Strona 3 z 9 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 83

Wątek: Przejście z 24-70 na stałki

  1. #21
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    45
    Posty
    2 655

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Parteq Zobacz posta
    Miewasz czasem problem z wyborem szkła?
    Mysle ze przy Twojej szklarni szczególnie w dolnym zakresie taki problem bym miał
    No chyba ze zawsze jedziesz na 3 body
    nie mam problemu, standardowo bo dwoch body mam podpiete 16-35 i 85mm (na cropie 1.3)

    wiem kiedy i na co zmieniac szklarnie podczas slubow czy innych okazji, np obraczkowanie to zawsze 24L (na cropie 1.3) i 135L na FF do zblizen dloni

    24-70 lezy w szafie, bo to ani nie jest szeroko ani tele, wiec taki zoom do niczego w sumie
    Moje wątki na forum: sport | fashion
    | R5 | 5D3 | 16-35L II | Sigma 24 Art | Sigma 50 Art | Sigma 105 Art | Sigma 120-300 2.8 OS |

  2. #22
    Pełne uzależnienie Awatar sal
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Gdzieś w lesie
    Posty
    1 106

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez paweleverest Zobacz posta
    Od samego poczatku to mówie
    Tylko kasa, kasa, kasa....
    (i jeszcze brak motywacji do trzymania zooma, mając stałki)
    Czasu nie mam, ale mam kompakt...


  3. #23
    Początki nałogu Awatar adikPL
    Dołączył
    May 2008
    Miasto
    Będzin
    Wiek
    42
    Posty
    349

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sal Zobacz posta
    Tylko kasa, kasa, kasa....
    (i jeszcze brak motywacji do trzymania zooma, mając stałki)
    motywacja zależy przeciez od zastosowania. ja mam 24-70 i doskonale mi się sprawdza w reportazu i kiedy wyskakuje sobie na street'a. lubie rowniez rozmowy, kontakt z ludzmi (co czesto konczy się prośbą o kilka portretów) stad w torbie mam 85, ale do szerszych kadrów (całe postaci) przydałaby mi się szersza stałka - stąd moje mysli krązą wokół 35L i powoli na nią zbieram. mam 40D i do moich zainteresowan zestaw 35L, 85, 24-70L wydaje byc optymalny.
    takze nie ma 1 gotowej recepty. chyba kazdy musi troche poczytac, zastanowic się i sam sobie odpowiedziec co mu jest potrzebne.

    BTW ja zreszta jak kazdy posiadacz 24-70 tez mam mysli o sprzedazy tego szkla, ale po ludzku jest mi go szkoda. mam dobra, calkiem ostra sztukę, a ponadto jak widze u sal'a mimo wszystko wraca sie do tego szkla. coraz bardziej mnie to utwierdza w przekonaniu, ze jednak ten zakres zooma - bez wzgledu ile sie go uzywa - powinien byc zawsze w pogotowiu (chocby lezal sobie na polce).
    www.adriankordas.blogspot.com
    -------------------------------
    [SIGPIC][/SIGPIC]

  4. #24
    Pełne uzależnienie Awatar sal
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Gdzieś w lesie
    Posty
    1 106

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adikPL Zobacz posta
    motywacja zależy przeciez od zastosowania. ja mam 24-70 i doskonale mi się sprawdza w reportazu i kiedy wyskakuje sobie na street'a.
    No właśnie - to masz całkiem sensowne zastosowanie.
    Ja jeśli już używam 24-70 (ostatnio bardzo rzadko), to jedynie w pomieszczeniach przy okazji jakichś urodzin, spotkań rodzinnych itd. (chociaż jedno takie ostatnio zrobiłem w całości na 70-200 ) albo focąc krajobrazy przy okazji wycieczek/zwiedzania.
    Generalnie każda z tych sytuacji jest przewidywalna i główna zaleta zooma, czyli uniwersalność, przestaje mieć dla mnie znaczenie.
    Poza tym ja w ogóle lubię raczej dłuższe ogniskowe (85, 135 itd.) niż szerokie kąty.
    Cytat Zamieszczone przez adikPL Zobacz posta
    BTW ja zreszta jak kazdy posiadacz 24-70 tez mam mysli o sprzedazy tego szkla, ale po ludzku jest mi go szkoda.
    Ja np. nie lubię trzymać czegoś w plecaku na zasadzie "a może mi się przyda ze 2 razy w tym roku".
    Dla mnie to zwykłe blokowanie środków i martnotrawstwo miejsca w plecaku.
    Czasu nie mam, ale mam kompakt...


  5. #25
    Pełne uzależnienie Awatar Goomis
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Bydgoszcz
    Wiek
    35
    Posty
    1 893

    Domyślnie

    Widzę, że częściowo mamy podobne preferencje i potrzeby. Zostawiam cropa nie tylko na backup ale i dla fps, i przedłużenia tele
    Na razie czekam na moje FF ale robiłem nim już i robię obecnie jeszcze tylko na cropie min. 35L i 85/1.8. Ogólnie już masakrycznie nie mogę się doczekać na tą 5DmkII... 35L na x1.6 zdecydowanie za wąsko, 85 - to samo, 70-200 czasem za ciemno lub brakuje IS :-P
    Dla mnie 35 na FF to ideał ogniskowej, 85 równieżł, ale czasem braknie uniwersalności, szybkości działania i przyda się drugie szkiełko i na druga puchę crop i uniwersalne pod FF, dlatego target na listopad to 24-70! równolegle z 35 i 85. Dlaczego? na 5D - i szeroko i w miarę blisko na portret, na crop też uniwersalnie. 16-35 miałby za mały zakres i to jest w sumie TYLKO szeroki kąt, 24-105 - zakres fantastyczny, ale niestety cieeeemno, a 17-55 nie podepne do FF - więc traci sens. Ideałem dla mnie byłoby uzupełniające szkiełko w postaci EF 17-55/2.8 L no ale niestety...
    A więc reasumując, ja bym zaczekał i dokupił 35L a nie pozbywał się 24-70 No chyba, ze faktycznie zauważyłeś, że praktycznie nie używasz całego zakresu z zooma, ale pamiętaj, ze na cropie będzie zdecydowanie inaczej
    5DmkIII + S14/2.8 + C35/1.4LmkII + C85/1.2LmkII + C70-200/2.8L + 600EX-RT & 580EXII + Think Tanki (Retro30, Shapeshifter, Skin Set v2) + NEC EA274WMi + Sandisk

  6. #26
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jan 2010
    Miasto
    Podkarpacie
    Posty
    70

    Domyślnie

    Witam. Odświeżę trochę temat. Walcze z myślami i postanowiłem podzielić się z wami. Obecnie posiadam 7d i podpięty 17-40L, jednak po ostatnich pstrykaniach w ciemnych kośiołach, przyszedł chyba czas na coś jaśniejszego(nie wyrabia 17-40). Jako pierwszy pomysł pojawiło się zastapienie 17-40 na 24-70 2.8, jako drugi pomysł stałki mianowicie 24 1.8 i 50 1.4, zaznaczę ze 85 1.8 już posiadam(na stałki klasy L niestety mnie nie stać). O ile o 24-70 sporo uzytkowników rozpisuje się jakoś nie specjalnie dobrze, lecz jednak warto mieć, o tyle stałki wiekszośc poleca.
    Nie było by problemu gdybym posiadał puszke FF ale niestety narazie budżet nie pozwala choćby o takim cudeńku mysleć, a 7d kupiłem mocno mocno okazyjnie tuż po premierze. Wiem, że to mój problem co zrobic ale jakoś może ktoś cos podpowie z bardziej doświadczonych uzytkowników ww. szkieł, może jeszcze coś innego zasugeruje. Powiem jeszcze, że od dłuższego czasu choruje na 70-200 2.8, jednak to drugorzędna potrzeba.

  7. #27
    Pełne uzależnienie Awatar MariuszJ
    Dołączył
    Dec 2009
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    56
    Posty
    1 697

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez greg1981 Zobacz posta
    Witam. Odświeżę trochę temat. Walcze z myślami i postanowiłem podzielić się z wami. Obecnie posiadam 7d i podpięty 17-40L, jednak po ostatnich pstrykaniach w ciemnych kośiołach, przyszedł chyba czas na coś jaśniejszego(nie wyrabia 17-40). Jako pierwszy pomysł pojawiło się zastapienie 17-40 na 24-70 2.8, jako drugi pomysł stałki mianowicie 24 1.8 i 50 1.4, zaznaczę ze 85 1.8 już posiadam(na stałki klasy L niestety mnie nie stać). O ile o 24-70 sporo uzytkowników rozpisuje się jakoś nie specjalnie dobrze, lecz jednak warto mieć, o tyle stałki wiekszośc poleca.
    Nie było by problemu gdybym posiadał puszke FF ale niestety narazie budżet nie pozwala choćby o takim cudeńku mysleć, a 7d kupiłem mocno mocno okazyjnie tuż po premierze. Wiem, że to mój problem co zrobic ale jakoś może ktoś cos podpowie z bardziej doświadczonych uzytkowników ww. szkieł, może jeszcze coś innego zasugeruje. Powiem jeszcze, że od dłuższego czasu choruje na 70-200 2.8, jednak to drugorzędna potrzeba.
    24/1.8? Chyba 28/1.8.

    Po prostu kup 17-55IS, będzie fajny tandem z 85/1.8. Nie wiem kto Ci polecił tego 17-40 do cropa, może niech teraz odkupi od Ciebie...
    Entuzjastyczny Neofita

  8. #28
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jan 2010
    Miasto
    Podkarpacie
    Posty
    70

    Domyślnie

    Fakt mój błąd 28 1.8. A 17-40 dokładnie ktos mi polecił ale to już po frytkach - dlatego też zastanawiam się nad sprzedażą.

  9. #29
    Pełne uzależnienie Awatar MariuszJ
    Dołączył
    Dec 2009
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    56
    Posty
    1 697

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez greg1981 Zobacz posta
    Fakt mój błąd 28 1.8. A 17-40 dokładnie ktos mi polecił ale to już po frytkach - dlatego też zastanawiam się nad sprzedażą.
    17-40 to bardzo dobry obiektyw, ale oczywiście nie do tego do czego go stosujesz - z odsprzedażą nie powinieneś mieć kłopotów. W szerokie stałki cropowe o przyzwoitej jakości w ludzkiej cenie się nie baw, bo ich po prostu nie ma (chyba że Sigma 30/1.4 - ale nie znam się). 17-55 da Ci jeszcze jednego kopa - IS, nieoceniony w statycznych scenach.

    Ewentualnie substytut od Tamrona.
    Entuzjastyczny Neofita

  10. #30
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jan 2010
    Miasto
    Podkarpacie
    Posty
    70

    Domyślnie

    Jak najbardziej porada dość dobra, jednak jakoś po trzymaniu w rece 17-85 a 17-40 to jest drastyczna różnica. Nie widziałem jeszcze 17-55 ale przede wszystkim musze ja poogladac podpiąć i zobaczyć. A możesz mi odpowiedziec jeszcze na pytanie dlaczego uważasz, że stałki np 50 czy 28 nie nadają się pod cropa. Pytam ponieważ kiedyś chciałbym również jak wielu z was przejśc na FF i wtedy ten 17-55 byłby bezuzyteczny.

Strona 3 z 9 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •