Strona 6 z 8 PierwszyPierwszy ... 45678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 78

Wątek: uniwersalna stałka pod cropa

  1. #51
    Pełne uzależnienie Awatar Merauder
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Myslovitz
    Wiek
    43
    Posty
    1 092

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mellan Zobacz posta
    'Uniwersalne' szkło, to takie które oferuje kąt widzenia odpowiadający ludzkiemu.
    Na FF będzie to więc 50mm, a na cropie 30-35mm.
    Najczęsciej używane, najbardziej użyteczne ogniskowe oscylują wokół tego +/- 50% tworząc tzw. standard czyli 24-70, a na cropie 17-50.
    Sorry, wiem o czym mowisz, widocznie pominalem za duzo postow od poczatku watku.
    7D | 450D | C10-22 3.5-4.5 | S8 3.5 Fish | C28 1.8 | C50 1.4 | C85 1.8 | 430EX II | Phottix|

  2. #52
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    45
    Posty
    2 655

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mellan Zobacz posta
    'Uniwersalne' szkło, to takie które oferuje kąt widzenia odpowiadający ludzkiemu.
    Na FF będzie to więc 50mm, a na cropie 30-35mm.
    Najczęsciej używane, najbardziej użyteczne ogniskowe oscylują wokół tego +/- 50% tworząc tzw. standard czyli 24-70, a na cropie 17-50.
    zupelnie sie z tym nie zgodze
    ludzki wzrok ma kat widzenia odpowiedajacy wlasnie ~35mm (moze minimalnie wiecej), to jedno oko widzi wyraznie 50mm

    zreszta nie bez powodu najpupularniejsza i najczesniej uzywana stalka pod FF jest 35L

    biorac pod uwage standard czyli 24-70 to najczesniej uzywanymi ogniskowymi sa 24-40mm i 70mm
    Moje wątki na forum: sport | fashion
    | R5 | 5D3 | 16-35L II | Sigma 24 Art | Sigma 50 Art | Sigma 105 Art | Sigma 120-300 2.8 OS |

  3. #53
    Pełne uzależnienie Awatar mate00sh
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Warszawa & Mysiadło
    Wiek
    45
    Posty
    1 312

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sebcio80 Zobacz posta
    zreszta nie bez powodu najpupularniejsza i najczesniej uzywana stalka pod FF jest 35L

    biorac pod uwage standard czyli 24-70 to najczesniej uzywanymi ogniskowymi sa 24-40mm i 70mm
    A tak z ciekawości spytam na czym opierasz swoje tezy? Dlaczego akurat te ogniskowe i dlaczego konkretnie 35L?
    "Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston

  4. #54
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    45
    Posty
    2 655

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mate00sh Zobacz posta
    A tak z ciekawości spytam na czym opierasz swoje tezy? Dlaczego akurat te ogniskowe i dlaczego konkretnie 35L?
    wystarczy zeby kazdy kto uzywa zoomow sprawdzil swoje exify pod katem ogniskowych

    Nikonowcy od dawna marza o jasnej stalce 35mm pod FF

    miliony dalmierzy sprzedalo sie i sprzedaje sie z obiektywami 28-35mm

    pierwszy obiektyw pod micro 4/3 Olympusa to odpowiednik 35mm

    dlaczego 35L? bo kazdy kto go nie ma to o nim marzy, ja uzywam co prawda 24L ale na 1D co daje mi 30mm

    28/1.8 i 35/2.0 sa teraz chyba najbardziej poszukiwanymi obiektywami na rynku
    Moje wątki na forum: sport | fashion
    | R5 | 5D3 | 16-35L II | Sigma 24 Art | Sigma 50 Art | Sigma 105 Art | Sigma 120-300 2.8 OS |

  5. #55
    Pełne uzależnienie Awatar Mellan
    Dołączył
    May 2007
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    59
    Posty
    1 851

    Domyślnie

    Tak z ciekawości przeglądałem niedawne sesje, by sprawdzić jakich ogniskowych używam i czy przypadkiem nie wymienić 24-70 na 35L. I wiesz? Mam całkowity rozrzut, a większość stanowią te powyżej 50mm.
    O 35L marzą ślubni, bo to mus i nie ma wyjścia. Rozdzielczość obrazu i nokautujące światło nie ma odpowiednika w żadnym systemie i nawet winieta nie przeszkadza, bo w stylistykę ślubną wpisuje się idealnie.
    28/1.8 i 35/2.0 są bardzo poszukiwane na rynku, bo rynek w większości dysponuje cropami, a dla nich to właśnie uniwersalny standard ok.50mm.
    Ja w każdym razie po rozważeniu targetów i ceny 35L, wstrzymuję się.
    C-F-K - forever

  6. #56
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    45
    Posty
    2 655

    Domyślnie

    nie wiem jakie sesje masz na mysli, ja w plenerze wlasciwie uzywam tylko 135L, czasami 85/1.8, rzadko 50L, bardzo rzadko 16-35L

    w kosciele czy na weselu, czy na kazdym innym reportazu wsrod ludzi to juz max 35mm

    pamietajmy ze mowimy tu o jednej najbardziej uniwersalnej stalce, zdaje sobie sprawe ze kazdy ma inne preferencje i upodobania ale miliardy kompaktow (idiot kamer) nie bez powodu mialy obiektywy 28 lub 35mm, mialy tak bo to najbardziej uniwersalna ogniskowa, mozna nia zrobic wszystko, zdjecia grupowe, a nawet portrety (od biedy),
    50mm mimo ze nazywany jest standardem w wielu przypadkach to juz za waska ogniskowa, szczegolnie we wnetrzach
    Moje wątki na forum: sport | fashion
    | R5 | 5D3 | 16-35L II | Sigma 24 Art | Sigma 50 Art | Sigma 105 Art | Sigma 120-300 2.8 OS |

  7. #57
    Pełne uzależnienie Awatar Merauder
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Myslovitz
    Wiek
    43
    Posty
    1 092

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sebcio80 Zobacz posta
    [...]
    28/1.8 i 35/2.0 sa teraz chyba najbardziej poszukiwanymi obiektywami na rynku
    Co do 35 to dostepnosc jest w miare ok. Z 28 1.8 jest juz gorzej, ale czy az tak poszukiwany przy tej cenie? Sam mam na niego ogromna chrapke, ale na Boga, nie za tyle.
    7D | 450D | C10-22 3.5-4.5 | S8 3.5 Fish | C28 1.8 | C50 1.4 | C85 1.8 | 430EX II | Phottix|

  8. #58
    Pełne uzależnienie Awatar mate00sh
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Warszawa & Mysiadło
    Wiek
    45
    Posty
    1 312

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sebcio80 Zobacz posta
    dlaczego 35L? bo kazdy kto go nie ma to o nim marzy, ja uzywam co prawda 24L ale na 1D co daje mi 30mm
    Myślałem, że masz jakieś konkretne dane, a nie tylko domysły... Wiesz, moim zdaniem (po dość długiej obserwacji naszego forum, które można potraktować jako dość dobrą próbkę statystyczną rynku Canona w Polsce) dużo bardziej popularnymi stałkami są chociażby 85 1.8 i 50 1.8 (oraz 1.4). Rynkiem dla 35L są w największym stopniu ślubni (tak jak napisał Mellan).
    "Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston

  9. #59
    Początki nałogu Awatar x-mac
    Dołączył
    Feb 2009
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    48
    Posty
    285

    Domyślnie

    Zacytuję:
    Najczęściej za definicję "standardu" dla aparatu małoobrazkowego przyjęło się uważać obiektyw 50mm, jednak wynika to bardziej z "okrągłej" ogniskowej, niż jakichś jej szczególnych właściwości. Często stosowanym, choć umownym kryterium jest przekątna obrazu – przyjmuje się, że obiektyw o ogniskowej równej przekątnej danego formatu daje kąt widzenia najbliższy właściwemu dla ludzkiego oka. Gdyby przyjąć to kryterium, najbardziej do takiej definicji dla "małego obrazka" pasowałby "standard" Pentaxa, jak choćby smc P-FA 43mm F1.9, zaś dla amatorskich lustrzanek cyfrowych w tej roli świetnie spełniać się będą obiektywy o ogniskowej 28 mm.
    Racja, Panowie, choć prawd absolutnych w fotografii jest wiele... Obiektyw standardowy to niekoniecznie uniwersalny. Dorzucę swoje 0.03PLN - jako jedną stałkę ja bym wybrał 35L dla cropa, dla FF również (ale na jednym to rzadko się kończy).
    Przy budżecie Autora (żartobliwie, rzecz jasna - 2mln) to ja bym wziął klasyczną Łajkę M z 35mm, najlepiej w tytanie, a co tam! Z ograniczonym budżetem (2k) chyba selekcjonowane S30/S50 (bo na FF poprzednie nie zadziała).
    marcin
    forma wynika z funkcji (ls) - mniej znaczy więcej (mvdr) - ornament to zbrodnia (al)

    szukaj: 1 2 3

  10. #60
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jun 2010
    Posty
    27

    Domyślnie uniwersalna stalka pod cropa? czy cos takiego istnieje

    chcialbym abyscie podzielili sie ze mna swoim doswiadczeniem w pewnej kwestii..

    gdybyscie mieli zabrac ze soba jedno stale szklo pod cropa, ktore byscie wybrali ?

    mam okreslony budzet 1800zl - niestety ciezko kupic 17-40 f4. nawet gdyby sie udalo to takim szklem nie zrobie portretow :/ f4 nie da porzadanego bookehu.

    wpadlem wiec na pomysl, aby kupic staly obiektyw pod 40D. zarowno ceny jak i ich konstrukcja sa satysfakcjonujace. Nie wiem tylko, ktory sposrod 20mm 2.8, 28mm 1.8 czy 50mm 1.4 bylby najbardziej uniwersalnym obiektywem do wszystkiego a wiec zarowno krajobrazu jak i portretow jak i macro itp... popularne stwierdzenie "zooom w nogach" absolutnie mi nie przeszkadza no chyba ze warto dolozyc do 17-40? co z tym bookehem na tym obiektywie - macie jakies doswiadczenia? czekam na opinie i wasze sugestie

Strona 6 z 8 PierwszyPierwszy ... 45678 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •