Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Wątek: Lampa błyskowa + światło zastane ???

Mieszany widok

  1. #1
    Dopiero zaczyna Awatar Artur79
    Dołączył
    Feb 2009
    Miasto
    Kraków/Tarnów
    Posty
    49

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez werek Zobacz posta
    zamkniete pomieszczenia prosza sie o -1 1/3 EV minimum bo wyzej to temperatura barwowa flash'a znacznie odbiega od temperatury barwowej zarowek i lamp fluorescencyjnych. niestety uzyskasz tylko lekkie doswietlenie i troche zamrozenia ruchu. wyjsciem jest kupno filtru pomaranczowego(sa dostepne na allegro) i przyslonic nim palnik, wtedy problem temperatury parwowej znika i mozesz foci jak ci sie podoba (trzeba tylko balanas bieli na żarówke ustawić)
    dzieki werek, takie rady najbardziej mi się podobają, konkrety z odrobiną przystępnej teorii. ten filtr, to chodzi o taki żelowy ?

    Canon 40D | C 28-135mm f/3.5-5.6 | C 50mm f/1.4 | C 580 EX II | Eizo 2433W | Ubuntu 9.04/Win XP

  2. #2
    Dopiero zaczyna Awatar dandi
    Dołączył
    Oct 2008
    Miasto
    Zabrze
    Posty
    35

    Domyślnie

    Witam,
    Czytalem gdzies że jak robi się w RAW'ie to temparatura swiatla nie jest problemem bo mozna to skorygowac programem przed konwersja do TIFF'a.
    Wiec nie bardzo rozumiem czemu dla RAW'ow to jest problem. Jak jest kilka źródeł swiatła o różnej temeraturze to dostajemy jakąś tam wypadkową temperaturę. W programie korygujemy to suwakiem i po problemie.
    Tak zawsze myślałem, ale jeśli jest inaczej to proszę mnie wyprowadzić z błędu :-?

    dandi

  3. #3
    Początki nałogu Awatar grzegorzki
    Dołączył
    Apr 2009
    Miasto
    Cavan / Kielce
    Posty
    369

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dandi Zobacz posta
    Witam,
    jak robi się w RAW'ie to temparatura swiatla nie jest problemem bo mozna to skorygowac programem przed konwersja do TIFF'a.
    Wiec nie bardzo rozumiem czemu dla RAW'ow to jest problem.
    dandi
    Jezeli ustawi sie w aparacie BW na zarowke, a robi sie na sloneczku, to poprawienie temp kolorow zdjecia jest drobiazgiem, ale gdy mamy np 4 rozne zrodla swiatla o roznych temperaturach, to trzeba pokroic obrazek na 4 czesci, skorygowac i posklejac. Nie zawsze sie to da, gdy swiatla sie mieszaja np na wypuklosciach twarzy. Na powyzszym przykladzie jest fajnie bo jest w miare wyrazna granica pomiedzy dziennym i zarowka, ale na gornej czesci sukienki i rekach modelki temp. kolorow sie mieszaja... Gdyby obciac ta zdjecie o 1/3 z lewej to bylaby porazka.
    6D - EF 24-70/2.8L USM + EF 50/1.8 II + EF 70-300/4-5.6 IS USM + EF 85/1.8 USM - 580EX II + YN565EX + YN568EX- YN-622C - Bowens 500R kit + akcesoria
    Nie mnie się wtrącać biskupom w robotę.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •