Cytat Zamieszczone przez remol71 Zobacz posta
Bez przesady z tą ergonomią. Co do rozpiętości tonalnej to trzaskanie w sRAWach nie zmienia właściwości fizycznych pojedynczego piksela więc rozpiętość tonalna będzie taka sama jak w RAWach. Co do tego przeskku wyżej to już zależy od indywidualnych upodobań, zależnie od rodzaju uprawianej fotografii jest to przeskok albo i nie jest. Przy szybkiej reporterce zapewne jest spory, przy landszafciarstwie bez różnicy, tylko dźwigania więcej.
Moim zdaniem wystarczy podpiąć 24-105 lub inny cięższy obiektyw do 500d i do 50d żeby poczuć różnicę w ergonomii - ale to pewnie zależy od indywidualnych upodobań.

Wspomniane sRAW-y to świetna rzecz tym bardziej dla amatorów.

Jeśli chodzi o inne różnice 500d-50d to boczne punkty krzyżowe i 6,3fps vs 3,4fps też są dosyć istotne.