Rozumie, ze chcesz miec lampe na sankach w aparacie a za Toba bedzie stac asystent ktory bedzie Ci nia machac przed glowa? Ja bym sie na to nie pisal i kupil kabel albo tanie chinskie radio
Rozumie, ze chcesz miec lampe na sankach w aparacie a za Toba bedzie stac asystent ktory bedzie Ci nia machac przed glowa? Ja bym sie na to nie pisal i kupil kabel albo tanie chinskie radio
zdaje mi sie ze 430 EX mk II nie ma błysku stroboskopowego. a co do asystenta z parasolka...bardzo dobrze sie sprawdza, zblizy sie troche z parasolka do twarzy pary mlodej i blysk odbity ladnie wyeliminuje cienie. przynajmniej w teorii![]()
Canon EOS 450D, 18-55 IS, 50mm 1.8, Speedlite 430 EX mark II kiedyś: 70-200mm f/4L, Lowepro Rezo 170AW
...
Jeszcze takiej hecy nie widziałemByły co prawda kaski z mocowaną tam lampą i parasolką, były również JetPack'i ale żeby odbijać parasolką lampę ze stopki? Jeszcze raz : ...
![]()
tym sposobem odbijanie od scian, sufitów i innych wiekszych od palnika powierzchni tez jest hecą. w takim razie obrotowa głowica w lampie sprzyja powstawaniu absurdów. kabel off-shoe tez jest niepraktyczny bo siega pewno około metra po rozciagnieciu kabla. (nie korzystałem wiec ten metr jest na oko). wniosek: bez dwoch statywów, softoxów, lamp i radyjka nie ma co startować z weseliskiem
Canon EOS 450D, 18-55 IS, 50mm 1.8, Speedlite 430 EX mark II kiedyś: 70-200mm f/4L, Lowepro Rezo 170AW
zamiast parasolki zastosuj w takim razie lepiej dyfuzor typu lightsphere, albo bouncera... a w ostrym słońcu możesz nawet walić gołą lampą, byle nie przesadź z mocą...
40d + 17-40/4L + 70-200/4L
dyfuzor doprowadzi do silnych punktowych blików w oczach. powiem tak: używalem srebrnej karimaty i odbijała silnie ale nierównomiernie, bo trudno ją naciągnąć przez co powierzchnia załamana.
Canon EOS 450D, 18-55 IS, 50mm 1.8, Speedlite 430 EX mark II kiedyś: 70-200mm f/4L, Lowepro Rezo 170AW
Jak na razie to była mowa o plenerowej sesji ślubnej. Wnioskuję zatem, że jeżeli plener, to światło będzie pochodziło w głównej mierze od słońca i nie będzie niczym zasłonięte, bo ciężko znaleźć ładne miejsce w całkowitym cieniu. W takiej sytuacji już nawet sama 430tka nie będzie wyrabiała się z "overpowerem ambientu", a co dopiero odbijana od parasolki. No chyba że chcesz robić ciasne portrety na 18mmU mnie jest około 2m. Można też kupić wersję 5m, 10m, kupić więcej sztuk i połączyć, albo przedłużyć domowym sposobem.Weseliskiem? A ja myślałem że mówimy o plenerowej sesji ślubnej...
Ostatnio edytowane przez armageddon ; 25-06-2009 o 10:56
Canon EOS 450D, 18-55 IS, 50mm 1.8, Speedlite 430 EX mark II kiedyś: 70-200mm f/4L, Lowepro Rezo 170AW
możesz pokazać jedną fotkę jak wygląda takie doświetlone zdjęcie przy zachodzie ?
jasne, macie backstage http://img241.imageshack.us/img241/6306/img61412.jpg i efekt http://img241.imageshack.us/img241/170/img6163v.jpg
Ostatnio edytowane przez armageddon ; 25-06-2009 o 11:35
Canon EOS 450D, 18-55 IS, 50mm 1.8, Speedlite 430 EX mark II kiedyś: 70-200mm f/4L, Lowepro Rezo 170AW