Strona 8 z 9 PierwszyPierwszy ... 6789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 71 do 80 z 83

Wątek: Przejście z 24-70 na stałki

  1. #71

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sunders Zobacz posta
    Na 24/1,4USM L II jest znacznie lepiej, i wbrew i wg testów :smile:.
    Bowiem przecież po to się kupuje 24LII, żeby było lepiej niż na jakimś tam - nawet najlepszym - zoomie . W sumie jedynym szkłem, które chodzi mi po głowie jest właśnie 24LII. To jest szkło "must have" do ślubów i do reporterki.

  2. #72

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mariusz_C Zobacz posta
    Ogniskowa jest w sumie spoko ale jak zaloze to szklo to tak jakos za malo jest do dzwigania w lapce i jeszcze ten dzwiek...

    To sie nazywa onanizm sprzetowy ;-)
    witam
    przestaw na manual i bedzie bez dziwnych dzwiekow , ja tak mam i nie narzekam

    Darek
    pare sloikow i jedno body ......... ostatnio uzywane 9 lat temu czas nanowo zaczac przygode ....

  3. #73
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jul 2009
    Posty
    15

    Domyślnie Odp: Przejście z 24-70 na stałki

    24-70L to podstawowy obiektyw w systemie. Nie zastapi go ani 24-105 (zdecydowanie za ciemne) ani kilka stalek (owszem, pokrywaja kilka wspolnych ogniskowych, ale nie zawsze jest czas i miejsce na zonglerke). Dziwi mnie tez argument typu 2 stalki i 2 body - w czym to ma byc niby bardziej poreczne, lzejsze i latwiejsze w pracy niz jedno body z bardzo dobrym zoomem, ktory na dodatek ma najlepszy AF dostepny w systemie?

  4. #74
    Bywalec Awatar mnocon
    Dołączył
    Nov 2011
    Miasto
    Slask
    Wiek
    43
    Posty
    132

    Domyślnie Odp: Przejście z 24-70 na stałki

    szczególnie wersja II naprawdę niezastąpione szkiełko

  5. #75
    Pełne uzależnienie Awatar Pikczer
    Dołączył
    Aug 2005
    Miasto
    Warsaw
    Wiek
    48
    Posty
    2 578

    Domyślnie Odp: Przejście z 24-70 na stałki

    Cytat Zamieszczone przez catman69 Zobacz posta
    24-70L to podstawowy obiektyw w systemie. Nie zastapi go ani 24-105 (zdecydowanie za ciemne) ani kilka stalek (owszem, pokrywaja kilka wspolnych ogniskowych, ale nie zawsze jest czas i miejsce na zonglerke). Dziwi mnie tez argument typu 2 stalki i 2 body - w czym to ma byc niby bardziej poreczne, lzejsze i latwiejsze w pracy niz jedno body z bardzo dobrym zoomem, ktory na dodatek ma najlepszy AF dostepny w systemie?
    Wszystko zalezy co focisz Kolego.
    Co mi z uzytecznosci i uniwersalnosci zooma, jak robie w miejscach z bardzo mala iloscia swiatla????

    A po drugie - wole nie miec raz szerokiego kadru, raz portretu na rzecz np. jednego klasycznego ujecia z miejsca, ale gdzie uzylem f/1.4 a nie f/2.8

  6. #76
    Początki nałogu Awatar kurczeblade
    Dołączył
    Mar 2012
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    337

    Domyślnie Odp: Przejście z 24-70 na stałki

    Cytat Zamieszczone przez greg1981 Zobacz posta
    Kolega dał mi ból do głowy i powiem tak: Odezwał się do mnie jeden z kolegów, który chciałby sprzedać 17-55 - jeżeli cena będzie dośc dobra do pod młotek pójdzie 17-40 a w torbie mej zagości 17-55.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    A jeszcze jedno, gdybym nagle cudem wygospodarował kase na jakieś tam body tj np. 40d to czy wobec tego iśc w innym kierunku niż 17-55.
    Ja tak często robię/robiłem mając taki zestaw Canon 50D - C17-55 2.8 usm - Sigma 85 1.4 (wcześniej Canon 85 1.8) oblatywałem cały reportaż ślubny - od znajomego pożyczałem drugiego 50D na jednym 50D miałem 17-55 którym praktycznie oblatywałem wszystko, 2.8 można śmiało używać na każdej ogniskowej, do tego jest szybki i precyzyjny AF i stabilizacja która nawet przydaje się w kościele ( jak młodzi siedzą ) i chcę się wyciągnąć lepsze czasy.

    na drugim 50D miałem 85 1.4 robiłem detale i portrety .

    Zestaw świetny na cropie, zaznaczam że nie tylko bo na spacery, krajobrazy, portrety, i wiele wiele innych dało się tym załatwić
    Ostatnio edytowane przez kurczeblade ; 31-07-2013 o 11:56

  7. #77
    Pełne uzależnienie Awatar jan pawlak
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    4 292

    Domyślnie Odp: Przejście z 24-70 na stałki

    Cytat Zamieszczone przez Pikczer Zobacz posta
    Wszystko zalezy co focisz Kolego.
    Co mi z uzytecznosci i uniwersalnosci zooma, jak robie w miejscach z bardzo mala iloscia swiatla????

    A po drugie - wole nie miec raz szerokiego kadru, raz portretu na rzecz np. jednego klasycznego ujecia z miejsca, ale gdzie uzylem f/1.4 a nie f/2.8
    Wyższość AF przy f/1,4 nad f/2,8 zobaczysz tylko porównując na tym samym body i gdy naprawdę ciemno co przy "ślubach" się nie zdarza.
    Przy nocnych zdjęciach w mieście, ze statywu czy bez, też raczej nie jest istotne.
    Zdjęcia "sportowe" gdy ciemno to domena f/1,4

    jp

  8. #78
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jul 2009
    Posty
    15

    Domyślnie Odp: Przejście z 24-70 na stałki

    Cytat Zamieszczone przez Pikczer Zobacz posta
    Wszystko zalezy co focisz Kolego.
    Co mi z uzytecznosci i uniwersalnosci zooma, jak robie w miejscach z bardzo mala iloscia swiatla????

    A po drugie - wole nie miec raz szerokiego kadru, raz portretu na rzecz np. jednego klasycznego ujecia z miejsca, ale gdzie uzylem f/1.4 a nie f/2.8
    Piszac podstawowy, nie mialem na mysli jedyny. Porownaj jednak ilosc zastosowan dla zooma, a dla stalek f/1.4 - mowie o sytuacjach, w ktorych rzeczywiscie nic oprocz stalki nie pozwala zrobic dobrego zdjecia. I chodzilo mi glownie o osoby, ktore rozwazaja stalki vs. zoom dla kilkuprocentowej poprawy jakosci zdjec, ktora w praktyce rzadko jest az tak bardzo istotna, zwlaszcza gdy niesie za soba utrate wielu ujec z powodu koniecznosci zonglowanie szklami.

    Dodam, ze stalki sa swietnym rozwiazaniem dla zastosowan specjalistycznych, ale do ogolnie pojetej uniwersalnosci im daleko.

  9. #79
    Pełne uzależnienie Awatar banan82
    Dołączył
    Jun 2007
    Miasto
    Scotland
    Wiek
    42
    Posty
    1 165

    Domyślnie Odp: Przejście z 24-70 na stałki

    miałem 24-105, sprzedałem go zeby kupić 35L. Mam tez 50 1.4 oraz 85 1.8 i 135L. Jedyne zoomy to 17-40 i 70-200 ale zoomy mam na body tylko gdy robie krajobrazy.

    95% czasu uzywam 50mm - jest to genialene szklo i genialna ogniskowa. 35L jest jeszcze lepsze, ale z racji tego ze jest to szeroki kąt, rzadko go zakładam.

    Ja osobiście preferuję stałki. Niestety nie jest to rozwiązanie iście uniwersalne ale dające więcej radości w używaniu jak zoomy.
    5Dmk3 + 1Dsmk2 + Fuji X-T1
    Crazy Apple Fanboy
    Ex Linux User

  10. #80
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jun 2009
    Miasto
    Warsaw
    Posty
    374

    Domyślnie Odp: Przejście z 24-70 na stałki

    24-70mk2 jest jak stałka. Ciężko mi czasem rozróżnić zdjęcia z niego i 135/2.
    -C

    EOS R5+kilka szkiełek Canona

Strona 8 z 9 PierwszyPierwszy ... 6789 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •