Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Wątek: Canon 40D vs 500D

  1. #11
    Pełne uzależnienie Awatar sal
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Gdzieś w lesie
    Posty
    1 104

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez leCoq Zobacz posta
    No wybacz ale nie bardzo 5d, to sama półka co jedynki, tylko inne przeznaczenie.
    Że jak?
    Czasu nie mam, ale mam kompakt...


  2. #12
    Pełne uzależnienie Awatar Matsil
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    Wołomin
    Wiek
    45
    Posty
    2 022

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez leCoq Zobacz posta
    No wybacz ale nie bardzo 5d, to sama półka co jedynki, tylko inne przeznaczenie.
    Bardzo bym chciał, żeby tak było szczególnie, że 5-kę można kupić ponad 2 razy taniej. Weź do ręki 1-kę i 5-kę, zrób trochę zdjęć a od razu zobaczysz różnicę bo widać, że chyba nie miałeś takiej okazji.
    Jest tak jak napisał Mellan.
    R6, 5DIII, 24L, 35L, 50L, 85L, 135L, 16-35L, 24-70L, 70-200L, 100-400L, 580x2, 430 i inne graty

  3. #13

    Domyślnie

    Sorry za OT, ale 5D jest raczej do studia, a w studiu nie pada deszcz i modelki nie uciekają przed fotografem. Każda puszka jest stworzona "do czegoś" innego. Np do reporterki od 5D lepsza będzie 40D (z oczywistych powodów). To, że 1 jest 2x tańsza, nie znaczy, że nie jest PRO.

    Wracając do tematu: jak do zdjęć, to bierz 40D, ergonomia i wykonanie o niebo lepsze.

  4. #14
    Pełne uzależnienie Awatar _igi
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 035

    Domyślnie

    Mam i jednego, i drugiego. I powiem tak - do dużych szkieł, oraz jeśli nie ogranicza nas "wielkość" aparatu (bo w sumie, ni to duże, ni to małe nie jest) - to 40D. Do streetu, albo małych stałek, pokroju 28/1,8, 50/1,8 czy 85/1,8 - 500D jest fantastyczne, przy ISO-H daje naprawdę niezłe możliwości pracy w nocy, bez statywu.

    Ergonomia jest lepsza w 40D, niemniej jednak, 500D, porównując do 400D jest naprawdę do przodu - guziki są duże, wypukłe, nie jest trudno namierzyć je w rękawiczkach.

    Autofocus - w terenie nie zdarzyło mi się, żeby spudłował któryś z nich (poza 40D, jak miałem krople wody na obiektywie ), przy zabawie w focenie jakiegoś dziadostwa w domu, 500D czasami się może zgubić.

    No i jeszcze jedna sprawa, 10 vs 15 megapikseli.
    Moje wszystkie szkła, za wyjątkiem S10-20, są na 40D ostre. Sigma jest względnie ostra na f/8-11.
    Na 500D, przyznam, że ostre było jedynie 28/1,8.
    Niemniej jednak ilość detalu, jaką można zarejestrować 500D, miejscami powala
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez eclipsis Zobacz posta
    Wracając do tematu: jak do zdjęć, to bierz 40D, ergonomia i wykonanie o niebo lepsze.
    Jeśli chodzi o ergonomię, to 500D z GRIP'em będzie wygodniejsze, niż 40D bez. Oba ciała mają jedną wadę - są za małe!
    Ostatnio edytowane przez _igi ; 26-12-2009 o 18:41 Powód: Automerged Doublepost
    5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto

  5. #15
    Grzeczny i układny podpis Awatar Merde
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    45
    Posty
    7 756

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez _igi Zobacz posta
    Jeśli chodzi o ergonomię, to 500D z GRIP'em będzie wygodniejsze, niż 40D bez.
    Tylko pod warunkiem, że ergonomię sprowadzimy wyłącznie do wygody trzymania w łapie... Kółka nastaw nie przybędzie, drugiego LCD również, że o guzikologii nie wspomnę.
    I don't pretend to understand Brannigan's Law. I merely enforce it

  6. #16
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2009
    Miasto
    Kielce
    Posty
    1 290

    Domyślnie

    Co do ergonomi to tylko i wyłącznie przejść się do sklepu i pomacać.

  7. #17
    Pełne uzależnienie Awatar Merauder
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Myslovitz
    Wiek
    43
    Posty
    1 092

    Domyślnie

    A dla mnie co raz bardziej zaczyna miec znaczenie roznica ukladow AF w seriach xxD i xxxD, zwlaszcza przy jasnych stalkach. Co raz wiecej robie fotek w ciemniejszych miejscach zwlaszcza kosciolach i AF na przeslonach bliskich pelnej dziury w w/w szklach zaczyna byc srednio przewidywalny w mojej 450-tce.
    Ostatnio edytowane przez Merauder ; 27-12-2009 o 19:21
    7D | 450D | C10-22 3.5-4.5 | S8 3.5 Fish | C28 1.8 | C50 1.4 | C85 1.8 | 430EX II | Phottix|

  8. #18
    Początki nałogu Awatar UrGuR
    Dołączył
    Jan 2009
    Miasto
    Wronki
    Wiek
    33
    Posty
    300

    Domyślnie

    Zgadzam sie z przedmówcą. O ile w dzień na zewnątrz jest ok, nawet na bocznych, o tyle wejście do pomieszczenia, gdzie nawet nie musi być ciemno oznacza dużą loterie, a to jest strasznie niekomfortowe, a wręcz irytujące, gdy nie ma czasu i możliwości na dubla, a okazuje sie, ze AF nie trafił. W tej chwili to najważniejszy z powodów dla którego na wiosne przesiadam sie na 40/50D, chce mieć AF, który mnie nie bedzie zawodził, a robiąc portrety itp. potrzebuje sprawnych punktów bocznych w każdych warunkach.
    https://www.flickr.com/photos/marcinmichalowskipl/
    C5DII + S24/1.4 Art + C50/1.8 STM + C85/1.8 + 24-105/4 L IS + T70-300 USD VC

  9. #19
    Początki nałogu Awatar djcargo
    Dołączył
    Dec 2007
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    40
    Posty
    353

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Zidus Zobacz posta
    Ja miałem podobny problem z EOS 20D i EOS 500D. Wygrał EOS 500D. Nowsza konstrukcja, lepszy procek, czyszczenie matrycy z kurzu(!) i nagrywanie filmów HD które najbardziej mnie interesują
    Ale porównywanie 20d z 500d nie ma najmniejszego sensu... Różni je za duża przepaść technologiczna - więc nie dziwię się, że z obiektywnego punktu widzenia wygrało 500d
    Regulamin pkt 8.

  10. #20

    Domyślnie

    40 40 40 40 40 40 40 40 40 40 40 40 40 40 40 40 40 4040 40 40 40 40 40 40 40 4040 40 40 40 40 40 40 40 4040 40 40 40 40 40 40 40 40 40 40 40 40 40 40 40 40 40 40 40 40 40 40 40 40 40 40 D

    Konstrukcyjnie nie ma sensu porównywać 40 do 500 bo to klasa półprofesjonalna i amatorska.

    zdecydowanie lepiej kupić 40D większe body lepiej trzyma się w ręce, lepiej uszczelnione, tańsze niż nowa 500D, oferuje te same możliwości.

    Poza wielkością matrycy 300, 350, 400, 450, 500 D to praktycznie ten sam aparat

    Tak samo 30, 40 i 50D z tym że te ostatnie to o wiele lepsza konstrukcja.

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •