Jeśli kilka mm nie robi większej różnicy, to może wybrać 35f2.0, cena zbliżona do 28f.2.8, ale wg mnie ostrzejszy, no i światło 2.0. Miałem 28f2.8 i jakos niezbyt mi leżał, na stałkę 2.8, to jednak ciemno.
Nie porównywałem, po prostu wziąłem to, co mnie interesowało - szerokie szkło z jasnym światłem. Na 10 mpix jest ostre od pełnej, na 15 mpix od f=2,2. Przy f=4 jest taka żyleta, że szczena opada
Tutaj generalnie jest jakiś tam sampelek: LINK
pucha: 40D
szkło: wiadomo
przysłona: f/2
czas: 1/60
ISO: 3200
RAW wołany w ACR, ustawienia domyślne, jedynie WB nieco poprawiłem.
Ciekawi mnie strasznie jak będzie pracować toto na większych matrycach...
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Poszukam czegoś o tym szkle, bo mnie interesuje. Głównie ze względu na wymiary, bardziej standardowy kąt widzenia (na aps-h jest standard, na FF - "nieco szerszy standard")![]()
Ostatnio edytowane przez _igi ; 05-03-2010 o 01:33 Powód: Automerged Doublepost
5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto
takie małe to ono nie jest, jest nieco większe od 50/1.4.
28/2.8 w ręku nie miałem, ale domyślam się, że różnica pomiędzy nim, a 28/1.8 jest dokładnie taka sama, jak pomiędzy 50/1.8 a 50/1.4. czyli należy polecać i brać 28/1.8, ale jeżeli względy finansowe nie pozwalają, to za pomocą 28/2.8 - ze świadomością jej ułomności (słabsza konstrukcja, wolniejszy i mniej dokładny AF, gorsze światło) - też da się robić zdjęcia, i to całkiem dobre.![]()
pozdro.,
m.
__________________
Canon EOS 3P broken| 28/1.8 | 50/1.4 | 85/1.8 | itd.
© mxw | mm | deviant | portrety | fotoloader
stałki 2.8 maja sens bardzo przy fotografii widoczkow, przymkniete mocno sa sporo ostrzejsze od jasniejszych stalek, do tego bardzo tanie i leciutkie
jednak jesli mialbym kupowac szeroką stałkę 2.8 to wybrał bym 24mm 2.8
Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj
Po weekendzie wstawię fotki z 28/1.8 + 5D2
msz, jak nie stać lub nie chcesz wydać tyle na 28/1,8, to lepiej wziąć 35/2 niż 28/2,8