Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 31

Wątek: 500D v 50D róznice warte 1000PLN?

  1. #11
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Dec 2008
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    35

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez remol71 Zobacz posta
    Bez przesady z tą ergonomią. Co do rozpiętości tonalnej to trzaskanie w sRAWach nie zmienia właściwości fizycznych pojedynczego piksela więc rozpiętość tonalna będzie taka sama jak w RAWach. Co do tego przeskku wyżej to już zależy od indywidualnych upodobań, zależnie od rodzaju uprawianej fotografii jest to przeskok albo i nie jest. Przy szybkiej reporterce zapewne jest spory, przy landszafciarstwie bez różnicy, tylko dźwigania więcej.
    Moim zdaniem wystarczy podpiąć 24-105 lub inny cięższy obiektyw do 500d i do 50d żeby poczuć różnicę w ergonomii - ale to pewnie zależy od indywidualnych upodobań.

    Wspomniane sRAW-y to świetna rzecz tym bardziej dla amatorów.

    Jeśli chodzi o inne różnice 500d-50d to boczne punkty krzyżowe i 6,3fps vs 3,4fps też są dosyć istotne.
    Było 50D + 24-105/4L + 85/1.8, jest D700+50/1.4+80-200AF-S

  2. #12
    Dopiero zaczyna Awatar softgbs
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Poznań/Bydgoszcz/Inowrocław
    Posty
    37

    Domyślnie

    Akurat u mnie to portret w większości + śluby i od czasu do czasu widoczki i w tym przypadku czuć różnicę między 400D a 50D. Zwłaszcza jak fisza sie podpina i jest jakis taniec, więc aby zachować klimat na ciemniejszej sali to iso1600 1/50s i minimalnie dopalana lampa odbijana od ściany czy sufitu na minimalnej mocy. Tyle że iso1600 z 400D jest w granicach tolerancji jakościowej możnaby powiedzieć ... a tak to nic złego o Tym aparacie nie powiem

  3. #13
    Zablokowany
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Wawa
    Wiek
    54
    Posty
    371

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez x-mac Zobacz posta
    Być może chodziło o to?
    Na wykresie dla sRAW i RAW jest 7 z groszami przy ISO100. Widać tam drobne różnice ale w granicach błędu pomiaru wyniki się zazębiają. Nie widać w tym sprzeczności z tym co napisałem. Co by nie kombinować z obróbką to stosunek sygnał/szum piksela w matrycy zawsze będzia taki sam. Fizyki Panie nie przeskoczysz. To tyle.

  4. #14
    Uzależniony
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    513

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez remol71 Zobacz posta
    Na wykresie dla sRAW i RAW jest 7 z groszami przy ISO100. Widać tam drobne różnice ale w granicach błędu pomiaru wyniki się zazębiają. Nie widać w tym sprzeczności z tym co napisałem. Co by nie kombinować z obróbką to stosunek sygnał/szum piksela w matrycy zawsze będzia taki sam. Fizyki Panie nie przeskoczysz. To tyle.
    No a popatrz przy wyższych ISO. Tam przeskoczyli już znacznie fizykę
    C7D | S30 1,4 | C17-55 2,8 | S50-150 2,8

  5. #15
    Zablokowany
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Wawa
    Wiek
    54
    Posty
    371

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sober Zobacz posta
    No a popatrz przy wyższych ISO. Tam przeskoczyli już znacznie fizykę
    Nie chce mi się ciągnąć tego tematu. Stosunek sygnał szum matrycy można poprawić jedynie przez obniżenie temperatury. W lustrzankach tylko zima pomaga.

  6. #16
    Pełne uzależnienie Awatar pan.kolega
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    2 817

    Domyślnie

    Ktoś w tych testach łże.

    Optyczne mówią, że DR w 50D jest 5 Ev na ISO 400.

    DXO mówi, że jest ok. 10.5



    Do bani któreś z tych testów. Chyba wiem które.

    http://www.dxomark.com/index.php/eng...(brand2)/Canon

  7. #17
    Początki nałogu
    Dołączył
    Nov 2008
    Miasto
    Dobczyce, Kraków
    Wiek
    49
    Posty
    317

    Domyślnie

    Nawet 600 jak bedzie to i tak bedzie i tak wersja XXX ktora nie bedzie lepsza od wersja XX i nie bedzie lepszą wersja od X.

    Czyli resumujac jezeli chcesz coś lepszego to bierz smiało 40/50D (jeżeli chcesz cropa) lub FF (pełną kaltke) 5D lub 5DII (ten niestety kosztuje obecnie za duzo)

    Ja miałem najpierw 50D pozniej 5D. Teraz robie zdjęcia tylko i wyłącznie 5D - inna budowa i inna jakość - chodz do sportu uzywam 50D.

  8. #18
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ts147 Zobacz posta
    Moim zdaniem wystarczy podpiąć 24-105 lub inny cięższy obiektyw do 500d i do 50d żeby poczuć różnicę w ergonomii - ale to pewnie zależy od indywidualnych upodobań.
    Tak i niektórym nawet już się odechce robić zdjęć nosząc coś takiego na codzień :wink:.
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  9. #19
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    36

    Domyślnie

    Co Wy z tą ergonomią? Psioczycie na tą serię xxxD jakby grip miał okładzinę ze szpilek.

    Eergonomia od modelu 450d znacznie się poprawiła w tej serii.
    Macałem obydwa modele, wybrałem "niższy".

    1000 PLN zostaw sobie na szkła i będziesz zadowolony. Poza tym filmy w 500d są naprawdę fajne (patrz vimeo.com), ale już mamy wątek o filmach w 500d.

  10. #20
    Dopiero zaczyna Awatar bogdfun
    Dołączył
    Aug 2009
    Wiek
    46
    Posty
    35

    Domyślnie

    Mam 500D. Ostatnio brałem aktywny udział w zakupie, którego efektem był D90.. Dzisiaj wiem, że bez jednego zera mogło być dużo lepiej (wiem to tylko z extra dodatkowego przeszukiwania forum, opinii, recenzji..).. Jeśli kupiłeś 500D - nic nie straciłeś b ciężko się na nim zawieźć.. jeśli kupiłeś 50D - ... może być tylko lepiej.. pzdr
    500D, 18-55-250, Hoya Pro1 Digital

Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •