Za ciemne do ślubów ale dziękuję za sugestię.
Za ciemne do ślubów ale dziękuję za sugestię.
też brałem pod uwagę, ale też jakoś nie widzę jej w kościele - trochę ciemno.
u mnie chyba padnie na S 20/1.8 - widzę, że u Mad_Mac'a sprawuje sie i sobie chwali. Kwestia tylko pogonienia EF-S'a. z UAW ciężko przy ograniczonym budżecie, ale już w stałkach można przebierać.
5D+BGE4 | 5DII+BGE6 | 28/1.8 | 50/1.4 | 85/1.8 | 135/2L | Helios 2/58 | Metz58AF2.. kupa stafu i brak czasu... przerobiłem: 40D | 50D+BGE2N | 24-105/4L | 18-55 IS | 55-250 IS | 17-55/2.8 IS | 100-400L | S150-500 OS | S300-800HSM | 430EXII...
Nazywam się Piotr Knap, to i informacja że moje nazwisko można wyguglać nie jest zdaje się sprzeczne z 8 punktem regulaminu forum więc nie rozumiem czemu zostało to usunięte. Albo inaczej, rozumiem, ale powód jest dość żenujący
Mam wrazenie ze ludzie z tego wątku nie umieją myśleć... chcą coś robic a nie wiedza do czego dane szkło służy...
Dokładnie tka jak Pank napisał...
Sam mam 50D i 5dmkII i na 5D 28mm na 50D 50mm, tansza wersja.
Kolego dj_zibi wiem do czego dane szkło służu a skoro Ty nie odróżniasz obrazka z 28/1,8 od 14/2,8 czy 16-35/2,8 (o takich szkłach tu rozważaliśmy) to albo sam nie masz o pewnych rzeczach pojęcia albo nie czytałeś zbyt dokładnie.
chyba mu chodziło o wspomnianą ciemną Sigme
no comment...
jeżeli cos pijesz koleszko do mnie, to najpierw przeczytaj uważnie to co napisałem. ja nie mam problemu ze szkłami tylko z tym jak zagospodarować kasę na backup - jak nie do mnie to zwracam honor i prostuję..
dla mnie problemem nie jest wydać te pieniądze, tylko wydać je sensownie. do tej pory pracowałem głównie na jednym body (chociaż wg wielu to sakramentalny faik).
dla wielu zapasowe body jest dokładnie zapasowym, które później ląduje na Allegro z przebiegiem kilku tysięcy niczym nóweczka. Dla mnie zapas miałby być bardziej uniwersalny, ale są ograniczenia finansowe, które pozwalają mi na jedną lub drugą opcje. A z racji tego, że różnica w cenie pomiędzy opcjami jest nijaka, a i jedna opcja i druga ma plusy - chciałem poznać opinie. Swego czasu dla mnie najwygodniejsze było połączenie 5D i 28 zamiennie z 85, ale jak wpadło w łapki crop+17-55, to uniwersalność wzięła górę, chociaż nie zdominowała stałek.
tak że to nie kwestia braku umiejętności myślenia, tylko pytanie - co kto uważa za lepsze rozwiązanie. I tak jak pada propozycja 2x FF i po jednej stałce na każdym, tak i można kilka argumentów za crop+UWA wnieść, a opinie są różne i chciałbym je poznać. Inna kwestia to to, że inwestuje się kilka tysięcy a nie setek i mam trochę obawę przed kupowaniem używki nawet z kilkutysięcznym przebiegiem, czytając jak jednemu "cośtam" padło po 40k a innemu po 230k klatek, zwłaszcza gdy sfinansowanie wszystkiego daje w budżecie okrągłe 0.
5D+BGE4 | 5DII+BGE6 | 28/1.8 | 50/1.4 | 85/1.8 | 135/2L | Helios 2/58 | Metz58AF2.. kupa stafu i brak czasu... przerobiłem: 40D | 50D+BGE2N | 24-105/4L | 18-55 IS | 55-250 IS | 17-55/2.8 IS | 100-400L | S150-500 OS | S300-800HSM | 430EXII...
Najlepiej jak byś miał dwa FF. Wiadomo lepszy obrazek, użyteczne wysokie ISO. Jednak póki co ma to być tylko zapasowe body. A jeśli ono ma być tylko na wypadek "W" to lepiej wydać mniej i kupić jakiś crop. Za rok, dwa jak zarobisz na drugie FF to cropa puścisz na allegro i tyle.
Popieram to co napisał Shadow - skoro drugie body ma leżeć w torbie jako backup to nie warto iść na całość. Ja w zeszłym roku pracowałem równolegle na dwóch korpusach ze stałkami i mi taki system odpowiada najbardziej. Teraz poprostu zaminię 50D z 50/1,4 na 5D z 85/1,8 i będzie miodzio bo na obrazek z 50D po zakupie piątki patrzeć już nie mogłem.
5DmkIII | BG-E11 |5DmkII | BG-E6 | 16 | 24-35 F2 | 50 | 85 | 135L | 2x430 EX II | 2xJ360 AFD | YN662C | NX2000 | 16-50 | 30 | 50-200
Google: Precious-moment photography UK