Strona 4 z 9 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 83

Wątek: Przejście z 24-70 na stałki

  1. #31
    Początki nałogu Awatar Kosmo
    Dołączył
    Nov 2006
    Posty
    312

    Domyślnie

    Miałem podobny dylemat co autor posta. Kupiłem 24-70 i myślałem, ze załatwię nim wszystko. Zrobiłem kilka ślubów i stwierdziłem, że czegoś mi brakuje.
    Jednak jak wymieniłem go na 35L i 85/1.8 nigdy do zooma nie wrócę. Mi chodziło o ślubną więc tam iso1600 i jasne stałki praktycznie załatwiają sprawę. Wiadomo przydał by się jeszcze 24 i 135, ale pomalutku dojdę i do tego :-)

  2. #32
    Dopiero zaczyna Awatar Bejobejo
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    39

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez greg1981 Zobacz posta
    Jak najbardziej porada dość dobra, jednak jakoś po trzymaniu w rece 17-85 a 17-40 to jest drastyczna różnica. Nie widziałem jeszcze 17-55 ale przede wszystkim musze ja poogladac podpiąć i zobaczyć. A możesz mi odpowiedziec jeszcze na pytanie dlaczego uważasz, że stałki np 50 czy 28 nie nadają się pod cropa. Pytam ponieważ kiedyś chciałbym również jak wielu z was przejśc na FF i wtedy ten 17-55 byłby bezuzyteczny.
    Jeśli masz jedno body, nie ma się co zastanawiać - kup tego 17-55. Będziesz miał ff to go sprzedasz jak ci się nie będzie do niczego nadawał. Trudno coś innego doradzić w twojej obecnej sytuacji (biorąc pod uwagę, że robisz na ślubach).

  3. #33
    Pełne uzależnienie Awatar MariuszJ
    Dołączył
    Dec 2009
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    56
    Posty
    1 697

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez greg1981 Zobacz posta
    Jak najbardziej porada dość dobra, jednak jakoś po trzymaniu w rece 17-85 a 17-40 to jest drastyczna różnica. Nie widziałem jeszcze 17-55 ale przede wszystkim musze ja poogladac podpiąć i zobaczyć. A możesz mi odpowiedziec jeszcze na pytanie dlaczego uważasz, że stałki np 50 czy 28 nie nadają się pod cropa. Pytam ponieważ kiedyś chciałbym również jak wielu z was przejśc na FF i wtedy ten 17-55 byłby bezuzyteczny.
    28/1.8 to moim zdaniem przedrożony bubel, na cropie (który w końcu wymaga lepszych obiektywów niż FF) wychodzi z niego cały ten syf za 1800 zeta. 35/2 nie znam. Z 50-tek canonowskich preferuję 50/1.8 - przynajmniej nie zgrywa "profi" - tani jak barszcz i przyzwoity obiektyw, psujący się równie często jak 50/1.4. Sensownymi tanimi stałkami są 60/2.8 (tylko crop) i 85/1.8 (lub bliźniaczy 100/2). Tę ostatnią masz, więc nie ma problemu. Jeżeli Ci ostrzy - jesteś przynajmniej z portretem w siódmym par excellence niebie

    Robisz zdjęcia a nie się onanizujesz stałkami, więc zadaj sobie pytanie czy mydlane na cropie 28/1.8 za 1800 zeta, którym żal zrobić zdjęcie z ostrzeniem powyżej 5m jest jakąkolwiek alternatywą dla ciemniejszego co prawda o 1 1/3 EV zooma o standardowym zakresie ogniskowych, za 3300 zet?
    Entuzjastyczny Neofita

  4. #34
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jan 2010
    Miasto
    Podkarpacie
    Posty
    70

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MariuszJ Zobacz posta
    Robisz zdjęcia a nie się onanizujesz stałkami, więc zadaj sobie pytanie czy mydlane na cropie 28/1.8 za 1800 zeta, którym żal zrobić zdjęcie z ostrzeniem powyżej 5m jest jakąkolwiek alternatywą dla ciemniejszego co prawda o 1 1/3 EV zooma o standardowym zakresie ogniskowych, za 3300 zet?
    Kolega dał mi ból do głowy i powiem tak: Odezwał się do mnie jeden z kolegów, który chciałby sprzedać 17-55 - jeżeli cena będzie dośc dobra do pod młotek pójdzie 17-40 a w torbie mej zagości 17-55.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    A jeszcze jedno, gdybym nagle cudem wygospodarował kase na jakieś tam body tj np. 40d to czy wobec tego iśc w innym kierunku niż 17-55.
    Ostatnio edytowane przez greg1981 ; 15-12-2010 o 11:57 Powód: Automerged Doublepost

  5. #35
    Pełne uzależnienie Awatar MariuszJ
    Dołączył
    Dec 2009
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    56
    Posty
    1 697

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez greg1981 Zobacz posta
    A jeszcze jedno, gdybym nagle cudem wygospodarował kase na jakieś tam body tj np. 40d to czy wobec tego iśc w innym kierunku niż 17-55.
    Chodzi o drugie, zapasowe body?

    Na jednym będziesz miał non-stop 17-55IS, na drugim w zależności od potrzeb, portretówkę, fisza, tele. To ma głęboki sens.
    Entuzjastyczny Neofita

  6. #36
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jan 2010
    Miasto
    Podkarpacie
    Posty
    70

    Domyślnie

    Tak, tak drugie body bo teraz to zawsze pożyczone na uroczystościach lezy jakby co niedaj Boże. A fisha tez posiadam 8mm falcona. Cały czas czekan na cene 17-55. Dzieki Mariusz

  7. #37

    Smile

    Cytat Zamieszczone przez sal Zobacz posta
    Szeroki kąt używam głównie w pomieszczeniach, gdzie przy 35mm jestem na granicy zniekształceń, a 24mm to już spora zmiana perspektywy (ludzie)
    U mnie dopiero przy 16mm ludzi wykrzywia
    5D, 40D, CP-E4, 16/2,8 Zenitar. 50/1,4. 24-70/2,8 L 70-200/4L 550ex + 580exII, CP-E3, DigiMate III + blendy, świecidełka
    ---------------------------------------

  8. #38
    fotograf Awatar Czacha
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    45
    Posty
    4 868

    Domyślnie

    Panowie, wątek o sprzęcie do ślubów juz istnieje, więc proszę pozostąłych wątków nie sprowadzać do tej tematyki.

  9. #39
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jan 2010
    Miasto
    Podkarpacie
    Posty
    70

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czacha Zobacz posta
    Panowie, wątek o sprzęcie do ślubów juz istnieje, więc proszę pozostąłych wątków nie sprowadzać do tej tematyki.
    Ja tam nie sprowadzam wątku do ślubów tylko proszę o poradę na temat wymiany zooma na stałki.

  10. #40
    Początki nałogu
    Dołączył
    Mar 2010
    Miasto
    Gliwice
    Posty
    420

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez greg1981 Zobacz posta
    Ja tam nie sprowadzam wątku do ślubów tylko proszę o poradę na temat wymiany zooma na stałki.
    Problem ze stałkami na cropie jest taki że w rozsądnej cenie właściwie jesteś w stanie dojść do ekwiwalentu ~50mm na FF (28x1.6=45mm), potem coś szerszego i jasnego to już duża kasa.

    Na FF jest o tyle łatwiej że jak kupisz 3, 4 stosunkowo tanie stałki 28 1.8, 35 2.0, 50 1.8 i 85 1.8 to masz pokryty całkiem spory zakres.

    Dlatego dla cropa lepszym pomysłem jest chyba stabilizowany zoom 2.8, czy to Canon 17-55, czy Tamron 17-50.

Strona 4 z 9 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •