Pokaż wyniki od 1 do 10 z 83

Wątek: Przejście z 24-70 na stałki

Mieszany widok

  1. #1
    Pełne uzależnienie Awatar Parteq
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    48
    Posty
    1 159

    Domyślnie

    No to albo drugie ff albo godzisz sie na używanie 50mm na cropie.
    Zamiast kupować cropa dokladasz do niego to co byś wydał na 50mm 1.4 i...
    Dużo musisz dołożyć? Może warto?

    No i godzisz sie na dziure między 35 a 85.

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar sal
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Gdzieś w lesie
    Posty
    1 109

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Parteq Zobacz posta
    No to albo drugie ff albo godzisz sie na używanie 50mm na cropie.
    Zamiast kupować cropa dokladasz do niego to co byś wydał na 50mm 1.4 i...
    Dużo musisz dołożyć? Może warto?
    Nie bardzo niestety.
    Potrzebuję cropa ze względu na tele, fpsy i AF.
    Tak wiem - najlepiej by było zostawić 24-70, a dokupić tylko 35-kę...
    Czasu nie mam, ale mam kompakt...


  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar Parteq
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    48
    Posty
    1 159

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sal Zobacz posta
    Nie bardzo niestety.
    Potrzebuję cropa ze względu na tele, fpsy i AF.
    Tak wiem - najlepiej by było zostawić 24-70, a dokupić tylko 35-kę...
    No to już teraz pozostaje podjąć decyzję

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar paweleverest
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Zawiercie
    Wiek
    51
    Posty
    1 138

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sal Zobacz posta
    Tak wiem - najlepiej by było zostawić 24-70, a dokupić tylko 35-kę...
    Od samego poczatku to mówie

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar sal
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Gdzieś w lesie
    Posty
    1 109

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez paweleverest Zobacz posta
    Od samego poczatku to mówie
    Tylko kasa, kasa, kasa....
    (i jeszcze brak motywacji do trzymania zooma, mając stałki)
    Czasu nie mam, ale mam kompakt...


  6. #6
    Początki nałogu Awatar adikPL
    Dołączył
    May 2008
    Miasto
    Będzin
    Wiek
    42
    Posty
    349

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sal Zobacz posta
    Tylko kasa, kasa, kasa....
    (i jeszcze brak motywacji do trzymania zooma, mając stałki)
    motywacja zależy przeciez od zastosowania. ja mam 24-70 i doskonale mi się sprawdza w reportazu i kiedy wyskakuje sobie na street'a. lubie rowniez rozmowy, kontakt z ludzmi (co czesto konczy się prośbą o kilka portretów) stad w torbie mam 85, ale do szerszych kadrów (całe postaci) przydałaby mi się szersza stałka - stąd moje mysli krązą wokół 35L i powoli na nią zbieram. mam 40D i do moich zainteresowan zestaw 35L, 85, 24-70L wydaje byc optymalny.
    takze nie ma 1 gotowej recepty. chyba kazdy musi troche poczytac, zastanowic się i sam sobie odpowiedziec co mu jest potrzebne.

    BTW ja zreszta jak kazdy posiadacz 24-70 tez mam mysli o sprzedazy tego szkla, ale po ludzku jest mi go szkoda. mam dobra, calkiem ostra sztukę, a ponadto jak widze u sal'a mimo wszystko wraca sie do tego szkla. coraz bardziej mnie to utwierdza w przekonaniu, ze jednak ten zakres zooma - bez wzgledu ile sie go uzywa - powinien byc zawsze w pogotowiu (chocby lezal sobie na polce).
    www.adriankordas.blogspot.com
    -------------------------------
    [SIGPIC][/SIGPIC]

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar sal
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Gdzieś w lesie
    Posty
    1 109

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adikPL Zobacz posta
    motywacja zależy przeciez od zastosowania. ja mam 24-70 i doskonale mi się sprawdza w reportazu i kiedy wyskakuje sobie na street'a.
    No właśnie - to masz całkiem sensowne zastosowanie.
    Ja jeśli już używam 24-70 (ostatnio bardzo rzadko), to jedynie w pomieszczeniach przy okazji jakichś urodzin, spotkań rodzinnych itd. (chociaż jedno takie ostatnio zrobiłem w całości na 70-200 ) albo focąc krajobrazy przy okazji wycieczek/zwiedzania.
    Generalnie każda z tych sytuacji jest przewidywalna i główna zaleta zooma, czyli uniwersalność, przestaje mieć dla mnie znaczenie.
    Poza tym ja w ogóle lubię raczej dłuższe ogniskowe (85, 135 itd.) niż szerokie kąty.
    Cytat Zamieszczone przez adikPL Zobacz posta
    BTW ja zreszta jak kazdy posiadacz 24-70 tez mam mysli o sprzedazy tego szkla, ale po ludzku jest mi go szkoda.
    Ja np. nie lubię trzymać czegoś w plecaku na zasadzie "a może mi się przyda ze 2 razy w tym roku".
    Dla mnie to zwykłe blokowanie środków i martnotrawstwo miejsca w plecaku.
    Czasu nie mam, ale mam kompakt...


  8. #8
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2005
    Posty
    1 905

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adikPL Zobacz posta
    mam 40D i do moich zainteresowan zestaw 35L, 85, 24-70L wydaje byc optymalny.
    Zgodzę się jako że korzystałem z podobnego zestawu szkieł, tyle że z korpusami 5D i 50D. Wymieniam właśnie 24-70/2.8L na 50/1.2L. Wyszło mi ze statystyk, że najczęściej korzystam z ogniskowych 85 i 35 mm, w trzeciej kolejności były właśnie okolice 50 mm, a szeroki kąt to bardzo bardzo rzadko - 24 mm nie nadaje się na pełnej klatce do fotografowania ludzi, daje zbyt duże zniekształcenia jak na mój gust. Na śluby zestaw 5D+35L i 50D+50L jest idealny, praktycznie na każde możliwe światło zastane. Zawsze mogę zamienić obiektywy i mieć uniwersalną ogniskową 50 mm na 5D. W plecaku jeszcze 70-200 na specjalne okazje.

    Moim zdaniem stałe obiektywy poniżej 70 mm mają ogromny sens - są jaśniejsze i mniejsze od profesjonalnych zoomów f/2.8, przynajmniej mi pracuje się nimi lepiej na eventach czy na ślubach. O portrecie nie wspomnę. Przy lampach wprawdzie przymykam do co najmniej f/11, więc nie ma większego znaczenia czy pracuję obiektywem stałym, czy zoomem, natomiast przy świetle zastanym różnica w rozmyciach pomiędzy zoomem f/2.8 a dowolną stałką jest - wg mnie na korzyść stałek oczywiście. Pomijając "siłę" rozmycia, to stałe obiektywy rysują po prostu ładniej.

  9. #9
    Pełne uzależnienie Awatar _igi
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 035

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez strideer Zobacz posta
    Zgodzę się jako że korzystałem z podobnego zestawu szkieł, tyle że z korpusami 5D i 50D. Wymieniam właśnie 24-70/2.8L na 50/1.2L. Wyszło mi ze statystyk, że najczęściej korzystam z ogniskowych 85 i 35 mm, w trzeciej kolejności były właśnie okolice 50 mm, a szeroki kąt to bardzo bardzo rzadko - 24 mm nie nadaje się na pełnej klatce do fotografowania ludzi, daje zbyt duże zniekształcenia jak na mój gust. Na śluby zestaw 5D+35L i 50D+50L jest idealny, praktycznie na każde możliwe światło zastane. Zawsze mogę zamienić obiektywy i mieć uniwersalną ogniskową 50 mm na 5D. W plecaku jeszcze 70-200 na specjalne okazje.

    Moim zdaniem stałe obiektywy poniżej 70 mm mają ogromny sens - są jaśniejsze i mniejsze od profesjonalnych zoomów f/2.8, przynajmniej mi pracuje się nimi lepiej na eventach czy na ślubach. O portrecie nie wspomnę. Przy lampach wprawdzie przymykam do co najmniej f/11, więc nie ma większego znaczenia czy pracuję obiektywem stałym, czy zoomem, natomiast przy świetle zastanym różnica w rozmyciach pomiędzy zoomem f/2.8 a dowolną stałką jest - wg mnie na korzyść stałek oczywiście. Pomijając "siłę" rozmycia, to stałe obiektywy rysują po prostu ładniej.
    Tutaj sie nie zgodze, mam 50L, z 15 megapikselowa matryca 500d/50d po prostu nie daje rady. Lepiej popchnac 50d i wziac zestaw stare 5d i 85/1,8.

    Z 5d 50L daje fantastyczny obrazek, ale na cropie nie wyglada to zbyt fantastycznie. Chyba ze chcesz miec i 50mm i cos w rodzaju 85/1,8, co na dobra sprawe tez ma sens. Sam mam zestaw ff i crop, ale szczerze to crop lezakuje na dnie torby i w sumie jest tylko i wylacznie na zapas
    5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •