na 30D tamron 17-50 był nawet sporo ostrzejszy od tej stałki, o dziwo.
na 30D tamron 17-50 był nawet sporo ostrzejszy od tej stałki, o dziwo.
14 2.8 + 28 1.8, albo wspomniany już Tamron. Na C17-55 pewnie nie da rady cię naciągnąć![]()
28 1.8 na cropie moze byc za wasko. Zwlaszcza jak poprosza Cie o foto grupowe. Dobrze spisuje sie w kosciele, ale mimo wszystko ten Tamron bylby lepszy - duzo bardziej uniwersalny.
2,8 w tamronie to jest bardzo ciemno.
No niestety na dzień dzisiejszy odpada.Na C17-55 pewnie nie da rady cię naciągnąć
A w Canonie czy Sigmie 2.8 jest jaśniejsze?2,8 w tamronie to jest bardzo ciemno
Czy rzeczywiście 2.8 to mało jeśli chodzi o reporterkę ślubna?
Gdybym miał pewność że AF tej Sigmy będzie działał tak samo dobrze jak AF Canona to brałbym w ciemno ale jednak w reporterce AF się bardzo liczy.jest jeszcze ciekawa Sigma 20/1,8 albo 24/1,8
2.8 na 50d (iso max 1600, więcej nie używam) może być za mało w niektórych kościołach.
No ale zawsze można dopalić delikatnie lampa i będzie ok-tak mi się przynajmniej wydaje2.8 na 50d (iso max 1600, więcej nie używam) może być za mało w niektórych kościołach.![]()
Przez ponad trzy lata miałem jeden kościół (katedra z małą ilością okien, późna pora, deszczowa pogoda i słabe światło w środku) i jedną salę (dosłownie nie było gdzie odbijać lampy, taka specyficzna budowa i zagospodarowanie przestrzeni) gdzie 2.8 było mało i musiałem się strasznie gimnastykować, żeby coś sensownego zrobić.
IMO - f/2.8 jest wystarczająco i zrobisz na nich cały ślub, ale jasne stałki też się bardzo przydają, szczególnie jak lubisz zastane światło, a lampą chcesz tylko doświetlić pierwszy plan, wymodelować światło, albo na późne plenery... No i jeszcze parę sytuacji możnaby wymienić![]()
PS. staram się ISO800 nie przekraczać, ISO1600 to naprawdę awaryjnie (również 50d)
"Jeśli słuchałeś swojej matki, ojca, księdza i jakiegoś gościa z telewizji, a teraz wiedziesz nudny marny żywot, to w pełni sobie na to zasłużyłeś." - Frank Zappa
w linku masz krótki reportaż ze ślubu na którym byłem gościem robione właśnie 50d + tamron 17-50 ze stabilizacją. Po przesiadce z olympusa nie miałem jeszcze lampy więc wszystkie zdjęcia robione przy świetle zastanym.
Większość robiona na SRAW1.
http://picasaweb.google.pl/pawe.kali...m449Dp-NarmgE#