No to moze starczy.
Bardzo duzo w tym momencie zalezy od Ciebie.
Ale - jak radzil juz ktos - ja bym koniecznie bral chocby kita do tego.
No to moze starczy.
Bardzo duzo w tym momencie zalezy od Ciebie.
Ale - jak radzil juz ktos - ja bym koniecznie bral chocby kita do tego.
piszecie: sprzęt, sprzęt, sprzęt szeroki kąt 85L i takie inne pierdy, a przecież na prawdę wiele zależy od stylu, od waszego podejścia. Jeden nie wyjdzie na zlecenie bez 14mm a drugiemu 35 styknie. Robiłem cały sezon 35L a 24-70 sporadycznie wyciągałem z plecaka. Nie miałem nic szerszego i nie brakowało mi nigdy. Czasem jak pokoik był malutki wyciągałem 24-70 i to bylo kilka kadrów. Bez tego też dałbym radę.
Z jednej strony masz rację, ale wydaje mi się, że szerokim jest po prostu łatwiej
Dodatkowo, ostatnio jest straszna moda na szerokie kadry, minie trochę czasu to się ustabilizuje.
Ale jest jeszcze inna strona medalu, jak się ma sprzęt typu kilka stałek L to i rzadko się trafia na reportaż w ciasnych mieszkaniach w blokach po PRLu(ktoś już na to zwracał uwagę). No i w takim mieszkanku 24mm na cropie nie jest już zbyt komfortowe dla zestresowanego niedoświadczonego fotografa
![]()
EOSy, 17-40/4L, 24-70/2.8L, 50/1.8, 85/1.8, 100-300/4.5-5.6, Raynox 250, manfrotto, 420EX, 580EX I, II, elinchrom+ skyport.
www.magaczewski.blogspot.com
www.fotogaleria.magaczewski.pl
Sytuacja na ostatnim ślubie: przychodzi Pani, prawa ręka księdza, i mówi wprost "no flash during the service, please" - i co? Z ciemnym kitem jesteś ugotowany... W tej pracy trzeba być zawsze gotowym na najgorsze: że światła będzie za mało, że aparat padnie albo obiektyw (konieczny zapas), w krytycznym momencie padnie bateria w lampie, itd. itp...
EOS 5DMkII + BG-E6; C 14 L II; C 24 L II; C 50 1.4; C 85 1.8; C 135 L; C 580 EX II; Sherpa 450 R; Kata D-3N1-30; Crumpler Master Delhi 620 i drobiazgi...
EOSy, 17-40/4L, 24-70/2.8L, 50/1.8, 85/1.8, 100-300/4.5-5.6, Raynox 250, manfrotto, 420EX, 580EX I, II, elinchrom+ skyport.
www.magaczewski.blogspot.com
www.fotogaleria.magaczewski.pl
a czy tylko nie zmieniliśmy wątku :-) czy naprawdę nikt nie ma zdjęć ślubnych z 14 II :-) kurcze ciekawi mnie co można faktycznie z tego szkła wycisnąć. Jak widziałem testy 5d mark II i 35 1.4 to pewnie po tych testach bym się nie zdecydował ale okazuje się, że to wzorowy zestaw heheh
Regulamin pkt 8.
canona 1D mark IV, 5d mark II , 24 II 1.4, 35 1.4, 85 1.2, 15 2.8 no i dedolight :-)
hej koledzy, a co myślicie o tokinie 11-16 2.8
na c 24 i 35 1.4 mnie nie stać
dodam, że mam 40d
Tokpina jest ultraszeroka. To zupelnie inne szklo niz 24 czy 35.
a kolega jej używał?
na 16 mm myślę że nie jest aż tak szeroko
na cropie to 26mm