3 posty wyzej napisalem, ze tak tez robilem
3 posty wyzej napisalem, ze tak tez robilem
Canon 40D | C 28-135mm f/3.5-5.6 | C 50mm f/1.4 | C 580 EX II | Eizo 2433W | Ubuntu 9.04/Win XP
I ta kartę papieru powiesiłeś na tablicy i robiłeś fotkę z flashem odbitym od sufitu?
Moim zdaniem jak jest kolorowy sufit to po prostu odbijanie od niego światła jest bez sensu...
C7D | S30 1,4 | C17-55 2,8 | S50-150 2,8
tak, tylko ze w przypadku 5d na tych samych parametrach i z ta sama lampa kolory wychodzily ok, z custom balansem jak i na auto
Canon 40D | C 28-135mm f/3.5-5.6 | C 50mm f/1.4 | C 580 EX II | Eizo 2433W | Ubuntu 9.04/Win XP
W 40D tylko i wyłącznie ręczne ustawianie balansu bieli. Automat to prawie zawsze za ciepło i za czerwono. Pomijając zresztą Balans Bieli czerwonego jest po prostu za duzo w 40D. Sposobem na to jest przeciwdziałanie cyanem w zakresie głównie cieni i półcieni (balans koloru w PS) a także zmniejszenie nasilenia magendy w czerwieniach (kolor selektywny w PS).
Pzdr.M.S.
Daj sobie spokój z białą kartką. Ustaw balans z ręki - zazwyczaj - 5000-5400 dzień słoneczny, 5400-6500 przed zachodem, 4500-5000 pochmurno,2900-3800 wnętrza itd.
Ostatnio edytowane przez sluzalekmichal ; 02-07-2009 o 15:54
Na moje oko na 5d lampa była ustawiona pod kątem, a Twoja pionowo. Wyraźnie widać że góra tablicy to bezpośredni błysk, a na dole już odbity i są takie same zafarby jak u Ciebie.
Żaden balans bieli nie pomoże jeśli masz w kadrze pomieszane oświetlenie zewnętrzne ze sztucznym, z lampą częściowo odbitą od czerwonego sufitu...
W takich warunkach to albo bez lampy albo lampa bezpośrednio... No chyba że potem chcesz nad każdą fotką ślęczeć w photoshopieTo tak jakbyś sobie założył czerwony filtr na obiektyw a potem chciał balansem bieli przwrócić pozostałe kolory... coś tam się uda uratować, ale przecież nie o to chodzi.
C7D | S30 1,4 | C17-55 2,8 | S50-150 2,8
Powód może być inny:
różnica mogła powstać poprzez to, że jeden aparat jest FF a drugi crop, a konkretnie o różne odległości od fotografowanej tablicy dla takiego samego kadru -co za tym idzie: różne odległości = różny kąt odbicia światła z lampy.
Aby przekonać się że 40-stka nie jest uszkodzona zrób zdjęcie na zewnątrz przy świetle dziennym :-) z zupełnie innym kadrem. Moim zdaniem sprzęt jest sprawny.
UWAGA 26.10.2012 SKRADZIONO: Canon 5D -nr ser. 3431303646; Canon Speedlite 580EX II -nr ser. 352198; Canon 50 f/1,4 -nr ser. 77370854, Canon 85 f/1,8 -nr ser. 49800336, CANON 70-200 f/2,8L IS USM -nr ser. 471918, Tamron SP AF 28-75 f/2.8 -nr ser. 536031; TORBA Canon Deluxe Camera Bag 10EG; KAMERA SONY XDR-NX5E -nr ser. 211529
w innych warunkach zdjecia sa normalne, z lampa czy bez, dopiero w tych trudniejszych zaczely wychodzic takie cuda
Canon 40D | C 28-135mm f/3.5-5.6 | C 50mm f/1.4 | C 580 EX II | Eizo 2433W | Ubuntu 9.04/Win XP
Moim zdaniem(jezeli odbijasz światło lampy od sufitu) to to światło przyjmuje kolor sufitu zawsze tak byłoi jest spróbuj odbić światło od innego sufitu np. żółtego bo biały to bardzo powszechny kolor> Pozdrawiam
wiem że tak jest, tylko że przy użyciu 5d w identycznych warunkach i przy identycznych nastawieniach efekty różnią się sporo, może taka uroda aparatu, a może coś nie tak. chciałem się upewnić
Canon 40D | C 28-135mm f/3.5-5.6 | C 50mm f/1.4 | C 580 EX II | Eizo 2433W | Ubuntu 9.04/Win XP