Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 16 z 16

Wątek: Problemy ze 100-400 L, prosba o porade

  1. #11
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2007
    Miasto
    127.0.0.1
    Posty
    1 143

    Domyślnie

    Jeśli występuje poruszenie, a takowe się podejrzewa na tym zdjeciu/przy tym problemie, to czas należy skrócić, nie wydłużyć.
    .

  2. #12
    Pełne uzależnienie Awatar muflon
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Zürich
    Wiek
    47
    Posty
    6 763

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez axo Zobacz posta
    Mam pytanie do muflona, czy zauważyłes podobne zjawisko podczas pracy na swoim 100-400? Jeśli tak to jak można w skuteczny sposób tego uniknąć? Może jest to kwestia punktów AF'a. W swoim 40D najczęściej używam kombinacji, w którym wszystkie są aktywne.
    Jasne że zauważyłem i powyżej napisałem dlaczego Tak, jeśli przełączysz AF na tylko środkowy punkt, to zmienić się powinno o tyle, że nieostrość w takiej sytuacji będzie powtarzalna. I zniknie, gdy podkręcisz czas do 1/1000s

  3. #13
    Pełne uzależnienie Awatar muflon
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Zürich
    Wiek
    47
    Posty
    6 763

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez airborne Zobacz posta
    czy w takim wypadku to nie przod powinien byc poruszony?
    To zależy z ruchem którego punktu na samolocie zgrany jest ruch obiektywu.

  4. #14
    Pełne uzależnienie Awatar bebesky
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    kielce
    Wiek
    54
    Posty
    1 231

    Domyślnie

    ostatnio, jako że miałem podobne wątpliwości przy 300/4 obliczyłem sobie głębię ostrości. Przy odległości od samolotu 50 m, f/7,1, ogniskowej 300 głębia ostrości to 7,5 metra.
    Jeżeli mamy do czynienia z większym samolotem to raczej nie ma szans na złapanie całego w GO. No i oczywiście dochodzą prędkości kątowe itp. o czym już było napisane
    o fotografii im więcej wiem tym mniej wiem a efekty coraz gorsze

  5. #15
    Bywalec Awatar Marek Kowal
    Dołączył
    Oct 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    59
    Posty
    202

    Domyślnie

    Używam z 5D mk2, wszystki ok. Czasami z 50D, wówczas czas należy z oczywistych względów skrócić, 1/800-1/1000, f/5,6-7,1. Stabilizator w 100-400 to IMO gadżet.
    Podsumowując chwalę sobie to szkiełko, ale przy 70-200 leży.

  6. #16
    Uzależniony
    Dołączył
    Jul 2005
    Miasto
    3miasto
    Posty
    568

    Domyślnie

    Abstrahując od faktu że pod takim kątem samolot jest dość głęboki i może się nie mieścić w GO dla danej przysłony; odrzucając fakt że powietrze z tyłu samolotu dalekie jest od ideału do zdjęć to wydaje mi się że problem może leżeć w użyciu trybu AI Servo - przewidującego ruch obiektu (tu zdajesz się w końcu na to co wydoli komputerek aparatu - a nie jest to "jedynka") oraz fakt użycia wszytskich punktów AF - co powoduje że to znów aparat podejmuje decyzje co jest ważne w zdjęciu. Na mój gust - za dużo na taki aparat. Zrezygnowałbym z wielu punktów AF co ułatwi pracę układowi przewidywania trybu AI Servo.

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •