Cytat Zamieszczone przez MariuszJ Zobacz posta
Z Zenitem, czy analogowym EOS-em dawało się radę z jedną 50-tką.
no ale nie zapominajmy, że zenit to był full frame

dziś z 5D2 też by się dawało radę z 50/1.4, jak zresztą sam zauważyłeś.


Cytat Zamieszczone przez octopus1 Zobacz posta
gdybyscie mieli zabrac ze soba jedno stale szklo pod cropa, ktore byscie wybrali ? mam okreslony budzet 1800zl - niestety ciezko kupic 17-40 f4. nawet gdyby sie udalo to takim szklem nie zrobie portretow :/ f4 nie da porzadanego bookehu.
yyy, ale stałe szkło pod cropa to stałka czy takie, które będzie tam na stałe?

bo jeżeli to drugie to kup np. tamrona 18-250 i możesz go już nie zdejmować, a w cenie się chyba zmieścisz.

a jeżeli to pierwsze, to zależy do czego niestety.

mam w swoim posiadaniu wielkiego graala (czyli te trzy sztandarowe stałki co w podpisie) i naprawdę - zastosowania mają różne.

najbardziej uniwersalne będzie na pewno 28/1.8 - i tego używam najczęściej.

50/1.4 jest fajne, ale już gorzej z uniwersalnością (wąsko), i też jest bardziej wymagający (układ AF lubi nie trafiać - nie kupiłbym już teraz 50/1.4 do body bez mikroadjustacji)

85/1.8 daje najfajniejszy obrazek, GO, bokech - ale o uniwersalności można zapomnieć - praktycznie tylko portrety i jakieś zbliżenia .

jak powiedziałem - wszystko zależy do czego potrzebujesz.
gdybym ja miał wybrać z tych trzech tylko jedno - nie wiedząc co będę focił - byłoby to 28/1.8.