Strona 894 z 1000 PierwszyPierwszy ... 394794844884892893894895896904944994 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 8 931 do 8 940 z 9993

Wątek: Sprzęt do ślubów

  1. #8931
    Pełne uzależnienie Awatar BeatX
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    44
    Posty
    1 736

    Domyślnie

    reportaz to przede wszystkim szerokie i dynamiczne ujecia.
    ale ze w slubach ceni sie bardziej "romantyczne" niz "dokumentalne" kadry, stad tak pozadane sa jasne stalki dajace pieknie rozmyte tlo.
    nie mniej jednak reportaz slubny bez chociaz kilku szerokich ujec to taki troche kastrat :]
    Fuji X-H2 | Fujinon 16/1.4 | Fujinon 35/1.4 | Viltrox 75/1.2
    Moje zdjęcia: https://flickr.com/photos/maciej_k/

  2. #8932
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Łódź
    Posty
    2 227

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BeatX Zobacz posta
    reportaz to przede wszystkim szerokie i dynamiczne ujecia.
    oj chyba troche ktos tu poszalal z teoria ;]

    przynajmniej ja sie z tym zupelnie nie zgadzam

    nawet chyba bardziej ze stwierdzeniem dynamiczne

    co masz na mysli ?
    no comment...

  3. #8933
    Pełne uzależnienie Awatar BeatX
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    44
    Posty
    1 736

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MM-architekci Zobacz posta
    oj chyba troche ktos tu poszalal z teoria ;]

    przynajmniej ja sie z tym zupelnie nie zgadzam
    ale nie zgadzasz sie, ze repo to przede wszystkim szerokie i dynamiczne ujecia, czy repo slubne to przede wszystkim szerokie i dynamiczne ujecia?
    Fuji X-H2 | Fujinon 16/1.4 | Fujinon 35/1.4 | Viltrox 75/1.2
    Moje zdjęcia: https://flickr.com/photos/maciej_k/

  4. #8934
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Łódź
    Posty
    2 227

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BeatX Zobacz posta
    ale nie zgadzasz sie, ze repo to przede wszystkim szerokie i dynamiczne ujecia, czy repo slubne to przede wszystkim szerokie i dynamiczne ujecia?
    i jedno i drugie ;]

    wcale nie uwazam ze szeroka ogniskowa/dynamika =specyfika reportazu , to jest naprawde dosc radykalna teoria ;]

    szeroki kat = dynamika , tak no faktycznie daje sie to odczuc , zwlaszcza jak sie "dzieje" w kadrze , ale to jest hmm taki efekt zdjecia , odbior a nie zasada jakas budujaca repo

    swego czasu nie bylo szkiel tak szerokich i dominowalo 35
    no comment...

  5. #8935
    Pełne uzależnienie Awatar Merauder
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Myslovitz
    Wiek
    43
    Posty
    1 092

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MM-architekci Zobacz posta
    [...]

    swego czasu nie bylo szkiel tak szerokich i dominowalo 35
    Swego czasu nie było pilotów i ludzie wstawali i przełączali programy ręcznie.
    7D | 450D | C10-22 3.5-4.5 | S8 3.5 Fish | C28 1.8 | C50 1.4 | C85 1.8 | 430EX II | Phottix|

  6. #8936
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Łódź
    Posty
    2 227

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Merauder Zobacz posta
    Swego czasu nie było pilotów i ludzie wstawali i przełączali programy ręcznie.
    no i co wnosi twoje wypowiedz do tego ? ;]

    bo ja mialem na mysli ze wtedy tez jakos powstawaly bardzo dobre repo

    postep , szeroki kat generalnie wieksza ilosc szkielek , tez zmienil i namieszal w sumie
    no comment...

  7. #8937
    Pełne uzależnienie Awatar BeatX
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    44
    Posty
    1 736

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MM-architekci Zobacz posta
    i jedno i drugie ;]

    wcale nie uwazam ze szeroka ogniskowa/dynamika =specyfika reportazu , to jest naprawde dosc radykalna teoria ;]

    szeroki kat = dynamika , tak no faktycznie daje sie to odczuc , zwlaszcza jak sie "dzieje" w kadrze , ale to jest hmm taki efekt zdjecia , odbior a nie zasada jakas budujaca repo

    swego czasu nie bylo szkiel tak szerokich i dominowalo 35
    ja wychodze z zalozenia, ze repo to przede wszystkim pokazanie jak najwiecej z danego wydarzenia + zaakcentowanie pewnych elemnetow zblizeniem na detal.
    (nie jestem pewien, ale wydaje mi sie ze taka sama zasada reportazu panuje i w TV i w foto)
    reporterka slubna (w obecnej formie) to bardzo mloda dziedzina fotografii, gdzie ciezko o jakies przyklady nawiazujace do tradycyjnej odmiany tej sztuki.
    jednak chyba wszyscy sie ze mna zgodza, ze w nowoczesnej reporterce slubnej wyksztalcila sie tendencja/nurt ku zdjeciom bardziej "pieknym" niz "reporterskim"
    to sie tyczy i doboru sprzetu, i sposobu kadrowania i obrobki.
    wydaje mi sie, ze jest tak przede wszystkim dlatego, ze zdjecia reporterskie sa dosyc surowe w swojej formie, nie ma w nich magii ku ktorej wiekszosc slubniakow dazy.
    wystarczy, ze sam sprawdzisz w LR czy czymkolwiek jaki % zdjec jest zrobionym jakim szklem i bedzie wiadomo co dominuje w twoim stylu uprawiania fotografii slubnej.
    oczywiscie nalezy wyjsc z zalozenia, ze szeroko to jest od 35mm w dol, standard to 50mm, a od 85mm wzwyz to juz teleobiektywy.
    u mnie dominuje 50mm, ale od przyszlego roku bedzie dominowac 24mm

    a piszac o szerokich kadrach jako dynamicznych kadrach w reportazu - w pojeciu dynamiczne kadry mialem na mysli po czesci i to ze duzo sie dzieje w kadrze, jak i w perspektywie.
    prosty przyklad: dom sfotografowany z bliska obiektywem np. 17mm, a ten sam dom sfotografowany z daleka obiektywem np. 85mm.
    (nie wazne, co jest poprawne, wazne co bedzie widac)
    imho przez samo znieksztalcenie perspektywy wiecej bedzie sie "dzialo" w tej wersji z 17mm :]
    wersja z 85mm bedzie poprawna, klasyczna, w moim odczuciu nudna.
    Fuji X-H2 | Fujinon 16/1.4 | Fujinon 35/1.4 | Viltrox 75/1.2
    Moje zdjęcia: https://flickr.com/photos/maciej_k/

  8. #8938
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Łódź
    Posty
    2 227

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BeatX Zobacz posta
    ja wychodze z zalozenia, ze repo to przede wszystkim pokazanie jak najwiecej z danego wydarzenia + zaakcentowanie pewnych elemnetow zblizeniem na detal.
    (nie jestem pewien, ale wydaje mi sie ze taka sama zasada reportazu panuje i w TV i w foto)
    reporterka slubna (w obecnej formie) to bardzo mloda dziedzina fotografii, gdzie ciezko o jakies przyklady nawiazujace do tradycyjnej odmiany tej sztuki.
    jednak chyba wszyscy sie ze mna zgodza, ze w nowoczesnej reporterce slubnej wyksztalcila sie tendencja/nurt ku zdjeciom bardziej "pieknym" niz "reporterskim"
    to sie tyczy i doboru sprzetu, i sposobu kadrowania i obrobki.
    wydaje mi sie, ze jest tak przede wszystkim dlatego, ze zdjecia reporterskie sa dosyc surowe w swojej formie, nie ma w nich magii ku ktorej wiekszosc slubniakow dazy.
    wystarczy, ze sam sprawdzisz w LR czy czymkolwiek jaki % zdjec jest zrobionym jakim szklem i bedzie wiadomo co dominuje w twoim stylu uprawiania fotografii slubnej.
    oczywiscie nalezy wyjsc z zalozenia, ze szeroko to jest od 35mm w dol, standard to 50mm, a od 85mm wzwyz to juz teleobiektywy.
    u mnie dominuje 50mm, ale od przyszlego roku bedzie dominowac 24mm

    a piszac o szerokich kadrach jako dynamicznych kadrach w reportazu - w pojeciu dynamiczne kadry mialem na mysli po czesci i to ze duzo sie dzieje w kadrze, jak i w perspektywie.
    prosty przyklad: dom sfotografowany z bliska obiektywem np. 17mm, a ten sam dom sfotografowany z daleka obiektywem np. 85mm.
    (nie wazne, co jest poprawne, wazne co bedzie widac)
    imho przez samo znieksztalcenie perspektywy wiecej bedzie sie "dzialo" w tej wersji z 17mm :]
    wersja z 85mm bedzie poprawna, klasyczna, w moim odczuciu nudna.
    No to widzisz blednie zaserowalem wpierw pojecie "dynamizm" bo ja zupelnie nie tak jak teraz piszesz to odebralem. Owszem z tym sie zgodze ze zrobie tego domku czy czegos tam z bliska bedzie sprawialo inne wrazenie. Ale nadal nie uwazam zeby dynamizmu czy czegos w podobie dodawalo specjalnie. A tym bardziej bazowanie na tym ze przez to material nabiera charakteru reportazu jest kosmosem totalnym . Szeroki kadr predzej daje mozliwosc budowania tego kadru , tego co sie w nim dzieje , zlapaniu kilku rzeczy a czasem tylko dwoch. Szeroki kadr to ulatwia bo ciezko to samo zrobic 50-85 , mozna odejsc ale nie ma czasu. Stojacy domek zrobiony 14mm nie stanie sie ani dynamiczny ani duzo nie bedzie sie dzialo bo zmieni sie perspektywa. To samo jak zastapimy domek ludzmi , zludnie bedzie dodawany ten "dynamizm" , zakladam ze podejdziemy naprawde blisko a to juz kosi glowy itp motywy , jak ktos komus nie przeszkadza to spoko. Ciezko mi teraz sobie przypomniec naprawde fajne kadry 14-20mm ktore gdzies widzialem w temacie.

    Smiem twierdzic ze nadal malo kto robi czysto reportaz ze slubu. Nadal , nawet wsrod tych najlepszych , wiekszy procent zdjec jest zdjeciami okolicznosciowymi - brzydkie slowo jakies takie heh - ale wynikajacymi jednak z charakteru dnia i tego ze nie mozna przesadzadzic z tym reportazem wsrod reportazu. Ciezko bedzie z samej ceremoni , uzyskac reporterski charakter , nie wejdziesz komus z obiektywem w twarz , nie bedzie , jesli sa emocje co jest coraz trudniej znalezc wsrod ludzi to wtedy na plus zaczyna to pracowa ci odbior zdjec jest inny. Mozna poszalec przy przygotowania , tym co sie dzieje przed/po ceremoni. Ewentualnie na weselu bo w koncu to nie tylko tanczace osoby i siedzace przy stolikach ale znow naprawde zrobienie czysto reportazowego materialiu z namiastka foto okolicznosciowej jest zaj$#% ciezkie ;]

    Troche mogle chaoteycznie napisac sry ;p
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Swoja droga moze by tak rozszerzyc/zmienic watek droga administracjo o ten temat? Troche to juz wykracza poza ramy sprzetowe heh ;]

    Ja bym chetnie pogadal o tym i np zobaczyl przykladowe zdjecia , co dla kogo jest repo a co nie itp.
    Ostatnio edytowane przez MM-architekci ; 11-05-2011 o 09:45 Powód: Automerged Doublepost
    no comment...

  9. #8939
    Pełne uzależnienie Awatar Merauder
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Myslovitz
    Wiek
    43
    Posty
    1 092

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MM-architekci Zobacz posta
    no i co wnosi twoje wypowiedz do tego ? ;]

    bo ja mialem na mysli ze wtedy tez jakos powstawaly bardzo dobre repo

    postep , szeroki kat generalnie wieksza ilosc szkielek , tez zmienil i namieszal w sumie
    To, że zmieniają się dostępne narzędzia pracy i wraz z nimi zmienia się efekt pracy i jej specyfika. Jak by jak mówisz x lat temu mieli coś szerzej niż 35 mm to pewnie też by korzystali.

    Po za tym co widzisz w umiejętnie użytym szerokim kącie? Dynamika takiego ujęcia jest niesamowita.
    7D | 450D | C10-22 3.5-4.5 | S8 3.5 Fish | C28 1.8 | C50 1.4 | C85 1.8 | 430EX II | Phottix|

  10. #8940
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Łódź
    Posty
    2 227

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Merauder Zobacz posta
    To, że zmieniają się dostępne narzędzia pracy i wraz z nimi zmienia się efekt pracy i jej specyfika. Jak by jak mówisz x lat temu mieli coś szerzej niż 35 mm to pewnie też by korzystali.

    Po za tym co widzisz w umiejętnie użytym szerokim kącie? Dynamika takiego ujęcia jest niesamowita.
    Chetnie zobaczy co np dla ciebie jest umiejetnym uzyciem szerokiego kata , przy czym jest "dynamiczne" i ma charakter reportazowy. Nadal w sumie mozemy sie rozmijam w kwestii tego co jest dynamiczne. Czy tak jak wczesniej beatx wspomnialem , ze to dla niego tak naprawde perspektywa/krzywizna itp powoduje takie wrazenie , czy to co faktycznie dzieje sie w kadrze/zdjeciu.

    Ja od siebie wrzucam fotek z 35mm ciekaw jestem jak odbieracie.

    no comment...

Strona 894 z 1000 PierwszyPierwszy ... 394794844884892893894895896904944994 ... OstatniOstatni

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •