Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 22

Wątek: Kadrowanie z liniami złotego podziału w Photoshopie [Golden Crop]

  1. #11

    Domyślnie

    Jest już nowa wersja skryptu Do pobrania z http://goldencrop.sourceforge.net/download.html

    Oto lista zmian:
    • Nowa podpowiedź kompozycji: *Metoda Przekątnych*
    • Kontrola grubości linii
    • Nowy język: niemiecki
    • Szybsze tworzenie warstw
    • Linie lepiej widoczne na ciemnym tle (dodany biały obrys)
    • Lepsza reakcja na próbę uruchomienia skryptu bez otwartego dokumentu


    Wszelkie sugestie i uwagi mile widziane!
    Andrzej Olender -- dzięki!
    Lepsze kadrowanie w Photoshopie --> http://goldencrop.sourceforge.net/

  2. #12
    Dopiero zaczyna Awatar solver
    Dołączył
    Jun 2009
    Miasto
    Zielona Góra
    Wiek
    37
    Posty
    31

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez focs Zobacz posta
    Pewnie dlatego ze Lightroom to program stricte dla fotografow, cyfrowa ciemnia, a Photoshop to kombajn do grafiki.
    może i tak.. ale ACR ma chyba tylko jedno zastosowanie. I wcale by programistom rączki nie uschły gdyby to dodali... ale cóż nie mogą stworzyć ideału, bo LR nie sprzedadzą

    A Golden Crop rewelka
    wspomnienie wywoływania zdjęć w piwnicy z ojcem, zawsze dodają otuchy:wink:

  3. #13

    Domyślnie

    dzięki za miłe słowa!

    Jest już nowa wersja skryptu -- 0.91 beta Do pobrania z http://goldencrop.sourceforge.net/download.html

    Dodano: hiszpańskie tłumaczenie

    Jeśli możesz pomóc w przetłumaczeniu skryptu na inny język, daj mi znać. Będę wdzięczny za pomoc!
    Lepsze kadrowanie w Photoshopie --> http://goldencrop.sourceforge.net/

  4. #14

    Domyślnie

    Jest już kolejna wersja skryptu! Do pobrania z http://goldencrop.sourceforge.net/download.html

    ==[ Wersja 0.92 beta ]==
    --{ 2009-11-29 }--
    * Dodano tłumaczenie na język rosyjski
    * Przytrzymaj Ctrl+Shift (Command+Shift na Macu) aby automatycznie wykadrować zdjęcie (przy istniejącej masce kadrowania)

    Dzięki pomocy użytkowników, skrypt dostępny jest już w pięciu wersjach językowych. Jeśli możesz pomóc w tłumaczeniu skryptu na inne języki napisz do mnie maila [ goldencrop małpa 10g kropka pl ]. Będę wdzięczny za każdą pomoc!

    Strona domowa skryptu: http://goldencrop.sourceforge.net/
    Lepsze kadrowanie w Photoshopie --> http://goldencrop.sourceforge.net/

  5. #15
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Ja tylko nieśmiało wtrącę, że "złoty podział" to podział odcinka i starożytni grecy nigdzie nie mówili o złotym podziale prostokąta a jedynie o "złotym prostokącie" (proporcje boków).

    W kompozycji używa się "trójpodziału" (1/3, 1/3, 1/3). Nigdzie w literaturze światowej nie spotkałem "złotego podziału" prostokąta. Jest jeden wyjątek. Polska książka o kompozycji powielana na niektórych stronach internetowych.

    Po mojemu kadr skomponowany według tego (nieistniejącego, wydumanego) "złotego podziału" jest ciasny, bliski kadrowi centralnemu, itp, itd.

    Ale ja się nie znam. :-)

    EDIT: Skrypt b. fajny. Podoba się. "złoty podział" można wyłączyć. :-)

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  6. #16
    Coś już napisał Awatar jpl
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Inside the Wall
    Posty
    50

    Domyślnie

    Zarówno w The Photograph Haralda Mante jak i w The Photographers Eye Freemana występuje golden section (albo golden ratio) w odniesieniu do podziału powierzchni a także w odniesieniu do położenia punktu (elementu) na powierzchni. Złoty podział występuje także w malarstwie. To nie jest wydumana reguła.

  7. #17
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jpl Zobacz posta
    Zarówno w The Photograph Haralda Mante jak i w The Photographers Eye Freemana występuje golden section (albo golden ratio) w odniesieniu do podziału powierzchni a także w odniesieniu do położenia punktu (elementu) na powierzchni. Złoty podział występuje także w malarstwie. To nie jest wydumana reguła.
    Zloty podział ODCINKA,
    Złoty trójkąt,
    Złoty prostokąt,
    Złoty wielokąt,
    Złote drzewo (fraktalowe),
    Złoty kwadrat fraktalowy,
    Złota elipsa,
    Złota liczba,
    Złoty polski ;-)

    Nie ma czegoś takiego jak złoty podział powierzchni prostokąta. Również w malarstwie. Za taki "złoty" podział uważany jest podział 1/3, 1/3, 1/3.

    Wyczerpująco pisze o tym Hans Walser w książce "The Golden Section" wydanej przez The Mathematical Association of America.


    Inne źródła:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Golden_ratio
    http://mathworld.wolfram.com/GoldenRatio.html


    Jedynym znanym mi autorem piszącym o złotym podziale powierzchni (poprzez złoty podział boków) jest Paweł Wójcik w książce "Kompozycja Obrazu Fotograficznego" - ale on jest "techniczny".


    EDIT: Nawet gdyby wyobrazić sobie, że jest jakiś złoty podział prostokąta to w relacji do innych złotych proporcji nie sposób przyjmować, że to po prostu złoty podział boków. Nazbyt prymitywne przy tych wszystkich Fibonaccich, fraktalach i starożytnych grekach. :-)
    Ostatnio edytowane przez Janusz Body ; 30-11-2009 o 23:42

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  8. #18
    Coś już napisał Awatar jpl
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Inside the Wall
    Posty
    50

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
    ...
    Nie ma czegoś takiego jak złoty podział powierzchni prostokąta. Również w malarstwie. Za taki "złoty" podział uważany jest podział 1/3, 1/3, 1/3.
    Pierwszy link jaki wypluł google dla haseł "golden section painting":
    http://www.goldenmuseum.com/0805Painting_engl.html
    Na pierwszych trzech obrazach widać złoty podział a nie 1/3. (Reszty nie chciało mi się oglądać).

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
    Wyczerpująco pisze o tym Hans Walser w książce "The Golden Section" wydanej przez The Mathematical Association of America.

    Inne źródła:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Golden_ratio
    http://mathworld.wolfram.com/GoldenRatio.html
    Ja podałem dwa żródła w których autorzy używają złotego podziału.
    The Photograph Haralda Mantle jest uważany za jeden z najlepszych podręczników kompozycji i koloru w fotografii.

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta

    Jedynym znanym mi autorem piszącym o złotym podziale powierzchni (poprzez złoty podział boków) jest Paweł Wójcik w książce "Kompozycja Obrazu Fotograficznego" - ale on jest "techniczny".
    Czy nie oznacza to że taki byt zaistniał? Próbujesz udowodnić że coś nie istnieje nie mogąc się podeprzeć matematyką. Ciężka sprawa.

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
    EDIT: Nawet gdyby wyobrazić sobie, że jest jakiś złoty podział prostokąta to w relacji do innych złotych proporcji nie sposób przyjmować, że to po prostu złoty podział boków. Nazbyt prymitywne przy tych wszystkich Fibonaccich, fraktalach i starożytnych grekach. :-)
    W przypadku klatki o proporcjach 3x2 zastosowanie złotego podziału dla dłuższej krawędzi dzieli powierzchnię na dwie części z których jedna jest prawie kwadratem. Ciekawe prawda?

  9. #19
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jpl Zobacz posta
    ....
    Czy nie oznacza to że taki byt zaistniał? Próbujesz udowodnić że coś nie istnieje nie mogąc się podeprzeć matematyką. Ciężka sprawa....
    Złoty podział w geometrii jest dość ściśle zdefiniowany i chyba w żadnym przypadku nie ma równie karkołomnych założeń, że złoty podział odcinka na dwie części zastosowany dwukrotnie w obie strony i w efekcie dzielący odcinek na trzy części też jest piękny. Przeniesienie podziału odcinka na prostokąt to już mocno wydumane w porównaniu do wszystkich innych "Golden Ratio". Powiedział bym pokrętne wręcz - i jak zwykle błędne założenia prowadzą do błędnych wniosków. :-)

    W malarstwie od zawsze były "mocne punkty obrazu" i od zawsze był "trójpodział" przez niektórych nazywany (nieszczęśliwie) złotym.

    "Golden Ratio" (najlepszym tłumaczeniem byłoby "złote proporcje") ma tą cechę, że jest uniwersalny. Podział "na 3" jest uniwersalny bo nie zależy od kształtu kadru czy płótna. Jak wygląda ten niby złoty podział w kadrze 1:1, 3:4, 2:3 czy 16:9? MNIE SIĘ WYDAJE, ŻE W WIĘKSZOŚCI PRZYPADKÓW WYGLĄDA ŁOKROPNIE ŹLE.

    Nie do końca zgodzę się z linkiem, który podałeś. Analizując dzieła starych mistrzów można by udowodnić dowolną tezę. Np. (podkreślam to przykład :-) ) analizując ten obraz Chełmońskiego http://www.lwow.home.pl/galeria/chelmonski.jpg można by dowodzić, że drzewo leży poza 1/3 więc podział np. 1/4, 1/2, 1/4 jest jedynie słuszny. No a w tym: http://drzewa.net/galeria.php?gid=17&oid=216 to tytułowa sójka jest gdzieś w 1/4 od góry.

    Czy byt istnieje? Ależ oczywiście istnieje. Nawet jeśli zaistniał przez czyjś błąd to istnieje i tyle. Ale czy koniecznie musimy te błędy powtarzać? :-)

    Mnie się wydaje, że używanie słów "Złoty podział" w stosunku do podziału prostokąta jest nadużyciem i nie ma uzasadnienie w geometrii.


    Cytat Zamieszczone przez jpl Zobacz posta
    ....
    W przypadku klatki o proporcjach 3x2 zastosowanie złotego podziału dla dłuższej krawędzi dzieli powierzchnię na dwie części z których jedna jest prawie kwadratem. Ciekawe prawda?
    Prawie robi różnicę. :-) Romb to też "prawie kwadrat" tyle, że "kopnięty" ;-)

    EDIT: W przypadku portretu to analiza starych mistrzów wychodzi już szczególnie śmiesznie. Zwłaszcza tych z okresu średniowiecza.

    Znowu Chełmoński poniżej (wiem, że to nie średniowiecze ). Ten to chyba nic nie wiedział o złotych podziałach.

    Ostatnio edytowane przez Janusz Body ; 01-12-2009 o 10:33 Powód: Automerged Doublepost

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  10. #20
    Pełne uzależnienie Awatar airhead
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 495

    Domyślnie

    coś tam wiedział...
    czemu nie możecie się umówić, że istnieją dwa różne sposoby umieszczania elementów w kadrze?
    Canon 6D + 20/2,8; 35/1,4; 85/1,8; 70-210/3,5-4,5
    Fujifilm x100

    mgrochocki.wordpress.com

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •