Strona 101 z 1000 PierwszyPierwszy ... 519199100101102103111151201601 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 001 do 1 010 z 9993

Wątek: Sprzęt do ślubów

  1. #1001
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Sep 2007
    Miasto
    Bielsk Podlaski
    Posty
    43

    Domyślnie

    Nie odkryje ameryki jak powiem ze to zalezy od sali. Niektore sa tak ciemne, ze bez softboxow nie da rady, a w niektorych (szczegolnie nowych) salach jest bardzo jasno.

    Sprawa kolejna, to ze niektorzy kamerzysci rozstawiaja swoje halogeny, przesloniete kwalkiem kalki, i z reguly psuja klimat. Choc raz taki jeden uratowal mi skore tym dodatkowym oswietleniem.

    Jesli wezmiesz ze soba softboxy a kamerzysta dostawi z 4 halogeny w miejscu przeznaczonym do zabawy, to ludzie albo po kilku glebszych zatrzymaja sie na softboxach, albo przeklna ze zastawiliscie miejsce.
    5DmkII | 5D | 40D | 15 2.8 karpik | 35 1.4 L | 50 1.4 | 85 1.2 L | 70-200 2.8 IS L | 580 EX II | blog

  2. #1002
    Początki nałogu Awatar Calliactis
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    Kraków / Nowy Sącz
    Wiek
    41
    Posty
    353

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez albercikk Zobacz posta
    ok, widze po waszych wypowiedziach że nie ma sobie sensu głowy sobie zawracać i w kosciele jedna lampa EX na body to wszystko czego potrzeba.

    Natomiast jesli chodzi o sale to powiedzcie jakie jest wasze zdanie.

    1. Tylko i wyłącznie lampy studyjne ewentualnie zarówki a kilka EX-ów nie da dobrego efektu i nie ma sensu takie rozwiązanie.
    2.Czy może jednak EX-y tez zdadzą egzamin i warto stosowac takie rozwiązanie.

    Pozdrawiam
    Jak dla mnie to nie ma sensu EX'ów... za drogie rozwiązanie a efekt marny, szczególnie patrząc na to, że 'widzenie się' lamp to podstawa przy błysku i synchronizacji... Łącznie kablem - bez sensu...

    Jeśli chodzi o żarówki błyskowe - to zupełnie wystarczają jeśli chodzi o moc, czas ładowania na dosyć przyzwoitym poziomie (choć czy seriach to już wymiękają), koszt bardzo niski - a do tego można dokupić softboxy i statywy + wężyki do synchronizacji (jeśli w studio) albo pocket wizard (jeśli na sali).
    W przyszłości będę inwestował tylko i wyłącznie w lampy studyjne z prawdziwego zdarzenia, ale na pewno nie w EX'y...

    Jeśli już miałbym coś kupować to jakąś lampę typu 420EZ (tak, tak - EZ a nie EX), to tego aby móc sobie wsadzić obecną 550EX (lub przyszłą 580EX) na statyw + softbox (łączenie z korpusem kablem ok. 5m - rozbudowany off-shoe cord), a 420EZ dam za pomocą dodatkowego uchwytu przy korpusie i wyzwalanie kabelkiem na pełnym manualu... Mam wtedy dwie lampy zasilane z baterii o wystarczającej mocy aby dopalać zdjęcia w dzień... w plenerze...
    5D mkII | 17-40 f4L | 24-70 f2.8L | 85mm f1.8 USM | 580EX II | 430 EXII |
    rozdarty pomiędzy architekturą a fotografią...

  3. #1003
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Po pierwsze - mowa o 17-35 2.8 L . I proszę nie pisać za mnie co chciałem napisać .

    Cytat Zamieszczone przez oskarkowy Zobacz posta
    A niby czemu? Miałem ją przez jeden dzień, bo to było szkło klienta. Ostrzyło pięknie od pełnej dziury, egzemplarz wyglądał, jakby na moje potrzeby wyjęto go z pudełka. Są na tym świecie dziwy, oj są.. A to, że to szkło nie działa z cyframi, to nie do końca prawda, sam mogę o tym świadczyć.
    A ja miałem 17-35 2.8 L prawie pół roku a nie jeden dzień i ostrzyło sporo gorzej niż jak ty to opisujesz. Co ciekawe gorzej ostrzyło na f4 niz f2.8. Może jakiś nieciekawy egzemplarz mi się trafił, ale dla porównania na analogu (i to na tej piątce którą od ciebie pożyczałem) pięknie się sprawował w całym zakresie przysłon (prawie dwie klisze tylko tym szkłem).
    Stara konstrukcja, o telecentryczności nie słyszała, lepiej nie ryzykować (tym bardziej że nie bardzo jest jak przebierać w egzemplarzach) - taka moja opinia.

    17-40 4L też mi się trafił jeden mydlany nawet na 5.6 ale to juz inna historia.

    Cytat Zamieszczone przez iktorn92 Zobacz posta
    Vitez tak pisze bo miał je kiedyś za 17-40 i jak jego bylo w naprawie od tommiego_j chyba i średnio mu przypadło do gustu ot co. Tyle są różne egzemplarz...
    Oj bajki piszesz.
    Nic w naprawie.
    Miałem (w tej kolejności, z szerokich szkieł):
    10D: spiłowany Canon 18-55 3.5-5.6 , Sigma 18-55 3.5-5.6, Canon 17-35 2.8 L, Canon 17-40 4L
    20D: 17-40 4L, 17-40 4L
    40D: 17-55 2.8 IS L
    Żadne z tych szkieł nie było tymczasowo u mnie bo inne w naprawie. Tylko je wymieniałem jedno za drugie.
    Chyba że mi pamięć szwankuje - nie pamiętam dokładnie czy było 17-40 -> 17-35 -> 17-40 czy 17-35 -> 17-40 -> 17-40 .

  4. #1004
    Coś już napisał Awatar 1czarek1
    Dołączył
    Dec 2006
    Miasto
    Otwock
    Posty
    67

    Domyślnie

    A co powiecie na temat Metza 76MZ5 działa z cyfra E-TTL i ma większą moc od 580 czyli łatwiej ze światłem odbitym w kościele. Mam pytanie czy ktoś roił fotki tą lampa i ma porównanie do 580 pomijam gabaryty i masę a interesuje mnie efekt końcowy.
    2x EOS R3,

  5. #1005
    Pełne uzależnienie Awatar oskarkowy
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    49
    Posty
    2 513

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez 1czarek1 Zobacz posta
    A co powiecie na temat Metza 76MZ5 działa z cyfra E-TTL i ma większą moc od 580 czyli łatwiej ze światłem odbitym w kościele. Mam pytanie czy ktoś roił fotki tą lampa i ma porównanie do 580 pomijam gabaryty i masę a interesuje mnie efekt końcowy.
    Zaraz.. Od czego Ty chcesz odbijać to światło w kościele?
    Bo zabrzmiało, jakbyś próbował od sufitu. Jeśli jednak od dyfuzora, to 580Ex w zupełności wystarcza.
    Jarek

  6. #1006
    Coś już napisał Awatar 1czarek1
    Dołączył
    Dec 2006
    Miasto
    Otwock
    Posty
    67

    Domyślnie

    mam na myśli ściany i sufit wcześniej miałem 70mz5 i wiem że ta lampa w małym kościele pozwalała na taka zabawę ale ona nie dziła z cyfrą
    2x EOS R3,

  7. #1007
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez 1czarek1 Zobacz posta
    A co powiecie na temat Metza 76MZ5 działa z cyfra E-TTL i ma większą moc od 580 czyli łatwiej ze światłem odbitym w kościele. Mam pytanie czy ktoś roił fotki tą lampa i ma porównanie do 580 pomijam gabaryty i masę a interesuje mnie efekt końcowy.
    Mam, używam i nie narzekam. Dwa palniki dają spore możliwości kreacji oświetlenia.
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  8. #1008
    Coś już napisał Awatar 1czarek1
    Dołączył
    Dec 2006
    Miasto
    Otwock
    Posty
    67

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kolekcjoner Zobacz posta
    Mam, używam i nie narzekam. Dwa palniki dają spore możliwości kreacji oświetlenia.
    Wiem że metz ma sterowanie bezprzewodowe ale czy działa z systemem Canona
    2x EOS R3,

  9. #1009
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez 1czarek1 Zobacz posta
    Wiem że metz ma sterowanie bezprzewodowe ale czy działa z systemem Canona
    Nie . Działa tylko z lampami metz.
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  10. #1010
    DOOOMINO
    Guest

    Domyślnie

    Tamron 17-50 /2,8 za 1340 na Allegro. Opłaca się to coś kupić do Kościoła? Czy lepiej stałkę SIGMA 30mm F/1.4 EX DC HSM za 1500.
    Wiem tyle że oba by się przydały ale muszę wybrać jeden

Strona 101 z 1000 PierwszyPierwszy ... 519199100101102103111151201601 ... OstatniOstatni

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •