Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 22

Wątek: Lampa błyskowa + światło zastane ???

  1. #11
    Początki nałogu Awatar grzegorzki
    Dołączył
    Apr 2009
    Miasto
    Cavan / Kielce
    Posty
    369

    Domyślnie

    Najgorsza moja sesja. Modelka top profi, Swiatla: okno w deszczowy dzien, swietlowki na suficie, halogen na podlodze, 580 EX II na aparacie, jakis tyfusowy flesz Olympusa dajacy srebrne swiato. Wyszlo: zolta twarz, pomaranczowe policzki, srebrne czolo, wypalony bialy nos. Caly miesiac sie meczylem zeby z modelki zrobic ludzia.
    6D - EF 24-70/2.8L USM + EF 50/1.8 II + EF 70-300/4-5.6 IS USM + EF 85/1.8 USM - 580EX II + YN565EX + YN568EX- YN-622C - Bowens 500R kit + akcesoria
    Nie mnie się wtrącać biskupom w robotę.

  2. #12

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez grzegorzki Zobacz posta
    Swiatla: okno w deszczowy dzien, swietlowki na suficie, halogen na podlodze, 580 EX II na aparacie, jakis tyfusowy flesz Olympusa dajacy srebrne swiato.
    O kurcze jaka mieszanka, trzeba było powyłączać, to co niepotrzebne. Bo takie mieszanie sensu nie miało...
    "Wszyscyśmy z płócien
    Rembrandta:
    To tylko kwestia
    Światła ; " (Jacek Kaczmarski "Światło")

  3. #13
    Pełne uzależnienie Awatar Mellan
    Dołączył
    May 2007
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    59
    Posty
    1 851

    Domyślnie

    Czasem muszę zrobić parę fotografii na zakładowej wystawce.
    Hala na przestrzał - na przeciwległych ścianach okna, na podwieszonych liniach świetlówki skierowane w łukowate segmenty sufitowe (pomalowane na biało - efekty coś jak blenda), na tych samych liniach podwieszone halogenowe spoty skierowane do dołu, w kierunku towarów na stanowiskach ekspozycyjnych.
    1. Staram się zasłonić światła okien i ograniczać zasięg kadru by nie łapać swietlówek.
    2. Nie używam flasha, by nie komplikować sytuacji - iso 500-800 i wykorzystuję światło ze spotlightów jako główne.
    Czasem wychodzi błekit gdzieś na górze... Jak nie przeszkadza - niech sobie jest, jak przeszkadza desaturuję wybiórczo.
    C-F-K - forever

  4. #14
    Pełne uzależnienie Awatar mgtan
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    1 084

    Domyślnie

    witam,

    zaczynam zabawe z lampą własnie... pytanie takie... dwie sytuacje:

    1. pochmurny dzień, zdjęcia wewnątrz z zapoalonymi lampkami.
    jak teraz rozumiem to dopalamy fleshem ale... z jaką nakłdką? pomarańczową?
    2. to samo ale słoneczny dzień
    tez pomarańcz?

    zmiana będzie tylko przy neonówkach?
    Canon 40D + BG-E2N => 5D MkII
    24-105 f/4 IS USM L + 50 f/1.4
    Speedlite 580EX II,SanDisk Extreme 8GB, Benro A-500EX + KB-1A...

  5. #15

    Domyślnie

    Witam!
    Jesli chodzi o filtry na lampe i generalnie temat blyskania warto zajrzec na http://www.studiowplecaku.pl/ gdzie autor lopatologicznie na filmikach objasnia co z czym i jak.
    Przypominam sobie sytuacje podczas sesji gdzie z jednej strony wielkie okno a z drugiej softbox, swiatlo stale. Zmieszalo sie swiatelko do tego stopnia ze kazda strona twarzy modelki miala inny kolor. Zdjecia uratowalem, poszly w B&W Czasem jest to sposob
    Pozdrówka!

  6. #16
    Pełne uzależnienie Awatar gadget_zary
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Żary/Wrocław
    Wiek
    35
    Posty
    1 046

    Domyślnie

    http://foto.jasiu.pl/

    moze to cos pomoze ;]

  7. #17
    Dopiero zaczyna Awatar Artur79
    Dołączył
    Feb 2009
    Miasto
    Kraków/Tarnów
    Posty
    49

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez werek Zobacz posta
    zamkniete pomieszczenia prosza sie o -1 1/3 EV minimum bo wyzej to temperatura barwowa flash'a znacznie odbiega od temperatury barwowej zarowek i lamp fluorescencyjnych. niestety uzyskasz tylko lekkie doswietlenie i troche zamrozenia ruchu. wyjsciem jest kupno filtru pomaranczowego(sa dostepne na allegro) i przyslonic nim palnik, wtedy problem temperatury parwowej znika i mozesz foci jak ci sie podoba (trzeba tylko balanas bieli na żarówke ustawić)
    dzieki werek, takie rady najbardziej mi się podobają, konkrety z odrobiną przystępnej teorii. ten filtr, to chodzi o taki żelowy ?

    Canon 40D | C 28-135mm f/3.5-5.6 | C 50mm f/1.4 | C 580 EX II | Eizo 2433W | Ubuntu 9.04/Win XP

  8. #18
    Dopiero zaczyna Awatar dandi
    Dołączył
    Oct 2008
    Miasto
    Zabrze
    Posty
    35

    Domyślnie

    Witam,
    Czytalem gdzies że jak robi się w RAW'ie to temparatura swiatla nie jest problemem bo mozna to skorygowac programem przed konwersja do TIFF'a.
    Wiec nie bardzo rozumiem czemu dla RAW'ow to jest problem. Jak jest kilka źródeł swiatła o różnej temeraturze to dostajemy jakąś tam wypadkową temperaturę. W programie korygujemy to suwakiem i po problemie.
    Tak zawsze myślałem, ale jeśli jest inaczej to proszę mnie wyprowadzić z błędu :-?

    dandi

  9. #19
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Małopolska
    Posty
    31

    Domyślnie

    Załóżmy że mamy modelkę stojącą przy oknie, środek dnia,mocno jara.Jeżeli modelka stoi bokiem , do okna to na połowę twarzy pada światło słoneczne.Druga połowa jest w cieniu.Żeby wyciągnąć cienie odbijamy światło lampy od pobliskiej ściany. W tym momencie twarz modelki jest oświetlona światłem o dwóch temperaturach barwowych, co gorsza światła te się nie mieszają.Więc nawet po wywołaniu rawa dla tych 6000 Kelvinów światła słonecznego druga strona (oświetlona lampą)będzie miała złe kolorki(eee, za niebiesko o ile dobrze kojarzę), nie uzyskamy żadnej wypadkowej temperatury, bo światło się nie miesza.

    Mam nadzieję ze nie popełniłem jakiegoś błędu w rozumowaniu.Jak coś to poprawcie.

  10. #20
    Bywalec
    Dołączył
    Jul 2005
    Miasto
    Radom
    Wiek
    54
    Posty
    177

    Domyślnie

    Czasem taka mieszanka światła o różnej temperaturze dobrze robi


Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •