Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 31

Wątek: 500D v 50D róznice warte 1000PLN?

Mieszany widok

  1. #1
    AMS_Artur
    Guest

    Domyślnie 500D v 50D róznice warte 1000PLN?

    Witam,

    być może zadam jedno z tysiąca podobnych pytań w historii tego forum... zaryzykuję:

    stoję przed wyborem 500D v 50D (tylko body)
    na codzień mam szkła:
    EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM
    EF 70-200mm f/4L USM
    EF 50mm f/1.8 II
    90% moich zdjęć to prywatne okazje. portrety, miasto, samoloty
    10% zdjęcia produktowe
    wcześniej działałem na EOS 300D, 350D, 400D - tym razem szukam jednak lepszego poziomu jeśli chodzi o AF, kolory (bez konieczności zaawansowanej zabawy w obrabianiu zdjęć na PC), szumy przy wyższych ISO.

    w zasadzie wolałbym 5DmkII :-) i nie byłoby "dylematu" ale jest to poza moim zasięgiem "rozsądnych finansów" - poza tym, czułbym się jak 17-nastolatek z nowym prawem jazdy, który kupuje sobie nowego porsche, bo chce żeby mu się "dobrze jeździło"... po prostu to jeszcze chyba także nie mój poziom umiejętności.

    analizując czysto techniczne parametry doszedłem do wniosku, że porównując 500D oraz 50D podstawową różnicą jest MAGNEZOWY KORPUS z 50D.... pozostałe parametry są takie same lub na "korzyść" 500D (nagrywanie filmów - co średnio jest mi potrzebne i nie spodziewam sie tu jakości)

    jaki jest sens w wyborze 50D (różnica ok +1000 PLN) oraz większa waga i droższe akcesoria?

    czy ktoś ma logiczne argumenty, czy pozostaje tylko argument, że "to model z półki wyższej niż 500D w ofercie Canona"?

    będę szczerze zobowiązany, kupić muszę do czwartku (16 lipca)
    pozdrawiam!

  2. #2
    Uzależniony Awatar ElSor
    Dołączył
    Jun 2008
    Miasto
    Ozimek (OPO)
    Wiek
    43
    Posty
    504

    Domyślnie

    Powiem tak (nie ja 1wszy i nie ostatni).
    Idz do chocby najblizszego sklepu nie dla idiotow czy euro RTV i AGD i pomacaj obie serie - gwarantuje ze nizszej nie bedziesz chcial dotykac wiecej

    Oczywiscie o danych technicznych nie bede sie wypowiadal bo juz sa szeroko znane wszystkim.
    A490+SDK
    Galeria CB | Sport CB || PhotoShop jest jak cebula . . . ma warstwy

  3. #3
    Bywalec
    Dołączył
    May 2009
    Miasto
    Rzeszow
    Posty
    108

    Domyślnie

    Ponadto roznica jest tez w wizjerze (inna budowa) i minimalnym czasie migawki 1/4000 - 1/8000.

    Tak jak napisano: idz, pomacaj i sam zdecyduj, czy warto doplacac.

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar mate00sh
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Warszawa & Mysiadło
    Wiek
    45
    Posty
    1 312

    Domyślnie

    Skoro nie czujesz tych różnic to znaczy że nie potrzebujesz 50D. Kup 500D i niech Ci służy dobrze.
    "Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston

  5. #5
    Zablokowany
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Wawa
    Wiek
    54
    Posty
    371

    Domyślnie

    Coś w temacie tylko poprzedni model. Miałem 400D i zamieniłem na 40D. Fotografuję amatorsko. Realna zaleta to lepszy AF, LV i wymienna matówka w wizjerze, wstawiłem Af-s do manualnego ostrzenia. Wada zasadnicza to rozmiar i waga. Od 400D odpinałem gripa, przypinałem 28/2.8 i miałem poręczny mały zestawik i dobrych parametrach. Jakość obrazka taka sama, te same kolory. Może 400D troszeczkę więcej szumiał ale to nie ma znaczenia. Czy warto?? Z mojego punktu widzenia sądzę że nie do końca. 400D to znakomity niedoceniany aparat.

  6. #6
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Poznań
    Posty
    3 608

    Domyślnie

    Używam 40d i 500d, wiec nie bede chyba zbyt stronniczy
    Jeśli ktoś zamierza się trochę poważniej zająć fotografowaniem, to warto wybrać 40/50d. Ze względu na ergonomię, AF i parę innych rzeczy.
    Co nie zmienia faktu, że 500d ma też pewne przewagi nad 40/50d:
    + mniejszą wagę/rozmiary,
    + lepiej zrobione AutoISO,
    + filmiki

  7. #7
    Dopiero zaczyna Awatar softgbs
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Poznań/Bydgoszcz/Inowrocław
    Posty
    37

    Domyślnie

    Z pewnością 50D ma drobnostkową korekte BF/FF - jest to przydatne jeśli obiektyw MINIMALNIE nie trafia w wyznaczony punkt. ERGONOMIA i jeszcze raz ergonomia dla 50D. sRAW-y 7.1mpx szumią bardzo mało i maja ładną rozpiętość tonalną. Na pełnych 15mpx nie warto iść iso1600+ w cięższych warunkach. W przyszłym tygodniu zmieniam mojego 400D na 50D i uważam że to ma sens, bo w tym przypadku to spory przeskok wyżej

  8. #8
    Zablokowany
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Wawa
    Wiek
    54
    Posty
    371

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez softgbs Zobacz posta
    Z pewnością 50D ma drobnostkową korekte BF/FF - jest to przydatne jeśli obiektyw MINIMALNIE nie trafia w wyznaczony punkt. ERGONOMIA i jeszcze raz ergonomia dla 50D. sRAW-y 7.1mpx szumią bardzo mało i maja ładną rozpiętość tonalną. Na pełnych 15mpx nie warto iść iso1600+ w cięższych warunkach. W przyszłym tygodniu zmieniam mojego 400D na 50D i uważam że to ma sens, bo w tym przypadku to spory przeskok wyżej
    Bez przesady z tą ergonomią. Co do rozpiętości tonalnej to trzaskanie w sRAWach nie zmienia właściwości fizycznych pojedynczego piksela więc rozpiętość tonalna będzie taka sama jak w RAWach. Co do tego przeskku wyżej to już zależy od indywidualnych upodobań, zależnie od rodzaju uprawianej fotografii jest to przeskok albo i nie jest. Przy szybkiej reporterce zapewne jest spory, przy landszafciarstwie bez różnicy, tylko dźwigania więcej.

  9. #9
    Początki nałogu Awatar x-mac
    Dołączył
    Feb 2009
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    48
    Posty
    285

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez remol71 Zobacz posta
    Co do rozpiętości tonalnej to trzaskanie w sRAWach nie zmienia właściwości fizycznych pojedynczego piksela więc rozpiętość tonalna będzie taka sama jak w RAWach.
    Być może chodziło o to?
    marcin
    forma wynika z funkcji (ls) - mniej znaczy więcej (mvdr) - ornament to zbrodnia (al)

    szukaj: 1 2 3

  10. #10
    Zablokowany
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Wawa
    Wiek
    54
    Posty
    371

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez x-mac Zobacz posta
    Być może chodziło o to?
    Na wykresie dla sRAW i RAW jest 7 z groszami przy ISO100. Widać tam drobne różnice ale w granicach błędu pomiaru wyniki się zazębiają. Nie widać w tym sprzeczności z tym co napisałem. Co by nie kombinować z obróbką to stosunek sygnał/szum piksela w matrycy zawsze będzia taki sam. Fizyki Panie nie przeskoczysz. To tyle.

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •