Strona 811 z 1000 PierwszyPierwszy ... 311711761801809810811812813821861911 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 8 101 do 8 110 z 9993

Wątek: Sprzęt do ślubów

  1. #8101
    Uzależniony Awatar arrow
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    637

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez micles Zobacz posta
    Dlatego też niestety do pełni wygody trzeba posiadać oba ^^
    no to mnie rozwaliłeś ... a miałem nadzieje ze czeka mnie wydatek jednego szkla ... choc powiem szczerze ze podoba mi sie ogniskowa 35 do reportaży ... choc widząc galerie koleżanki i to co wyczynia na 24 L urzekło mnie ... te szkło same w sobie generuje takie obrazki w połączeniu z dobrym body ze słowo wow nie schodzi z ust
    Canon FF

  2. #8102
    Zablokowany
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    35
    Posty
    4 359

    Domyślnie

    Niestety. Też liczyłem na to, że jedno z tych dwóch + uwa + 50 albo 85 + 70-200 i mi starczy, ale niestety pomiędzy 14 a 35 brakuje o wiele bardziej, niż pomiędzy 35 a 70. Tyle że zanim uzbieram na to 24L... Echh... ^^

  3. #8103
    Pełne uzależnienie Awatar Mad_Mac
    Dołączył
    Jan 2009
    Miasto
    UK
    Posty
    1 458

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez micles Zobacz posta
    Niestety. Też liczyłem na to, że jedno z tych dwóch + uwa + 50 albo 85 + 70-200 i mi starczy, ale niestety pomiędzy 14 a 35 brakuje o wiele bardziej, niż pomiędzy 35 a 70. Tyle że zanim uzbieram na to 24L... Echh... ^^
    Ostatnio podpiolem sobie 24L i 16-35L zeby sprawdzic czy potrafil bym poswiecic swiatlo w zamian za szerokosc...
    chyba nie potrafie

    5DmkIII | BG-E11 |5DmkII | BG-E6 | 16 | 24-35 F2 | 50 | 85 | 135L | 2x430 EX II | 2xJ360 AFD | YN662C | NX2000 | 16-50 | 30 | 50-200
    Google: Precious-moment photography UK

  4. #8104
    Pełne uzależnienie Awatar BeatX
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    44
    Posty
    1 740

    Domyślnie

    No ale bez przesady - nie można mieć każdej fotki z rozmazanym tłem
    Fuji X-H2 | Fujinon 16/1.4 R WR| Fujinon 23/1.4 R LM WR| Viltrox 75/1.2
    Moje zdjęcia: https://flickr.com/photos/maciej_k/

  5. #8105
    Pełne uzależnienie Awatar Mad_Mac
    Dołączył
    Jan 2009
    Miasto
    UK
    Posty
    1 458

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BeatX Zobacz posta
    No ale bez przesady - nie można mieć każdej fotki z rozmazanym tłem
    Akurat nie o to mi chodziło.
    Jakość obrazu zooma mnie nie przekonuje. Możliwość użycia 1.4 w ciemnicy na weselu bezcenna.

    5DmkIII | BG-E11 |5DmkII | BG-E6 | 16 | 24-35 F2 | 50 | 85 | 135L | 2x430 EX II | 2xJ360 AFD | YN662C | NX2000 | 16-50 | 30 | 50-200
    Google: Precious-moment photography UK

  6. #8106
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Przypominam że to jest wątek o sprzęcie fotograficznym do ślubów a nie o wszelkich możliwych pytaniach początkującego ślubniaka. O bukietach, ułożeniu rąk, czy jak ubrać parę to może tu sobie porozmawiajcie: http://canon-board.info/showthread.php?t=22712

  7. #8107
    Uzależniony Awatar pawciolbn
    Dołączył
    Mar 2010
    Miasto
    Lublin
    Wiek
    43
    Posty
    653

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mad_Mac Zobacz posta
    ...Możliwość użycia 1.4 w ciemnicy na weselu bezcenna.
    jak tak czasem czytam kolegi wypowiedzi, to się zastanawiam, czy przypadkiem tych ślubów to nie robisz w jakimś szybie górniczym. wszędzie "ciemnica" i ciemnica, albo za wąsko
    na FF 28/1.8 - raz, że maluje przyzwoicie, to i nawet przymknięte do 2.2 nie jest tragedią. jasne, ze posiadanie 50/1.2 to inna inszość jak 50/1.4 przymykane do 1.8, ale już nie przesadzajmy. i 17-55/2.8, czy 24-70 ludzie robią fotki na ślubach, w kościołach i ciemniejszych salach.
    poza tym przy szerszym kącie - 16 do 28 mm nawet światło 2.8 nie jest straszne, bo to szeroki kąt, gdzie płaszczyzna "zbierania" światła (kurde nie wiem jak to nazwać - no kąt to kąt) jest większa niż przy 50mm. chodzi mi o to, że 16mm widze np. całą nawę z oknami, ścianami, a 50mm np. tylko ołtarz, gdzie dla światłomierza może być ciemniej bo jest mniej elementów dobrze odbijających światło. Zatem przy szerszych kątach 2.8 nie stanowi masakry i ciemnicy.

    Co innego bokeh, GO itp. ale jak wiadomo przy UWA czy 24mm wygląda to inaczej niż przy 35 czy 50mm.
    5D+BGE4 | 5DII+BGE6 | 28/1.8 | 50/1.4 | 85/1.8 | 135/2L | Helios 2/58 | Metz58AF2.. kupa stafu i brak czasu... przerobiłem: 40D | 50D+BGE2N | 24-105/4L | 18-55 IS | 55-250 IS | 17-55/2.8 IS | 100-400L | S150-500 OS | S300-800HSM | 430EXII...

  8. #8108
    Pełne uzależnienie Awatar Mad_Mac
    Dołączył
    Jan 2009
    Miasto
    UK
    Posty
    1 458

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pawciolbn Zobacz posta
    jak tak czasem czytam kolegi wypowiedzi, to się zastanawiam, czy przypadkiem tych ślubów to nie robisz w jakimś szybie górniczym. wszędzie "ciemnica" i ciemnica, albo za wąsko
    na FF 28/1.8 - raz, że maluje przyzwoicie, to i nawet przymknięte do 2.2 nie jest tragedią. jasne, ze posiadanie 50/1.2 to inna inszość jak 50/1.4 przymykane do 1.8, ale już nie przesadzajmy. i 17-55/2.8, czy 24-70 ludzie robią fotki na ślubach, w kościołach i ciemniejszych salach.
    poza tym przy szerszym kącie - 16 do 28 mm nawet światło 2.8 nie jest straszne, bo to szeroki kąt, gdzie płaszczyzna "zbierania" światła (kurde nie wiem jak to nazwać - no kąt to kąt) jest większa niż przy 50mm. chodzi mi o to, że 16mm widze np. całą nawę z oknami, ścianami, a 50mm np. tylko ołtarz, gdzie dla światłomierza może być ciemniej bo jest mniej elementów dobrze odbijających światło. Zatem przy szerszych kątach 2.8 nie stanowi masakry i ciemnicy.

    Co innego bokeh, GO itp. ale jak wiadomo przy UWA czy 24mm wygląda to inaczej niż przy 35 czy 50mm.
    Ale czy ja mowie ze sie nie da.
    Napisalem ze przy wyborze pomiedzy 24L a 16-35L wybral bym stalke.
    W dynamicznych scenach 1.4 a 2.8 to roznica. Jak by na to nie patrzec to dwie dzialki swiatla czyli np 1/100 a 1/25 a to juz kolosalna roznica.

    5DmkIII | BG-E11 |5DmkII | BG-E6 | 16 | 24-35 F2 | 50 | 85 | 135L | 2x430 EX II | 2xJ360 AFD | YN662C | NX2000 | 16-50 | 30 | 50-200
    Google: Precious-moment photography UK

  9. #8109
    Uzależniony Awatar pawciolbn
    Dołączył
    Mar 2010
    Miasto
    Lublin
    Wiek
    43
    Posty
    653

    Domyślnie

    ale czy ja mówię, że się da czy nie.. chodzi mi tylko o sformułowania, których używasz.. to, że się da wie większość. Większość świadomych też wie jak sobie radzić i z tymi dynamicznymi scenami. Przy ślubie nikt nie bije rekordów w zakładaniu obrączek na czas. Spokojnie można sobie podczas całej ceremonii zmienić szkiełka, a nawet poeksperymentować.
    Na sali...? Dynamiczny taniec i zamrażanie ruchu np. lampą - to nie wymaga f/1.4. Zatem ta "ciemnica" to raczej nadużyte słowo niż to z czym idzie się zderzyć podczas ślubu. I głównie o to mi chodzi. Na CB utarło się, że wszystko powyżej 2.8, ba 1.8 to ciemnica i totalna porażka. Mało kto pamięta jak zdjęcia xxx lat temu były robione przy f/4 a nawet 5.6 i też na ślubach i na błonie.

    Co do pytania o albumy.. polecam www.fotokoszyk.pl. Tam głównie albumy Henzo i Walther albo Brano - polecam.
    5D+BGE4 | 5DII+BGE6 | 28/1.8 | 50/1.4 | 85/1.8 | 135/2L | Helios 2/58 | Metz58AF2.. kupa stafu i brak czasu... przerobiłem: 40D | 50D+BGE2N | 24-105/4L | 18-55 IS | 55-250 IS | 17-55/2.8 IS | 100-400L | S150-500 OS | S300-800HSM | 430EXII...

  10. #8110
    Uzależniony Awatar arrow
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    637

    Domyślnie

    kolejny raz dyskusja wraca do gustów a o tym sie nie dyskutuje bo po co ... materiał robi sie pod konkretnego klienta ... jedni wola światło zastane inni ładnie doświetloną fotkę z duzą głębia ...
    Canon FF

Strona 811 z 1000 PierwszyPierwszy ... 311711761801809810811812813821861911 ... OstatniOstatni

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •