Strona 3 z 8 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 75

Wątek: Jaki obiektyw na Egipt?

  1. #21
    Dopiero zaczyna Awatar as...
    Dołączył
    Jul 2009
    Posty
    45

    Domyślnie

    Jak będziesz w Egipcie chciał robić zdjęcia ze , noś go w torbie jaki z nim dostałeś i nikt się nie , w świątyni hapszepsut ( jak to się piszę? ) trzeba dokupić dod. bilet aby wejść ze statywem ( nie chciało mi się go składać ), znajomi weszli i wyszli ze złożonym..
    Później wszędzie też tak robiłem i nikt się nie przyczepił...
    Uważaj także na robienie zdjęć wew. różnych pomieszczeń, bardzo uważaj, mi sprawę załatwiło 10$ + qpa strachu, znajomym z grupy którzy zostali przyłapani na robienie zdjęć w miejscu gdzie to była zabronione, przyszedł "turist" policjant i komisyjnie "pizd*" aparatem o ziemię!!!!
    Także przestrzegam, mi się udało, ponoć większości się nie udaje, szczególnie rano.....
    W muzeum w kairze całkiem sobie odpuść robienie zdjęć, nawet nie wejdziesz z aparatem....
    Także przestrzegam przed robieniem zdjęć tam gdzie nie można, przewodnik zawsze mówi że można, bądź nie można i radzę się do tego stosować.....!

    To chory kraj, coś takiego jak prawo tam nie występuje 8)
    5d2+ lenistwo: 16-35L II 2.8+70-200L 2.8 + 580ex(nie używam)
    + jeszcze 24L II i 85II L , były 17-50tami, c17-55 x2, 17-40L, 50-135 (wspaniałe szkło) 70-200L 4 i canon 350d je widział wszystkie

  2. #22
    Początki nałogu Awatar piotrr
    Dołączył
    Oct 2007
    Miasto
    Szczecin
    Posty
    436

    Domyślnie

    Byłem tam i najmniejszych problemów, rada - miej przy sobie tzw " one dollar, my friend" pozwoli Ci to na spokojne i miłe relacje z tubylcami... (pliczek jednodolarowych banknotów trzeba mieć pod ręką)
    BTW miałem statyw przypięty zawsze do plecaka w podręcznym i żadnych kłopotów.
    Nie miałem tam i żadnych problemów ze sprzętem, dobry plecak i trochę staranności przy zmianie szkieł załatwia temat.
    Mi się na pustyni bardzo sprawiła osłona przeciwdeszczowa mojego computrekkera.

    Generalnie światła Ci nie zabraknie, 17-40 zrobi dobrą robotę, polecam polar do niego.
    Na klimatyczne wieczory statyw , no i masz przecież 1.4 w arsenale. Dokładając do tego 70-200 masz idealny komplet na tę podróż. Pozdrawiam.

  3. #23
    Początki nałogu
    Dołączył
    Mar 2007
    Posty
    422

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez as... Zobacz posta
    Jak będziesz w Egipcie chciał robić zdjęcia ze , noś go w torbie jaki z nim dostałeś i nikt się nie , w świątyni hapszepsut ( jak to się piszę? ) trzeba dokupić dod. bilet aby wejść ze statywem ( nie chciało mi się go składać ), znajomi weszli i wyszli ze złożonym..
    Później wszędzie też tak robiłem i nikt się nie przyczepił...
    Uważaj także na robienie zdjęć wew. różnych pomieszczeń, bardzo uważaj, mi sprawę załatwiło 10$ + qpa strachu, znajomym z grupy którzy zostali przyłapani na robienie zdjęć w miejscu gdzie to była zabronione, przyszedł "turist" policjant i komisyjnie "pizd*" aparatem o ziemię!!!!
    Także przestrzegam, mi się udało, ponoć większości się nie udaje, szczególnie rano.....
    W muzeum w kairze całkiem sobie odpuść robienie zdjęć, nawet nie wejdziesz z aparatem....
    Także przestrzegam przed robieniem zdjęć tam gdzie nie można, przewodnik zawsze mówi że można, bądź nie można i radzę się do tego stosować.....!

    To chory kraj, coś takiego jak prawo tam nie występuje 8)
    Ciekawe: jednocześnie zachęcasz do wnoszenia 'nielegalnego' statywu - wbrew przepisom wymuszającym kupno "legalnego" biletu, a potem przestrzegasz przed robieniem czegoś wbrew regulaminowi...

    O co chodzi?
    Aparaty, obiektywy, lampy.

  4. #24
    Bywalec Awatar SirDuncan
    Dołączył
    Oct 2007
    Wiek
    43
    Posty
    122

    Domyślnie

    wydaje mi sie, ze zakup obiektywu za ~3PLN, to chyba problem troche szerszy niz jeden dwutygodniowy wyjazd, wiec w rozwazaniasz patrzylbym troche szerzej na temat... taki obiektyw jak Ci podpasuje moze i 10 lat dobrze sluzyc... wiec, bedziessz focil glownie na wyjazdach w trudne (dla sprzetu) miejsca, czy moze jednak wiecej bedziesz korzystalw innych sytuacjach? Ja sprzet kupowalem wlasnie z zalozeniem dokumentacji wypadow w 'uciazliwe' miejsca, tak wiec 17-40 i 70-200 wydawal mi sie niepodwazalnym 'must have', ale odkad kupilem C50f1.4 jakos 17-40 mnie denerwuje, ze nie taki ostry i nagle ciemny sie zrobil... a moze po prostu szukam dziury w calym bo juz za dlugo mam ten obiektyw... ;-)
    ktorego bys nie wybral, mysle, ze bedziesz zadowolony. Chociaz teraz tak sobie pomyslalem, ze w sumie wlasnie wrocilem z turcji i jak podpinalem 50-tke, to jakos tak nie moglem pozbyc sie strachu, ze zaraz jakis paprochow mi nalezie do srodka - nigdy takiego problemu z psychika nie mialem w przypadku 17-40 ;-). Co prawda zadne paprochy do 50-tki nie nalazly, 'ale niesmak pozostal' ;-)

    a co do statywu, to swietnie sprawdza sie srednio wypakowany maly plecak. Dodatkowo zawsze staram sie robic kadr o jakies 20% szerszy, zeby mozna bylo na spokojnie w domu skorygowac ciutek w ktoras strone.
    5D mkII, 20D, C17-40/4L, C24-105/4L, C70-200/4L, C50/1.4, 580EX, 580EXII, A70+WP-DC700

  5. #25
    Pełne uzależnienie Awatar mgtan
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    1 084

    Domyślnie

    przeczytałem cały wątek i patrze na szklanie kolegi... może jednak 10-22 Canona? jest równie pancerny co 17-40. klimatyczne landszafty czy zdjęcia wewnątrz muzeów za statywów będą fajne...do tego załamania na narożnikach (tendencja do widzenia więcej niż oko ludzkie) powoduje że można mieć super perspektywe.10-22 + 50 + 70-200 fajny komplet do podobnego dąże... tylko uzupełniony o 24-105 ;-)
    Canon 40D + BG-E2N => 5D MkII
    24-105 f/4 IS USM L + 50 f/1.4
    Speedlite 580EX II,SanDisk Extreme 8GB, Benro A-500EX + KB-1A...

  6. #26
    Początki nałogu Awatar x-mac
    Dołączył
    Feb 2009
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    48
    Posty
    285

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mgtan Zobacz posta
    może jednak 10-22 Canona? jest równie pancerny co 17-40.
    To małe uproszczenie. Że jest równie ostry albo nawet ostrzejszy to się zgodzę, że jest solidnie wykonany też, ale żeby ten EF-S był równie pancerny co 17-40 (uszczelnienia, konstrukcja "L") to pozwolę sobie na odmienne zdanie - w szczególności uwzględniając zastosowanie z tytułu wątku. Do "spokojnej fotografii" jak najbardziej, zwłaszcza że na cropie daje +/- odpowiednik FOV tej Lki.
    marcin
    forma wynika z funkcji (ls) - mniej znaczy więcej (mvdr) - ornament to zbrodnia (al)

    szukaj: 1 2 3

  7. #27
    Pełne uzależnienie Awatar mgtan
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    1 084

    Domyślnie

    uszczelnienia są bardzo dobre...to jest jedno z dwóch szkieł uważam które nie ma znaczka L bo jest tylko EF-s... dwa bo uważam że 17-55 f/2.8 IS oraz włąsnie ten 10-22... zeby były na pełną klatkę to by były L. uszczelnienia... ja nie widze problemu..uszczelka od bagnety jest. miałem wszystkie 3 szkłą w ręku... oczywiście 17-40 jest niezniszczalny wręcz ale 10-22 pancerny :-).
    Canon 40D + BG-E2N => 5D MkII
    24-105 f/4 IS USM L + 50 f/1.4
    Speedlite 580EX II,SanDisk Extreme 8GB, Benro A-500EX + KB-1A...

  8. #28
    Bywalec Awatar noeee
    Dołączył
    Apr 2008
    Miasto
    Wrocek
    Wiek
    51
    Posty
    146

    Domyślnie na cropie .... to tylko 10-22

    Potwierdzam ....
    na cropie .... to tylko 10-22

    Będziesz w wielu miejscach ... i szkoda czasu na pierdoły (zmienianie obiektywu, dźwiganie balastu) ... a ten załatwi Ci wszytko ...

    Na ISO 1600 zrobisz całkiem udane zdjęcia z ręki w pomieszczaniu przy czasie 1/20- 1/15 sek .... (dla przesłony 3.5 bo tak nisko pozwoli ci zejść 10-22 np. na kącie 12 14 - to już nawet w półmroku da radę coś focić - tylko co by się ludzie nie ruszali za bardzo) ....

    Do niego polara i szare polówki np. uniwersalne cokina

    to szkiełko jest niewiarygodnie ostre !
    A przy matrycy 12-15M robisz zdjęcie np. 14 i masz 2 w jednym ....
    bo i zdjęcie krajobrazowe i wycinasz portret jak chcesz

    L'ka 17-40 to na FF a nie na kropa.
    5D MK2, 450D, 10-22/3.5-4.5, 28/1.8, 50/1.4, 100 L IS, 70-200/4 L IS, 24-105/4 L IS, 18-55 IS, Kenko 1,4x, Metz 58 AF-1 i inne
    100 2.8 macro - sprzedam

  9. #29
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    36

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez noeee Zobacz posta
    Potwierdzam ....
    na cropie .... to tylko 10-22
    Ja osobiście nie mam tego szkła, ale przymierzam się do właśnie takiego zestawu. 10-22 + 70-200/4 + do tego jakaś stałka dla światła i na zapełnienie dziury. Obecnie mam 50/1.8, ale ta ogniskowa na cropie to trochę mało uniwersalne zastosowanie. Tylko portret praktycznie. Na wycieczkę wolałbym wziąć te 2 zoomy + 28/1.8 lub 35/2.
    Co myślicie o takim zestawie, jeśli trzeba by się ograniczyć do max 3 obiektywów?
    450D + 10-22 + 50/1.8 + 70-200/4

  10. #30

    Domyślnie

    Ja dzisiaj przyleciałam z Egiptu i zgodze się z ty, że światła tam nie brakuje, ale za to statywu brakowało mi baaardzo. Biorąc pod uwagę, że odpowiednia do zwiedzania, spacerowania pogoda robi się obecnie dopiero wieczorami, często czułam niedosyt nie mogąc zrobić tak klimatycznych zdjęć wieczornych jakbym chciała (nauczka na przyszłość). Z kurzem nie miałam jakichś większych problemów, a aparat zabierałam wszędzie dbając oczywście i pilnując by nie był narażony na nadmierne zakurzenie/zapiaszczenie. Egipt fociłam 40d + kit (niestety na nic lepsego do czasu wyjazdu nie mogłam sobie pozwolić) i wyszło całkiem, calkiem wiec z Twoim sprzętem na pewno będziesz zadowolony z recultatów. Mi tak jak juz naisałam światła nie brakowało, ale za to długieo końca już tak, powodzenia i udaego wyjazdu życzę!
    40d | c18-55 IS | c24/2.8 stm

Strona 3 z 8 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •