zakres. Co więcej zakresy czułości czopków R, G i B częściowo się pokrywają! Mozna o tym poczytać w którymś-tam tomie Kursu Fizyki Feynmana.
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy ... 3456 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •