Nie![]()
Nie![]()
Nazywam się Piotr Knap, to i informacja że moje nazwisko można wyguglać nie jest zdaje się sprzeczne z 8 punktem regulaminu forum więc nie rozumiem czemu zostało to usunięte. Albo inaczej, rozumiem, ale powód jest dość żenujący
Słońce popołudniowe latem - 600Ws to za mało. Nawet z biuti diszem. Nalepiej jak by byłu 2x600, no albo jedna 1200. Wtedy na pełnej mocy będzie na styk.
O obiektywach wiem prawie wszystko
Canon EOS 50D + 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM + 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM + 50mm f/1.8 + 580EX II
Z większością. Ponadto mamy dość mały wpływ na ilość światła zarejestrowanego przez aparat, pochodzącego z błysku.
Mógłbyś napisać kilka słów na temat tego, dlaczego w takim przypadku mamy mały wpływ na ilość światła z lampy która dociera do matrycy?
Bardzo zaciekawił mnie ten temat. Jeśli dobrze wyobrażam sobie sposób w jaki działa taka synchronizacja z krótkimi czasami przy pomocy wyzwalaczy to wyzwalacz po prostu w ciągu kiedy klatka jest naświetlana wysyła kilka sygnałów wyzwalających błysk. Co za tym idzie lampa musi mieć zapas "energi" aby w tym krótkim czasie błysnąć kilka(naście) razy. Jeśli tak jest to tryb HSS realizowany za pomocą wyzwalaczy z taką funkcją nie zadziała w przypadku kiedy lampa ustawiona jest na pełną moc? Czy moje rozumowanie jest poprawne czy działa to w jakiś inny sposób?
Canon EOS 50D + 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM + 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM + 50mm f/1.8 + 580EX II
Czy aby na pewno? Pisałem o uzyskiwaniu krótkich czasów przy pomocy wyzwalaczy radiowych z funkcja HSS nie zaś z wykorzystaniem fotoceli. I jak wskazuje tytuł tematu chodzi oczywiście o lampy studyjne.
Canon EOS 50D + 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM + 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM + 50mm f/1.8 + 580EX II
Już kiedyś pisałem, ale jakoś nie mogę znaleźć tak od razu. Znalazłem natomiast pełne kompendium : http://www.commercialphotographer.co.uk/blog/?p=274
EDIT : Znalazłem : http://www.canon-board.info/showpost...&postcount=227
Ostatnio edytowane przez micles ; 29-11-2011 o 17:21
Chodziło mi o synchronizacje z krótkimi czasami przy pomocy wyzwalaczy radiowych z funkcją HSS nie zaś za pomocą fotoceli. Czy mam więc rozumieć iż wyzwolenie studyjnej lampy błyskowej lampą systemową w trybie hss i wyzwolenie tej samej lampy wyzwalaczem radiowym obsługującym tryb hss opiera się dokładnie na tej samej zasadzie? Tzn w obydwu przypadkach efekt synchronizacji uzyskiwany jest tylko i wyłącznie dzięki temu iż błysk trwa wystarczająco długo i jest on wyzwalany wcześniej niż w trybie bez HSS?
Canon EOS 50D + 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM + 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM + 50mm f/1.8 + 580EX II
Tak .