Page 4 of 9 FirstFirst ... 23456 ... LastLast
Results 31 to 40 of 83

Thread: Przejście z 24-70 na stałki

  1. #31
    Początki nałogu Kosmo's Avatar
    Join Date
    Nov 2006
    Posts
    312

    Default

    Miałem podobny dylemat co autor posta. Kupiłem 24-70 i myślałem, ze załatwię nim wszystko. Zrobiłem kilka ślubów i stwierdziłem, że czegoś mi brakuje.
    Jednak jak wymieniłem go na 35L i 85/1.8 nigdy do zooma nie wrócę. Mi chodziło o ślubną więc tam iso1600 i jasne stałki praktycznie załatwiają sprawę. Wiadomo przydał by się jeszcze 24 i 135, ale pomalutku dojdę i do tego :-)

  2. #32
    Dopiero zaczyna Bejobejo's Avatar
    Join Date
    Jul 2008
    Location
    Warszawa
    Posts
    39

    Default

    Quote Originally Posted by greg1981 View Post
    Jak najbardziej porada dość dobra, jednak jakoś po trzymaniu w rece 17-85 a 17-40 to jest drastyczna różnica. Nie widziałem jeszcze 17-55 ale przede wszystkim musze ja poogladac podpiąć i zobaczyć. A możesz mi odpowiedziec jeszcze na pytanie dlaczego uważasz, że stałki np 50 czy 28 nie nadają się pod cropa. Pytam ponieważ kiedyś chciałbym również jak wielu z was przejśc na FF i wtedy ten 17-55 byłby bezuzyteczny.
    Jeśli masz jedno body, nie ma się co zastanawiać - kup tego 17-55. Będziesz miał ff to go sprzedasz jak ci się nie będzie do niczego nadawał. Trudno coś innego doradzić w twojej obecnej sytuacji (biorąc pod uwagę, że robisz na ślubach).

  3. #33
    Pełne uzależnienie MariuszJ's Avatar
    Join Date
    Dec 2009
    Location
    Łódź
    Age
    56
    Posts
    1,697

    Default

    Quote Originally Posted by greg1981 View Post
    Jak najbardziej porada dość dobra, jednak jakoś po trzymaniu w rece 17-85 a 17-40 to jest drastyczna różnica. Nie widziałem jeszcze 17-55 ale przede wszystkim musze ja poogladac podpiąć i zobaczyć. A możesz mi odpowiedziec jeszcze na pytanie dlaczego uważasz, że stałki np 50 czy 28 nie nadają się pod cropa. Pytam ponieważ kiedyś chciałbym również jak wielu z was przejśc na FF i wtedy ten 17-55 byłby bezuzyteczny.
    28/1.8 to moim zdaniem przedrożony bubel, na cropie (który w końcu wymaga lepszych obiektywów niż FF) wychodzi z niego cały ten syf za 1800 zeta. 35/2 nie znam. Z 50-tek canonowskich preferuję 50/1.8 - przynajmniej nie zgrywa "profi" - tani jak barszcz i przyzwoity obiektyw, psujący się równie często jak 50/1.4. Sensownymi tanimi stałkami są 60/2.8 (tylko crop) i 85/1.8 (lub bliźniaczy 100/2). Tę ostatnią masz, więc nie ma problemu. Jeżeli Ci ostrzy - jesteś przynajmniej z portretem w siódmym par excellence niebie

    Robisz zdjęcia a nie się onanizujesz stałkami, więc zadaj sobie pytanie czy mydlane na cropie 28/1.8 za 1800 zeta, którym żal zrobić zdjęcie z ostrzeniem powyżej 5m jest jakąkolwiek alternatywą dla ciemniejszego co prawda o 1 1/3 EV zooma o standardowym zakresie ogniskowych, za 3300 zet?
    Entuzjastyczny Neofita

  4. #34
    Coś już napisał
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Podkarpacie
    Posts
    70

    Default

    Quote Originally Posted by MariuszJ View Post
    Robisz zdjęcia a nie się onanizujesz stałkami, więc zadaj sobie pytanie czy mydlane na cropie 28/1.8 za 1800 zeta, którym żal zrobić zdjęcie z ostrzeniem powyżej 5m jest jakąkolwiek alternatywą dla ciemniejszego co prawda o 1 1/3 EV zooma o standardowym zakresie ogniskowych, za 3300 zet?
    Kolega dał mi ból do głowy i powiem tak: Odezwał się do mnie jeden z kolegów, który chciałby sprzedać 17-55 - jeżeli cena będzie dośc dobra do pod młotek pójdzie 17-40 a w torbie mej zagości 17-55.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    A jeszcze jedno, gdybym nagle cudem wygospodarował kase na jakieś tam body tj np. 40d to czy wobec tego iśc w innym kierunku niż 17-55.
    Last edited by greg1981; 15-12-2010 at 11:57 AM. Reason: Automerged Doublepost

  5. #35
    Pełne uzależnienie MariuszJ's Avatar
    Join Date
    Dec 2009
    Location
    Łódź
    Age
    56
    Posts
    1,697

    Default

    Quote Originally Posted by greg1981 View Post
    A jeszcze jedno, gdybym nagle cudem wygospodarował kase na jakieś tam body tj np. 40d to czy wobec tego iśc w innym kierunku niż 17-55.
    Chodzi o drugie, zapasowe body?

    Na jednym będziesz miał non-stop 17-55IS, na drugim w zależności od potrzeb, portretówkę, fisza, tele. To ma głęboki sens.
    Entuzjastyczny Neofita

  6. #36
    Coś już napisał
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Podkarpacie
    Posts
    70

    Default

    Tak, tak drugie body bo teraz to zawsze pożyczone na uroczystościach lezy jakby co niedaj Boże. A fisha tez posiadam 8mm falcona. Cały czas czekan na cene 17-55. Dzieki Mariusz

  7. #37
    Bywalec czerwiniak's Avatar
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Nowy Dwór Maz.
    Posts
    196

    Smile

    Quote Originally Posted by sal View Post
    Szeroki kąt używam głównie w pomieszczeniach, gdzie przy 35mm jestem na granicy zniekształceń, a 24mm to już spora zmiana perspektywy (ludzie)
    U mnie dopiero przy 16mm ludzi wykrzywia
    5D, 40D, CP-E4, 16/2,8 Zenitar. 50/1,4. 24-70/2,8 L 70-200/4L 550ex + 580exII, CP-E3, DigiMate III + blendy, świecidełka
    ---------------------------------------

  8. #38
    fotograf Czacha's Avatar
    Join Date
    Jan 2004
    Location
    Białystok
    Age
    45
    Posts
    4,868

    Default

    Panowie, wątek o sprzęcie do ślubów juz istnieje, więc proszę pozostąłych wątków nie sprowadzać do tej tematyki.

  9. #39
    Coś już napisał
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Podkarpacie
    Posts
    70

    Default

    Quote Originally Posted by Czacha View Post
    Panowie, wątek o sprzęcie do ślubów juz istnieje, więc proszę pozostąłych wątków nie sprowadzać do tej tematyki.
    Ja tam nie sprowadzam wątku do ślubów tylko proszę o poradę na temat wymiany zooma na stałki.

  10. #40
    Początki nałogu
    Join Date
    Mar 2010
    Location
    Gliwice
    Posts
    420

    Default

    Quote Originally Posted by greg1981 View Post
    Ja tam nie sprowadzam wątku do ślubów tylko proszę o poradę na temat wymiany zooma na stałki.
    Problem ze stałkami na cropie jest taki że w rozsądnej cenie właściwie jesteś w stanie dojść do ekwiwalentu ~50mm na FF (28x1.6=45mm), potem coś szerszego i jasnego to już duża kasa.

    Na FF jest o tyle łatwiej że jak kupisz 3, 4 stosunkowo tanie stałki 28 1.8, 35 2.0, 50 1.8 i 85 1.8 to masz pokryty całkiem spory zakres.

    Dlatego dla cropa lepszym pomysłem jest chyba stabilizowany zoom 2.8, czy to Canon 17-55, czy Tamron 17-50.

Page 4 of 9 FirstFirst ... 23456 ... LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •