A nie lepiej miec same stalki na trudne sytuacje?
Przemysl sprawe backupu bo chyba nie liczysz tego do swoich 7k.
A nie lepiej miec same stalki na trudne sytuacje?
Przemysl sprawe backupu bo chyba nie liczysz tego do swoich 7k.
5DmkIII | BG-E11 |5DmkII | BG-E6 | 16 | 24-35 F2 | 50 | 85 | 135L | 2x430 EX II | 2xJ360 AFD | YN662C | NX2000 | 16-50 | 30 | 50-200
Google: Precious-moment photography UK
No właśnie liczę to poza tą cenę nie wyjdę
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
a może inaczej sam sobie odpowiem ale musicie mi Panowie podpowiedzieć czy między zoomem a stałkami jest kolosalna różnica jeśli chodzi o jakość zdjęć (np ostrość) i jak pracuje fokus na tych szkłach i czy zgodnie z moimi domyśleniami na stałkach jest szybszy?
Ostatnio edytowane przez vulpes ; 01-07-2010 o 15:59 Powód: Automerged Doublepost
Raczej jak coś kupować to jak najszybciej się da. Ceny idą ostro w górę. Mi udało się kupić u Towersa ostatnią 28/1,8 po 1790 zł. Z analizy cen u konkurencji wynika że trudno będzie chyba utrzymać tę cene.
Co do zestawu ślubnego to mam obecnie polecany tu wariant 28, 50, 85 na 5D i 50D (narazie na 30D bo 50D jest na Żytniej po nowa migawkę) i po pierwszym ślubie na ff widze że najbardziej mi brak drugiego body ff![]()
Obrabiam zdjęcia i na te z cropa nie mogę patrzeć![]()
Mam podobnie różnica między 40D a 5D w ostrości i obrazku jest dość duża, za to fotki trzeba robić zupełnie inaczej. 40D można śmiało przepalać o 2 EV. W 5D przepał o 1EV jest już nie do odratowania, co w sumie nie jest nawet takie złe.
Drugie FF jako backup to by była fajna sprawa - najlepiej z założonym 16-35
Najbardziej rozsądny cenowo zestaw to właśnie taki jak mam czyli:
5D + 28 1/8 , 50 1.4 (AF kiepski dość, więc o 1.8 to nie ma mowy!), 85mm lub 100mm - Różnica między 50 a 85 na FF wg mnie jest bardzo mała i lepiej mieć setkę. Oczywiście lepiej mieć 85 i 135, ale potem trzeba to wszystko dźwigać.
Zoomów żadnych na ślubach nie używam. Światło 2.8 w wielu kościołach to za ciemno.
Zdarzają się co prawda i jasne (tydzień temu robiłem na ISO 200 w kościele, ale zwykle robi się na ISO 400 stałkami a różnica w jakości między ISO400 a ISO1600 jednak jest (kolory, rozpiętość tonalna - bo szumy to nie jest główny problem na wysokim ISO).
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
AHA...oczywiście C40D + 10-22 jako drugie body pod ręką
Ostatnio edytowane przez dreamstorm ; 01-07-2010 o 16:31 Powód: Automerged Doublepost
Canon 5d mk3 | 6D | C15 fiśaj | C16-35L II | C35L | C50 1.4 | S85 1.4 | C70-200L 2.8 IS | 3xYN600EX-RT | YN-E3-RT | na M42 - Zenitar 50 1,7 | Jupiter 9 | CZ Jena 135 f3.5
Niezła ciemnica ;-)
Takie warunki w kościele to nie jest aż taka tragedia. Najgorzej jak ostre światło wali z okien. Przy takiej rozpiętości tonalnej to se ne da.
Canon 5d mk3 | 6D | C15 fiśaj | C16-35L II | C35L | C50 1.4 | S85 1.4 | C70-200L 2.8 IS | 3xYN600EX-RT | YN-E3-RT | na M42 - Zenitar 50 1,7 | Jupiter 9 | CZ Jena 135 f3.5
5DmkIII | BG-E11 |5DmkII | BG-E6 | 16 | 24-35 F2 | 50 | 85 | 135L | 2x430 EX II | 2xJ360 AFD | YN662C | NX2000 | 16-50 | 30 | 50-200
Google: Precious-moment photography UK