Strona 1 z 8 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 80

Wątek: "kolory" obiektywow?

  1. #1
    Bywalec
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    113

    Domyślnie "kolory" obiektywow?

    Czesto na tym forum widze teksty, ze jakis obiektyw daje fajniejsze lub mniej fajne kolory. Szczerze nigdy czegos takiego nie zaobserwowalem (pomijam spadek kontrastu pod swiatlo wynikajacy z roznego stopnia kontroli odblaskow) i raczej traktowalem to jak cos czego trzebaby specjalnie szukac, a tu na forum tematem zafarbu obiektywow duzo osob posluguje sie dosc swobodnie.

    Czy ktos moglby podac przyklad identycznej sceny, identycznie naswietlonej, z 2 obiektywow, ktore daja inne zabarwienie, zebym zobaczyl roznice?

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar wojkij
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Meksyk Europy
    Wiek
    37
    Posty
    1 915
    Ostatnio edytowane przez wojkij ; 05-08-2009 o 05:46

  3. #3
    Bywalec
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    113

    Domyślnie

    Takie zdjecia nic nie mowia - kazde jest inaczej naswietlone i oswietlone.

  4. #4
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie

    pogladowo, ale nie nalezy tego traktowac jako testu w warunkach kontrolowanych:

    Tamron 28-75: http://szmaragd.im.pwr.wroc.pl/~akus...ory/tamron.jpg
    Cano 17-40: http://szmaragd.im.pwr.wroc.pl/~akus...lory/canon.jpg
    www albo tez flickr

  5. #5
    Bywalec Awatar Dilbercik
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    135

    Domyślnie

    to z tamronem wyglada dodatkowo z filtrem polaryzacyjnym. bo woda daje duuuzo mniejsze odblaski i widac co pod tafla wody jest
    Canon 55D, kilka tamronow, kilka canonow, troche stalek, troche zoomow, dwie zarowki i 0 umiejetnosci fotograficznych (RP,R7,R8,R5/Sigma RF 18-50, EF A 28,35,135/Canon RF 16,24,35,50,85,100L Macro, 70-200F4L, 100-500L) 24-105f4L, 24-105f2.8L

  6. #6
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie

    nie pamietam czy tam byl polar czy nie (raczej tak), ale jesli juz to na obu szklach, bo czasy ekspozycji i przeslony sa na obu fotach dokladnie te same.
    z tym ze polar o ile owszem, ma wplyw na , o tyle sam z siebie tak duzej roznicy kolorow nie zrobi
    www albo tez flickr

  7. #7
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    45
    Posty
    2 655

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Dilbercik Zobacz posta
    to z tamronem wyglada dodatkowo z filtrem polaryzacyjnym. bo woda daje duuuzo mniejsze odblaski i widac co pod tafla wody jest
    to raczej wina wiatru, zawial i zrobil malutka fale na zdjeciu z Canona, stad nie widac co pod wada

    widac za to roznice w kolorystyce, zdjecie z Tamrona cieplejsze, podobne fotki produkuja Sigmy
    Moje wątki na forum: sport | fashion
    | R5 | 5D3 | 16-35L II | Sigma 24 Art | Sigma 50 Art | Sigma 105 Art | Sigma 120-300 2.8 OS |

  8. #8
    Pełne uzależnienie Awatar bebesky
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    kielce
    Wiek
    54
    Posty
    1 231

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    pogladowo, ale nie nalezy tego traktowac jako testu w warunkach kontrolowanych
    a czy przypadkiem słoneczko nie weszło ci za chmurkę??
    ponieważ ostatnio robiłem zdjęcia z jednego miejsca i jednym obiektywem, różnicy w naświetlaniu nie było a część zdjęć miała niebieskawy zafarb. Zdziwiłem się więc zacząłem szukać przyczyn. Okazało się że cienie na tych niebieskawych są trochę jakby jaśniejsze. Tak jakby słońce chowało się za cienką chmurkę czy mgiełkę
    Na zdjęciach różnica w kolorystyce dokładnie taka sama jak na twoich zdjęciach
    o fotografii im więcej wiem tym mniej wiem a efekty coraz gorsze

  9. #9
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bebesky Zobacz posta
    a czy słoneczko nie weszło ci za chmurkę??
    ponieważ ostatnio robiłem zdjęcia z jednego miejsca i jednym , różnicy w naświetlaniu nie było a część zdjęć miała niebieskawy zafarb. Zdziwiłem się więc zacząłem szukać przyczyn. Okazało się że cienie na tych niebieskawych są trochę jakby jaśniejsze. Tak jakby chowało się za cienką chmurkę czy mgiełkę
    Na zdjęciach różnica w kolorystyce dokładnie taka sama jak na twoich zdjęciach
    teoretycznie nie da sie tego wykluczyc, bo warunki byly bardzo zmienne. przeszlo mi to przez mysl i zerknalem na rozklad cieni (na malych zdjeciach nie widac, ale na duzych sa mniej wiecej takie same, czyli przynajmniej swiatla slonecznego bylo podobnie), ale jeszcze profilaktycznie zerkne w domu na cala sesje i zwroce na slonce. tak czy siak, rozbieznosc kolorow na tych przykladach jest spojna z moimi ogolnymi obserwacjami na temat roznic miedzy barwami Tamrona a Canona
    Ostatnio edytowane przez akustyk ; 05-08-2009 o 12:21
    www albo tez flickr

  10. #10
    Pełne uzależnienie Awatar ewg
    Dołączył
    Sep 2006
    Posty
    1 079

    Domyślnie

    Jako, że przyzwyczaiłem się do ustawianiania balansu bieli wg skali Kelwina, bo ta metoda z moją Sigmą 17-70 trafia w kolor zazwyczaj idealnie, to niestety długo nie mogłem tego łatwo osiągnąć ze szkłami Canona. Wreszcie postanowiłem się przeprosić z murkiem - ale takim otynkownaym i pobielonym. ;-) - Zrobiłem na tę ścianę serię w pochmurny dzień (stałe światło) z wszystkimi moimi obiektywami. Surowe pliki wrzuciłem do DPP i ustawiłem najczęściej używaną temperaturę - 5500K. Od razu wyszło wyraźnie, że Tamrony i Sigmy są cieplejsze (choć jakby trochę za czerwone) niż Canony. Ale od razu przyjąłem założenie, że za wzorzec uznam wspomnianą Sigmę i to pod nią wykonam korekty pozostałych szkieł. W DPP jest kółko kolorów, dzieki któremu doprowadziłem biel ściany z pozostałych szkieł do identycznej z Sigmą. Zapamiętałem sobie parametry korekty najczęściej wykorzystywanych szkieł pod numerkami (1,2,3) i ku mojemu zaskoczeniu od tej pory obróbka zdjęć z Canona stała się równie łatwa co z Sigmy Wreszice pozbyłem się konieczności kombinowania np. z paskudnym cyjanowym niebem przy horyzoncie w parne dni. Wiem, że jeszcze jest możliwość zrobienia specjalnych Picture Styles uwzględniających te korekty i nawet wgrać je do aparatu, ale po pierwsze nie robię w JPEGach z puszki a po drugie nawet gdybym robił, Auto WB zwykle koryguje kolory tak samo dobrze. Metoda z korektą na kółku kolorów w DPP na razie mi wystarcza. Za słusznością dopasowania kolorów Canona do Sigmy a nie na odwrót przemawia jeszcze fakt, że nawet AWB JPEGów z puszki (oraz ustawienie Auto WB w DPP) wprowadza zawsze niemal identyczne korekty dla szkła Canona względem kolorów ze skali Kelwina a wobec Sigmy prawie nic nie zmienia.

    W związku z powyższym moja odpowiedź na pytanie czy szkła różnie oddają kolory jest zdecydowanie twierdząca. ;-)
    mój aparat: [Ô] , szkła: OOO , statyw: /i\ , fotki: \\\-:\

Strona 1 z 8 123 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •