no ale nie zapominajmy, że zenit to był full frame
dziś z 5D2 też by się dawało radę z 50/1.4, jak zresztą sam zauważyłeś.
yyy, ale stałe szkło pod cropa to stałka czy takie, które będzie tam na stałe?
bo jeżeli to drugie to kup np. tamrona 18-250 i możesz go już nie zdejmować, a w cenie się chyba zmieścisz.
a jeżeli to pierwsze, to zależy do czego niestety.
mam w swoim posiadaniu wielkiego graala(czyli te trzy sztandarowe stałki co w podpisie) i naprawdę - zastosowania mają różne.
najbardziej uniwersalne będzie na pewno 28/1.8 - i tego używam najczęściej.
50/1.4 jest fajne, ale już gorzej z uniwersalnością (wąsko), i też jest bardziej wymagający (układ AF lubi nie trafiać - nie kupiłbym już teraz 50/1.4 do body bez mikroadjustacji)
85/1.8 daje najfajniejszy obrazek, GO, bokech - ale o uniwersalności można zapomnieć - praktycznie tylko portrety i jakieś zbliżenia.
jak powiedziałem - wszystko zależy do czego potrzebujesz.
gdybym ja miał wybrać z tych trzech tylko jedno - nie wiedząc co będę focił - byłoby to 28/1.8.